Bzmot332 Creative Commons License 2014.03.14 0 0 88487

A szívómotorokban az okozza a levegő beáramlását az égéstérbe, hogy amikor a hengerek lefelé, a hengerfejtől távolodva mozognak, akkor ott a hengerben csökken a nyomás, és ez a szívóhatás szívja be a levegőt. A turbós motorokban a kipufogórendszerbe iktatják a turbó meghajtó turbináját, ami közvetlenül meghajt egy másik turbinát, ami viszont a levegőt szívja be a hengerekbe. Ezáltal a turbós motoroknak nagyobb a teljesítménye és jobb a hatásfokuk, tehát kevésbé környezetszennyezőek.

 

A Prága, a ZF és a Voith váltók között elég sok különbség van, kérdés mi alapján nézed ezeket. Műszakilag más például a váltófokozatok száma, de persze ez függ a típustól is (a Prága 2M70-ben ha jól tudom 2 fokozat van, míg egy ZF 4HP-400-ban 4). Változik a beépített retarder, pontosabban intarder típusa, már ha van. A különböző felépítés miatt persze működés közben más is a hangjuk (ha pesti vagy, és meghallgatsz egy ZF-es és egy Voith-os 260-ast, eléggé eltér a hangjuk egymástól, mivel mindkét váltónak más hangja van működés közben).

 

Ha badarságokat írtam, nyugodtan javítsatok ki.

Előzmény: Kropkó_Jancsi =D :D (88486)