viszont nyáron ingyen volt a szóda !...........................:-))
Nagy 25 literes fémtartályokban hozták a végállomási tartózkodókba és ittuk mint a lovak.
Sajnos tényleg úgy mint a lovak.
Egy végállomáson általában 3-5 perc tartózkodásunk volt.
a műszakok pedig 9-13 óra hosszúak voltak.
Havi munkaidő 270-310 óra.
Tr5-tel, Ik-60-nal már nem dolgoztam.
De Ik-620-al és FAÜ csuklóssal igen.
Egy nyári napon 2-3 kilót símán leadtunk egy szolgálat alatt.
Nem is volt kövér sofőr a garázsban !
Pontosabban volt, a kb. 400-500 buszvezető között mindíg volt 4-5 kövér, akik öregek voltak (hozzánk képest) és úgynevezett nyugdíjas vonalakat jártak:
13, 50, 58, 87, stb.
Mechanikus kuplung és kenyérszervó kormány:
- én jobb lábas vagyok, de a 45 kilós kuplung*** használata miatt, éjjel, műszak után ha bal lábbal valakit seggbe rúgtam volna, az olyan erővel száll el, hogy röptében beméri a légvédelmi radar.
*** = 45 kilós kuplung = azt jelenti, hogy egyszeri kinyomásához 45 kilopondnak megfelelő erőt kell kifejteni.
Egy műszakban - vonaltól függően - 1300-1900 alkalommal kellett kinyomni.