rizsa31 Creative Commons License 2012.12.04 0 0 4854

Olvasom a Szabadságra nevelést, 128. old.:

   "Rudolf Steiner igen fontosnak tartotta, hogy a gyerekek csak a teljes iskolaérettség elérésekor tanuljanak meg írni-olvasni ... s hogy ekkor ugyanazon a folyamaton vigyék őket végig, amely lezajlott az óegyiptomi, sumer-babiloni és a kínai kultúrában is, vagyis tegyék meg az átmenetet a képírástól a jelírásig."

    Fejlődéslélektan c. könyv:

   " A 19. sz. végén, a darwinizmus iránti lelkesedés hevében a rekapituláció gondolata (miszerint minden teremtmény egyéni életében megismétli a faj teljes evolúciójának törénetét) olyan népszerű volt, hogy szinte szólássá vált: "Az egyedfejlődés megismétli a törzsfejlődést".

 

   Szabadságra nevelés, 34. old.:

   " ... azok a gyerekek, akiket állatok neveltek. ... csak guggolni tudtak, állni nem: térd- és csípőízületeik erre nem voltak alkalmasak."

    Fejlődéslélektan, M. Cole-S. R. Cole, 586. old.

   "A 20. sz. elején a rekapituláció doktrínáját súlyos támadások érték a tudományos világban. ... az öröklődés mechanizmusa, amelyre a rekapituláció hívei a születéstől felnőtt korig tartó fejlődés magyarázatában támaszkodtak, azt a feltételezést követelte meg, hogy a szerzett tulajdonságok is öröklődjenek. Ezt a lehetőséget a biológia tudománya teljes mértékben elvetette."