Alien Angel Creative Commons License 2014.02.20 0 0 88306

Elnézést, hogy csak úgy beleszólok, de úgy pontosítanám, amit alapvetően helyesen írtál, hogy forgómozgásnál a forgatónyomaték fordítottan arányos a szögsebességgel (ez utóbbi a fordulatszámmal arányos), a kettő szorzata az átvihető teljesítmény. Mivel egy tengely szilárdsági méretezésekor az ébredő csavarónyomaték maximális megengedhető mértékét az anyagminőség és a keresztmetszet határozzák meg, ezért ha ugyanazt a teljesítményt nagyobb fordulatszámon viszik át, a terhelő nyomaték csökkenthető. Nagyobb fordulatszámú kuplung, sebességváltó, kardántengely, differenciálmű és féltengelyek kisebb szilárdságú anyagból és/vagy kisebb keresztmetszeti méretekkel készíthetők, a fordulatszám lecsökkentése és a nyomaték visszaváltása közvetlenül a felhasználás helyén, a kerékagyban elhelyezett bolygóműves lassító áttétellel történik. Úgy gondolom, hogy ebből a megfontolásból szerkesztettek ilyen konstrukciókat.

Előzmény: FAV 20 (88303)