Törölt nick Creative Commons License 2013.03.03 0 0 83740

Csuklósra, ilyen hamar? Érdekes, ennyire nincs ember Egerben? Én annak idején amikor ott elkezdtem vezetgetni (még a mérnöki gyakorlat alatt kialakítottam pár kapcsolatot, de nem kellettem sehohová mint mérnök, így a rokonok elszállásoltak és jobbhíján vezetgettem), én 1,5 évig a legszakadtabb 260-assal (BRF-826, a régi rendszámát nem emlékszem, műszaki előtt 2 héttel kaptam meg, le is cserélték a rendszámát), utána jött Németországból két patent kis 260-as, az egyik tartalék lett (972 vagy ilyesmi, még mostanába is látok róla fotókat ugyanott áll, mint annakidején, lassan 20 éve, csak átalakult a busz), na a DZC-238-at megkaptam egy idősebb kollégával, Csontos Misi bácsival. 4 év után rákerültem a "halálbuszra". Ez is egy németből szerzett busz, a BPC-776... ez volt az a híres-hirhedt busz, amineka Volánja mögött a buszállomásnál lefordult a vezetőülésből a gazdája (szívroham, helyszínen meghalt), majd 2 hétre rá a kollégáját várták dolgozni, ő az ágyában hunyt el éjjel ugyanebben (Isten nyugosztalja őket!). Ez a szerencsétlen busz 1,5 évig állt tartalékosként, senkinek nem kellett. Akkor egy nagy piás Béla bátyám volt ott a helyis főnök (szerintem már nyögdíjas...), na ő megkérdezte nem-e gondolom. Gondolom, csak rendbe kell rakni a buszt, mert így nem, meg kézi váltóból elég volt, Prágásat kéne bele, ha megoldható, akkor ráülök... Rendbe raktam, a helyköziektől átjött egy vén matuzsálem kommunista a maga 2x évével a Volánnál és benyúlta a buszt. Na az öreg a buszt egy év alatt teljesen hazavágta, le is selejtezték. Akkor már nem voltam ott. A korábbi kollégámmal Misi bácsival még elmentem átvettük a C60-ast (emlékszem szabadságot kértem a főnöktől, hogy el tudjak menni és is Székesfehérvárra a többiekkel a buszért, annyira kíváncsi voltam milyen is az a C60 meg C80), ez volt '99 augusztusa. Szeptember 1-jével felmondtam, mert már júlisban átadtak ideiglenesen helyközi üzemre egy szakadt 266-osra, és kaptam egy olyan fordát, amiben jóformán egésznap Heves, Átány, Kömlő, Tiszanána térségét jártam. Nem esett jól hajnali és esti/éjszakai sötétben, sok arra a dakota. Úgy volt, hogy átmenetileg szeptemberig, akkor visszajön a tanítási idős mentrend és akkor kellek a helyire megint. Helyette augusztus 23-án közölték velem, hogy kapok egy jó állapotú 256.44-est, meg egy fordát és végleges egri helyközi tartalék, 90%-ban megegyező fordával. Köszöntem abból nem kértem.

 

Váltó:

kinek mi. Ha a ZF jól van beállítva akkor pörgős ügyes kis technika, de akkor is rángat. Ezt én sem szeretem. A VOITH meg elhúzza az 1-est nagyon azt sokan azért nem csípik, de én is azt szerettem, mert soha nem siettem sehová. Egerben akkor egy VOITH-os kocsi volt, ami gyárilag azzal jött még a 90-es ével elején (AVC-934) és akkor kapták meg az első buszok a ZF váltót (BKV-tól selejtezett Egerben felújítot vackokat amúgy) Mezőtúron.

Előzmény: Cpt.Dave (83705)