alkotasu Creative Commons License 2012.03.17 0 0 197

Füttyvadász a honlapján a következőket írja:

 

"Intermezzo a Balatonnál

Mai szemmel az építkezés alighanem figyelemre méltó járuléka volt, hogy a Balaton vízszintjét a vonal biztonsága érdekében a tó átlagmélységéhez viszonyítva jelentős arányban csökkenteni kellett. A vasútvonal kisajátítási és kivitelezési helyszínrajzai szerint a Sió torkolatának szabályozása, zsilip illetve hajókikötő építés a vasúttársaság eredeti terveiben nem szerepelt. A vízszint szabályzásának igénye csak a forgalom megindulása után 1861 őszén, illetve 1862 tavaszán merült fel, amikor a hullámverés és jégtorlás a pályatest hosszabb szakaszán nemcsak tetemes károkat okozott, hanem egyenesen annak fennmaradását veszélyeztetette. Ennek kapcsán felmerült és műszaki, sőt tudományos vita tárgyává vált, hogy a pálya nyomvonalának kitűzéséhez használt korábbi vízállásmérésekre alapuló tervezési adatok megfelelők voltak-e. A kialakult helyzetben mindenesetre csak egy megoldás maradt, a Balaton vízszintjének kívánatos (több szóba jövő változat után végül is 3 láb, azaz kb. 0,92 m) mértékű lecsapolása. "

 

Nem lehetséges, hogy az ominózus szakasz is azért került teljesen szárazra, mert a Balatont lecsapolták?

Előzmény: KissGyuZso (196)