Kicsit az 55/66 620/630 dologról. A két buszcsalád csak felépítésében és motorelhelyezésében tért el egymástól. De azonos elemekből építkezett mind kettő. Azonos volt a teljes gépészet.
Akkor miért volt mégis más a megbízhatóság? Az egyikben jól muzsikált a Csepel, míg a másikban csak köhögött volna?
----------------------
Azonos gépészet esetén is lehet üzembiztonsági, rendelkezésre állási különbözőség.
Ezt a tervezéskor saccolni nem lehet.
Évek múlva, sok száz db rendelkezésre állási mutatóit értékelve, lehet érdekes következtetésekre jutni.
Amikor dr.Zahumenszky még csak Volán Tröszt vezig helyettes volt, a csapatában dolgozott egy fura figura.
Ez a mérnök igen sok, addig szokatlan statisztikai adatgyűjtést végeztetett.
Igen meglepő eredmények születtek.
Olyanok melyek az általános vagy közkeletű vélekedéseket nem igazolták, sőőőt.