bi-02 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88882

"Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem"

 

Előbb-utóbb csak előkerül valami kora 80-as évekbeli fotó, vagy filmrészlet ami igazolni fog engem. :))

Egyre lejjebb megyek az évszámokkal, hogy a tévedés/átfedés lehetőségét minél inkább kizárjam, de 1981-ben és azelőtt nem kérdés a barna padló, mert csak az volt a 260 és 280-as típusokon. Ha netán volt esetleg egy-egy kisebb sorozat amiben éppen nem, akkor az számít különlegesnek, mint például az egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98), de ettől még az üléskárpit színe általában barna. És ez nagy valószínűséggel, de inkább azt mondom, hogy biztosan így volt a debreceni, a veszprémi és bármelyik volánnál is. Persze mindig hozzá teszem, hogy gyárilag. Felújítások alkalmával akár ki is cserélhették feketére, ha éppen olyan volt hozzáférhető.

Volán (Dunaújváros) járművei esetében követtem nyomon ezeket a változásokat. 1982-es gyártású BU 40-29, 280.06-os az utolsó csöcsösgombos budiajtós, fehérkorlátos, barnapadlós, de már nyitható hátsó vészkijáratos széria. Szintén 1982-es gyártású BU 41-94 260.06, már nem is csöcsgombos, hanem ICO kapcsolós, de a többi paraméter még a régi. 1983-as gyártású BU 91-25 már fekete korlátos, tolóajtós-fülkés 018-as hátsóhidas fekete padlós, de fülkeventillátor nélküli kivitel. A '84-es gártású BU 92-91 már 118-as híddal, vezetőfülke tetőventillátoros és a fülkeajtón nyitható ablakos kivitel volt...