trizs77 Creative Commons License 2014.10.20 -1 0 91193

de a 2356 előbb megjelent mint 1980 nem?

 

-----------------

 

Nem tudom.

 

Ennyire nem vagyok otthon a RÁBA motorcsalád történetében.

 

A volánoknál - beleértve az összes volánt - autóbuszban biztosan ez volt az első 2356-os motor.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

A VolánBusz akkoriban szívesen volt kísérleti alany.

Az Ikarus szívesen adta oda a valamiért még kiforratlan buszait a VB-nek.

Itt nem annyira új típusokra gondolok, bár ilyen is volt, hanem egy meglévő típusba szerelt új valamire.

 

Példa. 1980.októberben jött a VB-hez 2 db Ik-266.

GF 35-45 és 35-46..............??

Pont úgy nézett ki mint bármely más Ik-266 az országban.

Sárga volt.

Az Andor utcában a két büntető 266-os kívül addig 266-os nem volt.

Utána se.

 

De !

A két példányban speciális, más váltó volt, mely kimondottan ECO üzemre volt kalibrálva.

Sokkal kevesebbet fogyasztott.

 

A VB úgy oldotta meg, hogy a Szabolcs utcában volt az Üzemfenntartási osztályon egy fiatal beosztott mérnök, D.Kálmán.

Az Ő feladatául szabták, hogy két naponta (!)*** beszéljen a négy buszvezetővel és összegezze, írja a tapasztalatokat.

A 2 kocsit a Budapest-Dunaújváros-Budapest fordába tették (IK-255-ket kiváltva) ahol napi 3-3 fordulót teljesítettek, azaz naponta kb. 520 km-t mentek.

 

Mivel akkor még számítógép nem volt, volt mit gépelni.

3 példányban.

 

 

-------------------------------------------------

 

A többi volánnál de különösen a BKV-nál az volt a baj, hogy a kísérleti kocsiknak nem volt egy összefogó gazdája.

Bármi történt a busszal, két nappal később telefonáltak a gyárba, onnan 7-15 nap múlva jött valaki megnézni, egy hét alatt megjavította, majd a busz dolgozott 3-8 napot és a dolog kezdődött elölről.

Ilyen volt a BX 55-11-es élete.

A BKV-nál töltött ideje kb. 8-10%-ban dolgozott, a többiben szerelőre várt.

 

 

 

Előzmény: IKARUS.280 (91187)