rizsa31 Creative Commons License 2012.11.15 0 0 4764

 hogy mi van leírva a tantervben még nem garancia, hogy azt úgy tudni is fogják - bár erre meg egyetlen intézményben sem lehet számítani:) 

     Nagyon igaz. :) 

Egy biológus ismerősömmel arra jutottunk, hogy bár van keresnivalója egy ilyen intézménynek a rendszerben, 

     Bár nagyon zavarnak a Waldorf elvont dolgai, de maximálisan egyetértek, kell, hogy leygen létjogosultsága az ilyen suliknak. Mert jó példát mutatnak, egy csomó hasznos tapasztalatuk van a gyakorlati foglalkozások területén, a gyerekközpontú oktatás praktikáiban pl. (Viszont pont az elvont hátterük miatt nem igazán tudnak nyitni más iskolák felé, akár hagyományosról van szó, akár más alternatívról, és őket se szeretik igazán.)

     de aki reál/természettudományos beállítottságú, annak nem biztos, hogy ideális. Főleg, ha jobb képességű, bocsánat a kifejezésért de sz*rrá fogja unni magát. Persze vannak példák, pont az indexes cikkben említett J. Dávid, hiszen ő is reál pályára készül. 

     Hát igen, kérdés hogy az orvosi, egyéb reálpályákra menő W.-diákok csak kivételek-e?, és persze a szüleik is legtöbbször hasonló pályán dolgoznak az iylen érdeklődésű gyerekeknek.

Az unalom, lehet, hogy csak tanárfüggő, nem? Végülis középiskolai tanárok oktatják a fizikát, bioszt stb. a Waldorban is. 

    (Egyébként nagyon tetszik a cikk, nyomon fogom követni mindenképpen, köszönet érte.)

     Szívesen, én is kíváncsi vagyok a folytatásra. Csak nem tudom, mikor lesznek a következő részek, nem írták, hogy havonta lesz vagy hogy? 

Mindenesetre a saját gyermekemet nem akarnám majd Waldorfba járatni.

    Én olyan iskolába járatnám szívesen a gyerekemet, amiben tanulnak rendesen, de nemcsak könyvből, hanem az"életből" is, pl. paprikát nem csak képen látják, hanem ott van előttük az asztalon, félbevágják, megnézik a magházat, a vastag héját, hogy belül üreges stb.

    És jó lenne, ha ez az állami iskola lenne, nem drága magániskola.

Előzmény: valamokka (4761)