pacsuli Creative Commons License 2013.02.14 0 0 4952

nagy dilemmában vagyok, szívesen veszek véleményeket! Írtam már, hogy az áprilisban hatéves nagycsoportosomat az ovival közösen még egy évre vissza akartuk tartani. Bár ők maguk modták, hogy viszont a Waldorf milyen jó lenne neki, pont neki való, erre én mondtam, hogy az sajnos hét évesen kezd. Szentül hittem, hogy ha az ovi négytől hétig tart, akkor nyilván ez után iskolaérett a Waldorf-gyerek :) Most viszont volt egy nyílt nap a budaörsi suliban, ahol is kiderült számomra, hogy egy fenét, már a hagyományos oviban hatévesen "végzettek" is mehetnek. Itt jön a dilemmám: az iskolaéretlenségét a hagyomáyos sulikhoz képest állapítottuk meg az ovival együtt: a hajtás, a stressz, a verseny a sok hét-nyolc éves visszatarottal, az ötször 45 perces órák, a négymillis sávokba betűk préselése, nulla mozgás szünetben (egyik suliban pl konkrétan ki is mondták, hogy a yerek a mozgásigényét élje ki az oviban, mert itt ezt már nem lehet  - a napi tesióra egy tök más tészta) stb. Na de egy Waldorf az már tök más tészta! Itt figyelembe lenne véve, hogy visszahúzódóbb, nem produkálja magát, lehet nagyban rajzolni, írni, az egész testükkel tanulnak mindent, nem végig egy padban ülve, stb... Erre valószínűleg elég érett lenne. Most az a dilemmám, hogy megpróbáljuk-e ezt idén, vagy mégis maaradjon még egy évet oviban? Az ovit nagyon szereti, de új óvónéniket kapna az új csoportban, akik nekem annyira nem jönnek be, a régi csoportból a legjobb barátja mégsem marad, csak hat gyerek összesen. Nem tudom, melyik lenne szerencsésebb :((( Igazából most van ő ott, hogy kezd kinyílni, jobban megmutati magát, oldódni, stb, de az az érzésem, hogy ezt egy waldorf suliban is nyugodtan megtehetné. nem tudom, így mennyire lenne értelme visszatartani.