bi-02 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 90910

"Ik 282

A 200-as család hosszabb csuklós változata 18 m hosszú. A prototípus 1977-ben mutatkozott be a BKV-nél, futáspróbáját 1977. augusztus 5-én kezdte, majd 1980-ban visszakerült az Ikarusba. A GC-96-17-re számozott buszba Renk-Doromat 873 típusú váltómű, 162 kW-os Rába motor került, hátsó futóműve 12 t tengelyterhelésű volt. A KPM Autófelügyelete öt nullszériás kocsi üzemeltetéséhez útvonalengedély beszerzése mellett hozzájárult. 1979. június 9-én négy, 1980. november 26-án egy csuklós lépett szolgálatba. A Mátyásföldre járó 144-esen és a Rákoskeresztúrra tartó 61/E viszonylatokon közlekedtek. A hosszabb és nehezebb járművek a fővárosi közlekedésben nem váltak be, sorozati kocsikat a BKV nem vásárolt. A nullszériás autóbuszokból hármat 1983-ban, egyet 1985-ben az 5.sz. Volán (Nyíregyháza) vett át. A BU 04-54-es 1989-ben még a fővárosi 61/E viszonylaton közlekedett, valószínűleg abban az évben törölték az állományból."

 

Az idézet a 22128-as hozzászólásból való erről a fórumról.

 

 

Előzmény: Törölt nick (90908)