rizsa31 Creative Commons License 2012.10.29 0 0 4755

Az alsóbb osztályokban pedagógiai megfontolások alapján eltekintünk az olyan
eszközök használatától, amelyek működési elvét a gyermekek még nem érthetik (magnetofon,
képmagnó, számítógép, stb.)".

     Annyit tudok, hogy a zenei korszakok bemutatására régebb óta fennálló külföldi W.-isk.-kban pl egy zongoristát meghívnak, és az játssza Mozartot stb., (a zenekari műveket is talán?), merthogy az élő zene, nem úgy, mint a magnóról lejátszott. A többit inkább azért nem engedik sztem, hogy kreatívabban dolgozzanak a gyerekek, legalábbis alsóban jobb azért, ha lexikonban keresgélnek, mint a neten, ha órai munka van. Videó helyett albumot néznek?, nem tudom. Tény, hogy van olyan antropozófus/Waldorfos, akinek nemcsak TV-je nincs otthon, de hi-fije sem, inkább koncertekre jár (abból is az az igazi, ahol nincs erősítés).

    Ismerősöm tapasztalata szerint a telefonálást, laptop használatát sem engedik a tanulóknak az iskolában, még tanulási céllal sem, az ő osztályában sem (12. évfolyam, tehát úgy látszik nem csak a gyermekeknek nem engedik)

    Ha töriórán kell mondjuk utánanézni vkinek, akkor lehet, hogy tényleg nem veheti elő a laptopját (máshol van ilyen?). Informatikaórája sem volt az ismerősödnek? Mobiltelót azért állami suliban sem szeretnék, ha órán elővennék a gyerekek, nem?

 

   Néha aggódnak azon egyesek, hogy gépekkel végezzük a legtöbb cselekvést manapság (nemcsak Waldorfosok), és hol lesz ebben a határ? (Mondjuk a pénztárcám...) Tény, Waldorféknál nagyon fontosnak tartják, hogy az oviban-suliban minden átlátható legyen a gyerekek körül + természetes anyagok, ennek inkább anyagi vonzatai vannak az államiban, nem hiszem, hogy ne tetszene a nem-Waldorfosoknak a szép fabútor.

    

Előzmény: valamokka (4746)