RIKA424 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 83783

Aki B-s jogsival kezdi el, s C-vel minimumot vezet (mint pl. a példában, amikor a Volán csak azért fizeti a C-t, mert muszáj, de ő lényegében B-ből ülteti azonnal buszra az illetőt), akkor egy-egy ilyen vizsgán mi a leginkább döntő tényező:

- az illető ügyessége? (pl. Milyen hamar szokik hozzá a nagy kocsihoz.)

- óvatossága?

- intelligenciája?

 

Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi, hogy az, aki nem szállított el 8 millió sódert kamionnal életében, abból miként, mi alapján lehet olyan buszvezető, aki mögött nem kell senkinek félnie.

 

----------------------------------------

 

Lehet.

ahogy ma már képeznek ki csak szimulátoron Airbus-320-as pilótát úgy, hogy életében nem vezetett kisebb repülőgépet mindjárt a 160 üléses gép amin életében először felszáll.

 

----------------------

 

A "C" kategóriás gyakorlat azért is jó ha van, mert a kezdők balfaszságait az eber fia nem személyszállító buszon követi el hanem régebben Roburon, IFA-n, manapság Ivecon vagy MB-n.

 

Ezek a tükörtörések, meghúzások, lerobbanások lámer problémákkal,  jobb ha 7,5 tonnás akármivel történnek meg veled mint 40-60 utassal a hátad mögött.

 

A buszvezetéshez még több pálya alkalmassági vizsgálatot csináltatnék.

Nem annyira az ügyesség vagy annak hiánya a fontos.

az ügyesség gyakorlattal bepótolható.

 

A felnőttség, érettség a legfontosabb a buszvezető kiválasztásban.

 - kerülje a hirtelen elhatározásokat.

 - az átlagnál legyen sokkal nyugodtabb, halvérűbb,

 - legyen szélsőségektől mentes gondolkodású,

 - kritikus helyzeteket NE akarjon mindenképpen megoldani,.

 

Ezek a legfontosabbak.

 

az összes többi, tárgyi tudás, rutin, ügyesség, műszaki hozzáértés megtanulható.

 

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (83772)