rizsa31 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 4994

Az alapmű, amivel minden Waldorf-tanár foglalkozik, A nevelés művészete , a stuttgarti iskola indításakor tartott előadások sorozata. A metodikai és didaktikai kérdésekkel a második kötet (Metodika-didaktika) foglalkozik (GA194). Ennek előadásait nem ártana elolvasnod. (Megjelent magyarul is.) 

     Az, hogy a 4958-as hsz.-emben Rudolf Steiner: Nevelésművészet az ember lényének megismeréséből (Genius) idézek, a 29. old.-ról, nem mutatja eléggé, hogy legalább utánaolvastam a témának??

   És ha nem vagyok tanító, akkor már nem is lehet kérdezni?

 

     (Anno Neveléstörténetből A gyermek nevelése szellemtudományi nézőpontból c. művet kellett (volna) elolvasnunk R. Steinertől, de úgy emlékszem, pár oldal után félredobtam, és maradtam a Szabadságra nevelésnél, Calgrenéktől. Aztán az ezzel foglalkozó szemináriumi órára egy harmadikos osztálytanítónő jött egy jópofa német kézimunkatanárral, de ez már régen volt, vagy 10 éve. Emlékszem, a csaj következesen "Stájner"-nak mondta R. S.-t.

A Waldorf tanárképzőn nem olvastam semmit Steinertől, mert hamarabb abbahagytam, mint odáig értünk volna az anyagban.)

 

    Egyébként nem fikázni akarom a Waldorf írástanítást, inkább segíteni szeretnék. Miért kell olyannak lenni, mint az alább idézett "dinamikus kertész", aki úgy reklámozza a portékáját, hogy közben igen-igen leszólja a másikét?, (=negatív önmeghatározás). (1)

 

 

Forrás: (1) Czike Bernadett: Az alternatív iskolák jellemzői

 

Előzmény: koken (4990)