muzsa Creative Commons License 2012.11.27 0 0 4783

nem kell sehova kitekinteni, azt kell megnézni, mit mondanak azok a kutatások, amik arra irányulnak, mikor is válik kb. éretté az iskolára a gyerek. testileg, lelkileg, idegrendszerileg, a keze, a mozgása a szeme, a figyelme, stb stb stb.

és a körülbelülön a hangsúly.

mert vannak nagyon nagy egyéni eltérések.

és EZT kellene figyelembe venni. nem ráhúzni mindenkire a a hatéves lettél, iskolába kell menj kalapot.

de ha már tekintgetünk: látom, hallom, mit csinálnak a gyerekek első osztályban itt a mi kerületünk jónéhány iskolájában. azt gondolom, hogy az pont nem egy hatévesnek való tevékenység. ha majd a pedagógusok tudnak nyitni, és nem rég elavult elvek mentén oktatnak, büntetnek, ha nem kérnek számon totálisan eszetlen dolgokat a gyerekeken, ha nem adnak piros és fekete pontot az ebédelés milyenségére! ha a gyerekeket nem arra használják, hogy a tanítónéni távollétében egymás besúgói legyenek, ha nem az a házi feladat, hogy rajzolj le 5 sor relációs jelet, (és most ez sarkítás, és csak 1-2 dolog kiragadása), ha egyre több iskola lesz iskolaotthonos rendszerű mondjuk, ha van tényleg lehetőség a szabad játékra és az udvaron futkározásért nem állítják sarokba, ha nem 10 kilós hátizsákkal járnak-kelnek, akkor majd nyugodt szívvel lehet hatéves gyereket is az iskolába küldeni. én akkor is visszatartanám az épp hatévesemet, mert látom, hogy az óvodában van a helye, a dolga. nem az én kényelmi szempontjaim, kizárólag az ő érdekei vannak a szemem előtt.

 

a waldorf iskolákban pedig fokozott figyelmet szentelnek annak, hogy a gyerek valóban megérett-e erre a nagy lépésre. és hát az van, hogy a hétévesek érettebbek, mint a hatévesek. így egy egyébként nagy túljelentkezéssel küzdő iskolába szerinted kit vesznek fel inkább? a hatévest, vagy a hétévest? és jól van-e így? szerintem egyébként igen.

Előzmény: Ammandina (4782)