de a 2356 előbb megjelent mint 1980 nem?
-----------------
Nem tudom.
Ennyire nem vagyok otthon a RÁBA motorcsalád történetében.
A volánoknál - beleértve az összes volánt - autóbuszban biztosan ez volt az első 2356-os motor.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A VolánBusz akkoriban szívesen volt kísérleti alany.
Az Ikarus szívesen adta oda a valamiért még kiforratlan buszait a VB-nek.
Itt nem annyira új típusokra gondolok, bár ilyen is volt, hanem egy meglévő típusba szerelt új valamire.
Példa. 1980.októberben jött a VB-hez 2 db Ik-266.
GF 35-45 és 35-46..............??
Pont úgy nézett ki mint bármely más Ik-266 az országban.
Sárga volt.
Az Andor utcában a két büntető 266-os kívül addig 266-os nem volt.
Utána se.
De !
A két példányban speciális, más váltó volt, mely kimondottan ECO üzemre volt kalibrálva.
Sokkal kevesebbet fogyasztott.
A VB úgy oldotta meg, hogy a Szabolcs utcában volt az Üzemfenntartási osztályon egy fiatal beosztott mérnök, D.Kálmán.
Az Ő feladatául szabták, hogy két naponta (!)*** beszéljen a négy buszvezetővel és összegezze, írja a tapasztalatokat.
A 2 kocsit a Budapest-Dunaújváros-Budapest fordába tették (IK-255-ket kiváltva) ahol napi 3-3 fordulót teljesítettek, azaz naponta kb. 520 km-t mentek.
Mivel akkor még számítógép nem volt, volt mit gépelni.
3 példányban.
-------------------------------------------------
A többi volánnál de különösen a BKV-nál az volt a baj, hogy a kísérleti kocsiknak nem volt egy összefogó gazdája.
Bármi történt a busszal, két nappal később telefonáltak a gyárba, onnan 7-15 nap múlva jött valaki megnézni, egy hét alatt megjavította, majd a busz dolgozott 3-8 napot és a dolog kezdődött elölről.
Ilyen volt a BX 55-11-es élete.
A BKV-nál töltött ideje kb. 8-10%-ban dolgozott, a többiben szerelőre várt.