IKARUS fan topicban azért érdemes tudni:
(nem hinni, tudni)
- Az Ik-556/180 sorozat nem volt a legsikerültebb konstrukció,
- a ma elsősorban média, másodsorban rajongói tábor által istenített Ik-55/66-osnál a buszvezető még 40-50%-ban (nem elírás) szerelő volt és nem csak vezető.
- az Ik-250/255 első szériáit úgy tudtuk jól üzemeltetni, hogy 30 napos hónapban 10-20 alkalommal volt műhelyben. Igaz a műhelyi kapacitásokat is erre méretezték. Ezek az első szériák 6-9 évesen már selejtek voltak.
- A RÁBA 2156-os motorok az első 10 évben 1969-1979 kb. 150.000 km-t futottak (átlagban) felújítás nélkül. Utána csere.
- Az Ik-260/280 majd az Ik-415 első járművei nullszériák igen rossz hatásfokkal üzemeltek.
Mindezek a tapasztalatok kellettek ahhoz, hogy később tízezres sorozatok készülhenek megbízható üzemre.