koken Creative Commons License 2013.03.03 0 0 4990

"  És hiába írsz az előkészítő szakaszról, hogy milyen szabad, mert nem hinném, hogy később, az írásepochában kihagyhatnál egy betűt is, azaz kép nélkül taníthatnád."

Amiről eddig írtam, az nem más, mint az írásepocha.

Tökéletesen értelmetlennek tartom azt a párbeszédet, amiben a feltételezéseidet ismételgeted, miközben nem ismered a gyakorlatot. Sőt, az elméletet sem igazán.

Nem kétlem, hogy olvastál Steinert, de szeretném felhívni a figyelmedet, hogy amikor a Waldorf-iskola írástanításáról formálsz véleményt, akkor azért elemi dolgokkal illik tisztába kerülni.

Az alapmű, amivel minden Waldorf-tanár foglalkozik, A nevelés művészete , a stuttgarti iskola indításakor tartott előadások sorozata. A metodikai és didaktikai kérdésekkel a második kötet (Metodika-didaktika) foglalkozik (GA194). Ennek előadásait nem ártana elolvasnod. (Megjelent magyarul is.) De ha csak elkezded és eljutsz egészen a 11. oldalig, akkor talán meg fogod érteni, hogy miért modtam azt, hogy mindaz, amit tudsz a módszertanról, az csak egy kis része a valóságnak.

Nagyon el fogsz csodálkozni, mikor azt olvasod, hogy a képekből induló betűtanítással nem lehet megtanítani minden betűt. Ez pontosan az ellenkezője annak, mint amit te feltételezel. És garantálom, hogy a 12. oldal közepénél vissza fogsz lapozni, hogy akkor most mi is van, és újra elolvasod, mert nem hiszed el, hogy annyira más legyen, mint amit eddig hittél!

Kalandra fel! :)

 

Előzmény: rizsa31 (4989)