RIKA424 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86659

Akkoriban ennek nagy sajtója volt.

 

Sok szakértő dolgozott rajta.

 

Autóbusz féket NEM javítunk TSz sufnituning módszerrel. Pedig a Medicorban ezt tették.

 

Az IKARUS-255-ös féke pedig nagyon egyszerű volt mint a faék.

Mégis elrontották.

 

Már 1981-től nem engedték, hogy autóbusz féket - javítás után - úgy ítéljenek meg jónak, vagy rossznak, hogy .............húzasd meg Jóskááám + most lépj bele.............módszerrel minősítsék a telep udvarán.

 

Ez a módszer - műszerek híján - még 1969-ben elment vidéken, de 1981-ben /83-ban már nem.

 

Ők mégis így csinálták.

 

-----------------------

 

Más

 

a buszvezető alkalmi buszvezető volt aki naponta NEM buszt vezetett.

Sajnos akkoriban a "közületeknél" ez bevett szokás volt.

 

Az esetről készült egy oktatófilm, melyet minden közforgalmú autóbuszvezetőnek, levetítettek a havi oktatáson** akkoriban.

 

Az ilyen oktatásokon az aktív buszvezetők kb. 90%-a elítélte a Medicor buszvezetőjét azért amit tett.

Ennek semmilyen jogi következménye NEM volt, ez csak erkölcsi értékítélet lett.

 

Amiről a Friderikusz műsorban - sajnos - nem esett szó.

 

1./ Az alkalmi buszvezető, fenn a hegytetőn, amig a csoport odavolt hozzányúlt a fékhez.

Egy buszvezető kint az úton semmilyen körülmények között nem nyúl a fékhez.

 

2./ Lejtőn lefelé (jó meredek lejtő) negyedikben próbálta lehozni a buszt. Egy IKARUS 255.70 negyedikben - sík úton - megy kb. 80-90-et.

Lejtőn meg................

Azt mondja nem állt meg neki.

Én meg azt mondom, csoda lett volna ha lejtőn lefelé negyedikben megáll.

 

5./ Egy buszvezető hegyi túrára, nem működő bubuval NEM indul el.

Ő elindult.

Síkvidéki ember volt aki már 2 méteres kupacot is hegynek nevezi. Ilyen "tapasztalatokkal" ment ki a hegyek közé.

 

------------------------------------------------------------

 

Emberileg sajnálom.

Mint ex buszvezető, mint ex oktató, mint ex vizsgabiztos, mint ex baleseti helyszínelő én NEM tudom felmenteni akárhogy ítélt a bíróság később.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Gyakorló buszvezetők soxor máshogy ítélnek meg balesetet mint a jog.

Például a  közelmúlt egyik közfeltűnést keltő buszbalesetében a buszvezetőt tekintem felelősnek 95%-ban és csak 5%-ban azt aki okozta a balesetet.

 

---------------------------

 

** = akkoriban a közforgalmú autóbuszvezetőknek (BKV, VOLÁN, MKV? stb.) még havi 1 munkanap (4-6 óra)  továbbképzés kötelező volt.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (86654)