rizsa31 Creative Commons License 2013.07.10 0 0 5025

Bocs, most nincs időm hosszasabban válaszolni, de abszolút nem azért, mert nem lenne érdemes erről beszélgetni vagy mert csak a magamét szeretem mondani, csak a 3 gyerek a fejemre nőtt:)))

      Jó neked, hogy lefoglalnak a gyerekek :), és szívből remélem lesz majd időd leírni a véleményedet, és a szomorú élményeidet a suliválasztás miatt.

 szóval: nem, nem hiszem, hogy az a jó megoldás, amit ők választottak ott a facebookon. konkrétan nem vezet sehova, na. csak azért másoltam be, mert épp láttam, adat, lehet róla vitázni:)

     Gondoltam, hogy azért linkelted be, mert megláttad a neten az eredményt, miközben szörföltél, és ideillik, ha már az egész év az érettségizőkről szólt :). Történetesen megnéztem a suli honlapját, és ott még az érettségit se említik meg:), már ha jó helyen néztem.

http://www.hidegkut-waldorf.hu/

 

és mert tudom, hogy tényleg nagyon sokan frusztrálódnak attól erősen, hogy azt gondolják róluk, hogy nemigazi iskolába járatják a gyereküket, meg hogy tudatlanságból vagy fanatizmusból  küldik a waldorfba... ez nyilván nincs így, és nyilván szarul esik, ha adott nagymama ezt gondolja mondjuk a szülőkről, hogy messzebb ne menjek.

     Egyesek nyilván azért mondják kapásból a Waldorfra, hogy az nemigazi suli, mert ezt hallották, vagyis valószínűleg annyit, hogy ott nem a teljes tananyagot tanulják a gyerekek, csak a lényeget, és azt is játékosan, kreatívan. Kérdés, hogy ezen miért kell fölkapnia a vizet a Facebook-oldal szerkesztőjének, vagy éppen neked :)? Mi az, ami ebben nem igaz? Hisz valóban nem tanulják meg pl. a harmadikosok környezetórán a szív definícióját, és nem kell nekik kisröpdolgozat formájában visszamondani.

     Persze a következő kérdés az iylenkor gondolom, hogy -Te jó ég, hogy fog leérettségizni ez a gyerek?- és szerintem ilyenkor kéne nagyon józannak maradni, amikor válaszolsz. Úgy tapasztaltam, hogy a legtöbb Waldorfos (én is beleestem ebbe a hibába), Vekerdyvel az élen (és nyomán), elkezdi erre szívvel-lélekkel bizonygatni, hogy -De igen, fölkészít a Waldorf is, és megadja azt a tudást, és megtanulnak mindent a gyerekek, amit érdemes stb.- és ehhez képest ott van a gyakorlatban az a 13. év, amíg az érettségire tanulnak. Akkor most hogy is van ez? 

     Belinkeltem lentebb Czike Bernadett, egy alternatív pedagógus (nem waldorfos) cikkét erről (4997. hsz.), és ő sokkolóan őszinte (és inkább az államisokra nézve frusztráló) választ ad erre a kérdésre (az is tény, hogy valamikor a kilencvenes években született ez az írás) :

 

"A tananyag a hagyományos iskolához mérten

     Az ígéret úgy szól, hogy háromévente az alternatív iskolák behozzák azt a tananyagot, melyet a hagyományos iskolában tanulnak a gyerekek. De ez csupán kezdeti elv volt, talán azért, hogy a súrlódási felületeket csökkentsék. Persze maguk az iskolák is hittek az ígéret betarthatóságában. Ám ezt az ígéretet sajnos nem lehet betartani. Elvben jó lenne "ezt is egy kicsit, meg azt is egy kicsit. És akkor itt lesznek a szuper gyerekek, projektek, epocha, szöveges értékelés, és még azt a sok száraz ismeretanyagot is tudják, amit a hagyományos iskola diákjai." Ilyen nincs, ez sajnos lehetetlen. Valaki vagy nyugodtan él és türelmesen békében van, és két-három órán át agyagozik, ha épp úgy tetszik, vagy megtanulja a sok ismeretet. A NAT-ban le van csupaszítva a régi kötelező tananyag, és hiányzik a sok sallang, részismeret. Az alternatív iskolák szempontjából ez előnyös (reméljük, a gyerekek szempontjából is), mert ebbe belefér a projekt, a szakkör, meg a nyugalom.

Az ismeretanyag oly mértékben megnőtt a Földön, hogy senki sem tudja, mit kell mindenkinek tudnia és mit nem kell tudnia, mi alapismeret és mi nem. Ezért az iskolának egyre inkább készségeket kell kialakítania és képességeket célszerű fejlesztenie, "helyet, érzékenységet formálni az agyban", hogy a senki által pontosan nem ismert jövőt el és be tudja majd fogadni a mai gyerek, és alkalmazkodni tudjon az új környezethez."

Előzmény: muzsa (5023)