RIKA424 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84240

Na öntsünk tiszta viszkit a pohárba.

 

556 motorjai.

 

Az Ik-556 -os első szériája (nullszéria) GA 81-01..81-05 Csepel motorral érkeztek.

Rendkívül megbízhatatlan motorok voltak.

 

A második széria 81-06-----81-14 pedig JÁFI motorral jöttek.

JÁFI = Járműfeljesztési Intézet.

 

ATUKI motor nem létezett. ATUKI = Autóipari tudományos Kutató Intézet.

A félreértések onnan adóttak, hogy a JÁFI motor kifejlesztésében sok-sok ATUKI munka volt.

 

Az első 28 db Ik-556 kb. 25-33%-os üzembiztonságot produkált.

Volt ugyan kiadási terv, de gyakorlatilag csoda számba ment ha egymás után három napot végigdolgozott a kocsi.

 

A GA 81-15-----81-28 rendszámú kocsikra pedig mint kísérleti járművekre tekintettek.

Volt olyan kocsi amiben háromszor-négyszer cseréltek motort négy év alatt.

Ebben a szériában jelentek meg az első városi automata váltók Mo.-n.

 

JÁFI automaták és Prága 60M automaták.

Egyik se terjedt el. Ezek igen kezdetleges, sűrűn meghibásodó váltók voltak.

 

A később sok ezer példányban közlekedő Prága 70M váltónak amolyan kísérleti előfutára volt a Prága 60M váltó.

 

Vissza a motorokhoz.

A fővárosba 275 db Ik-556-os került.

Az első 28-at leszámítva (JÁFI + Csepel) mind RÁBA 2156-os motorral.

Tehát a 28 db más motoros (első szériák) kb. 10%-át adták az Ik-556 -os fővárosi állománynak.

90% RÁBA 2156 motoros volt.

 

Az első 28 kocsi JÁFI és Csepel motorjait is kicserélték RÁBA motorokra pár éven belül.

Tudtommal nem volt olyan Ik-556-os mely életét eredeti JÁFI vagy Csepel motorjával élte volna végig a BKV-nál.

 

 

 

 

Előzmény: suraki1 (84236)