rizsa31 Creative Commons License 2012.11.30 0 0 4816

ha jól emlékszem, a G betű a majom farka, a C a cica stb volt. Az összes betűt valamilyen állatrajzon kezdték gyakorolni, utána tértek át a sima betűre másolására. Bár valószínűleg sokkal gyorsabban, mint egy W suliban.

      Még az jutott eszembe, hogy a Waldorfban hasonlóan csinálják annyiban, hogy a rajzot kezdik gyakorolni, pl. 10szer lerajzolnák a majmot ezesetben, egyre egyszerűsítve, végül csak a G betűt, és akkor mondják meg a gyerekeknek, hogy -Ez a G betű.

      Plusz a majomrajzolás előtt rajzolnának egy teljes képet, amin szerepel a majom. Ennek a képnek az a mese alapja, amit a tanító mesél a királyfiról, aki találkozik egy majommal stb., minden betűhöz egy mese.

     Ez a titka annak, hogy Waldorfék egy hétig tudnak tanítani egy betűt! 

 

     Ami nem tetszik a Waldorfban, hogy a G betűt nem taníthatnád a majomfarkán, mert nem G-vel kezdődik! 

     Pl. ha a T betűt tanítják, akkor az így néz ki.

1. nap: tanár elmeséli a királyfi új kalandját, amiben fölmegy egy toronyba. Másnap lerajzolják a tornyot a gyerekek, 3. nap már csak a T betűt. Ezt mindet színesben képzeljétek el, nagy méretben.

     S- sikló, sál

     K- király

     V- vadlibák v alakban

a többi betűt nem tudom,

(és a magánhangzókat nem biztos, hogy így tanítják).

Előzmény: Ammandina (4806)