Aki B-s jogsival kezdi el, s C-vel minimumot vezet (mint pl. a példában, amikor a Volán csak azért fizeti a C-t, mert muszáj, de ő lényegében B-ből ülteti azonnal buszra az illetőt), akkor egy-egy ilyen vizsgán mi a leginkább döntő tényező:
- az illető ügyessége? (pl. Milyen hamar szokik hozzá a nagy kocsihoz.)
- óvatossága?
- intelligenciája?
Tehát valahogy nagyjából arra lennék kíváncsi, hogy az, aki nem szállított el 8 millió sódert kamionnal életében, abból miként, mi alapján lehet olyan buszvezető, aki mögött nem kell senkinek félnie.
----------------------------------------
Lehet.
ahogy ma már képeznek ki csak szimulátoron Airbus-320-as pilótát úgy, hogy életében nem vezetett kisebb repülőgépet mindjárt a 160 üléses gép amin életében először felszáll.
----------------------
A "C" kategóriás gyakorlat azért is jó ha van, mert a kezdők balfaszságait az eber fia nem személyszállító buszon követi el hanem régebben Roburon, IFA-n, manapság Ivecon vagy MB-n.
Ezek a tükörtörések, meghúzások, lerobbanások lámer problémákkal, jobb ha 7,5 tonnás akármivel történnek meg veled mint 40-60 utassal a hátad mögött.
A buszvezetéshez még több pálya alkalmassági vizsgálatot csináltatnék.
Nem annyira az ügyesség vagy annak hiánya a fontos.
az ügyesség gyakorlattal bepótolható.
A felnőttség, érettség a legfontosabb a buszvezető kiválasztásban.
- kerülje a hirtelen elhatározásokat.
- az átlagnál legyen sokkal nyugodtabb, halvérűbb,
- legyen szélsőségektől mentes gondolkodású,
- kritikus helyzeteket NE akarjon mindenképpen megoldani,.
Ezek a legfontosabbak.
az összes többi, tárgyi tudás, rutin, ügyesség, műszaki hozzáértés megtanulható.