Flakvierling Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87534

OFF

 

Nem szoktam ide írogatni (bár korábban már megesett), de most hogy épp itt járok és éppen Wartburgos téma lett felhozva, egy kicsit (ha nem bánod) hozzászólnék. Nagyjából 6 éve Wartburgozok, életem első autója egy kétütemű Wartburg (ami máig megvan) és ezt követte még 2 másik is, amelyikből az egyik az ikertestvéremé. A harmadikkal pedig Lengyelországot jártam meg (fél évig voltam kint vele). Nagyon jó, kényelmes és rendberakott állapotban megbízható autók. Olcsónak viszont már régen nem olcsó (a Lada még ennél is drágább).

Most fog az jönni ami talán nem tetszik majd: szerintem várj még az autóvásárlással, ne kapkodd el. Gyűjts még mellé egy százast. Ez akkor is jól jön, ha Wartburgozni szeretnél. Megmondom miért: egy ilyen autó vásárlásánál a vételár csak a dolgok kisebbik fele. Tegyük fel, hogy egy olyan példányt veszel, amin van műszaki (erre tehát nem kell költeni egy vagy két évig) és nagyjából egyben is van. A használtautón a legolcsóbb ilyen Wartburg jelenleg kb. 150 000-ért van fent.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/wartburg/353/wartburg_353_1.0_wl-7415350

És ez még az a kategória, ami még mindig nem biztos, hogy jó választás. Ezeknek az autóknak a motorjával ugyanis szokott gond lenni (anno én is sokat szívtam vele). De tegyük fel, hogy szerencséd van és ez is jó. Az átírási költségek a következők lesznek rá: 40100 ft átírásra, kedvezményes (TWK) tagdíj: 10560 ft. Tehát nagyjából eddig 200 000 ft. Aztán haza is kellene vinni meg autózni vele. A benzin is pénzbe kerül, olajból pedig minden 500 km-enként egy liter kell hozzá. Ebből (hacsak nem akarod kinyírni az autót) érdemes jobbat venni, literenként 2500-3500 forintért. De még mindig nincs pl. téli gumid (10000 ft), nincs lecserélve a hűtővíz (7500 ft - olyan fagyálló kell, ami nem tesz kárt a sérülékeny hengerfejben), nincs váltóolajcsere, nincs átnézve a fék (ez szinte kötelező lenne: alapesetben is 5-10000 ft). Érdemes lecserélni a légszűrőt és a vízcsöveket is egy ilyen régi autónál. Ha ezeken végigmész, plusz mondjuk adsz neki egy polírt télire és egy alapos takarítást, akkor olyan 40-50 ezret még erre is számolj rá. Ha pedig alkatrész kell, nem fogsz olcsón találni csak használtat vagy semmire való utángyártottat. Egy gyári új sárvédő (jobb első) is 25 000 ft, ha van egyáltalán.

Mindegy, alapvetően 250 000 ezerből lenne csak egy használható autó, ami még mindig nem teljesen jó, és még mindig "időzített bomba" (tapasztalatból tudom, hogy nagyon sok hiba jön majd ki). És még nem javítottad ki a rozsdás részeket (mindegyiken van), nem cseréltél semmi komolyabbat.

u.i.: én is saját pénzemből tanultam meg vezetni egyetem alatt, úgy vettem Wartburgot is. 70 ezerért. Utána megbántam, mert már annyi pénz ráment, amiből Ikarust is vehetnék - hogy a topic témájánál maradjak. Olcsóbb megoldás lett volna drágábbat venni. Gondold meg és ne dönts elhamarkodottan.

 

Mindenkitől bocsi az OFF-ért. :)

ON

Előzmény: Mádi Gerg (87506)