rizsa31 Creative Commons License 2012.11.02 0 0 4756

Ha ezt egy kicsit kisarkítom: A Waldorfos tanárok közül gondolom nem egy, nem kettő jár gépkocsival iskolába. Közülük vajon hányan ismerik a 4 ütemű belsőégésű Otto-motorok, vagy éppen Diesel-motorok, és a gépkocsi egyéb részeinek (váltó, differenciálmű, lengéscsillapítók, injektor, fékek, kuplung stb.stb.) működési elvét? Szerintem kevesen. Akkor fent említett elv alapján ne üljenek autóba!

     Jó a példa, viszont az ötleted mutatja azt is, hogy mennyi olyan tárgyat használunk manapság, aminek nem ismerjük a működési elvét, elég annyit tudni, hogy -bekapcsolom ezt a gombot. Hipotézisem (mert régen dumáltam Waldorfosokkal): 

a) ki akarod ezt a -benyomom a gombot, megolódik a dolog- beállítódást az élet más területeire, esetleg lelki problémákra is vetíteni,

b) ha elfogadod a dolgokat bemondás alapján, akkor az később "kényszerítő erővel hat" felnőtt életedben, pl. ezért mozogják le betűtanulás előtt a W.-ban a gyerekek az egyenest, a görbét, a hullámost, mert anno az írás képekből állt, és ezek konkrét dolgokat jelképeztek, de ezt csak emlékeim alapján mondom most ...

     Elgondolkodtató életmód mindenesetre, főleg az "a".

 12 évig ellébecoltunk itt szépen, most meg oldd meg magad, hogy felkészülj az érettségire". 

    Talán azért nem kötelező, mert nem akar mindenki érettségizni? meg ismerni kéne a statisztikákat, hányan járnak be, és érettségiznek végül? ill. hány fiatal kallódott el esetleg emiatt a hozzáállás miatt.

Előzmény: valamokka (4746)