Jogos . Ami az SS-katona-dolgot illeti , nem tudom , , kedves Sárkány , a Joseph Ratzingerre gondoltál-e . Ha igen , és Ő valaha az is volt , akkor csak annyit , hogy sem a náciknál , sem a róth-rákosinál nem kérdezték azt , hogy akartál-e kisfiam bévonulni ávósnak , avagy sem , csak vitték . Ha járatta a száját , kivégezték . Volt egy pótapám , aki zalai paraszt létére nemhogy bunkó nem vala , de egy nagyon okos ember is volt ráadásul . Egy éjjel őt is elvitték ávós kiskatonának , és egyszercsak a Recski haláltúbor őrei közt találta magát .nem bűn , hogy túlélte .
Más .
Kéretik fölkész ülni , hogymert olvasom a Hamvas Bélától a Pathmosz harmadik részét , kinyökörögtem belőle 1--2 dolgot rovatkánkba . Döbbenetes ugyanis , hogy a "Bűn és bűnhődés" fejezetben milyen ontológiai különbségtételt tesz a bűn kategóriája ( Heidegger--- aki meg horogkeresztes karszalaggal is le volt már fényképezve--- főművében szán erre pár oldalt , és Tengelyi László 2 félévet tartott nékünk erről a pár , szinte olvashatatlan nehézségű oldalról ) és a létrontás között ( ez viszont nagyon könnyen olvashaTÓ ). Azt mondja --sok mellett -- , hogy az Evangéliumok fő erénye , hogy nem aszerint mér , bűnös-e az illető (( hiszen mindenki az , venuto )) , hanem aszerint , hogy létrontó-e az illető ( és ide a káromlás , a rosszhiszeműség , a "jogos" irigység , a megtévesztés , akarrierizmus , stb. is mind beletartoznak , vagyis mindazok a vonások , amik fölött a mai emberek szemet húnynak ).