szegecsszámláló Creative Commons License 2013.02.04 0 0 4611

Szervusz Andris!

 

Ahogy látom, nem volt túl sok jelentkező, hogy lenne kedve bárkinek is építeni.

 

Nézd, nem kell rögtön átmenni pesszimistába, de a realitásokkal illik jóban lenni.

 

A dolog jó oldala, hogy épül Keszthely, illetve Zamárdi-felsőt tervbe vetted, ez két hely ahol már megállhat a vonat, rendszerváltás körül már mindegyikre elért a delej, tehát lesz két drótos állomás,az egyiken körül tudsz járni (ha jól tudom Z-F kétvágányú), a másik drót nélküli mellékvonalban folytatódik, ergo jó átmenetnek. Balázs anno Győr-Tárolót egyik oldalán villamosított kijárattal tervezte építeni, ugyan ismert okokból idáig nem jutott el, de Dani tudtommal az ő elképzeléseinek megfelelően akarja befejezni, tehát a tároló is adott a villanygépeknek.

 

Engem több dolog is visszatart a drótos modul építéstől. A legfontosabb, hogy gőzös fölé nem kell delej:-))

A másik, hogy tisztában vagyok vele, mennyivel több dolognak kell pontosan klappolnia tervezéskor és összeépítéskor, mint egy egyvágányú drótnélküli mellékvonalnál. Ezért sem értettem a kivehető opciót. Van -lesz- elég madzagnélküli vonali modul és állomás is, ne nehezítsd tovább a dolgodat, épp elég egy oszlopot egyszer megfelelően rögzíteni, egy állomási kereszttartórendszert meg untig elég egyszer kispannolni.

(Arról nem is szólva, hogy egy állomás esetén menyivel kerül többe egy ilyen vállalkozás, ha kivehetők az oszlopok, óhatatlanul könnyebben amortizálódnak, tehát a karbantartás is többe kerül)

 

A villany utáni korszak:

A narancs-kék korszakos modellek azon része, amin rajta van a vörös csillag, nyugodtan futhat a déli parti delej alatt is. Bár nem minden gép járt arra a modellkínálatból, Nohab-ot pl nemigen lehetett a déli oldalon látni akkoriban-eztcsak azért írom mert egységnyi magyar modulon gyakoribb állat a nohab, mint 2000 előtt Tapolcán. Valahol vannak még régi papírképeim (még egy ősi CMENA 8M-el fotózgattam kiskölyökként) amin együtt áll Siófokon a drót alatt egy anyagvonatot továbbító vöröscsillagos szergely egy szilivel aminek a száma elől levakarták már a vöröscsillagot, de a fehér négyzet még megvan. Emlékszem még Siófokról Fonyód irányába induló Púposokra, amik a delejezés után lassan elkoptak. Érdekes, hogy relative sokáig a kaposvári vonalat ABmotor+mellékkocsikkal szolgálták ki, és élményszámba ment amikor megjelentek helyettük a "modern" piros studenkák (persze ez még bőven a villamosítás előtti történet).

 

L