darko75 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 662

Üdvözlök mindenkit

Nem vagyok magyar származású, azert írás nehezen megy, de csatlakoztam hozzátok (ha nem zavarok),
mert ugyanazon problémákkal (INVITEL) küzdök mint ti ketten.
Nemrég (Okt. 08), amikor először panaszkodtam 12 napja nem kaptam semmilyen valasz. (csak valami **79488 hibajegy szam is hogy regisztráltak a internet problemam)
12 napig vartam hogy tortenjen valami, de nem, avagy igen, rosszob lett. (azt jelent hogy nem szabad panaszkodni ???)
Okor irtam meg egy panasz **79488 számra hivatkozva.
Valasz helyett megkaptam egy újabb szám **94201 (14713 panasz 12 nap alatt sokat elárul a cégrol INVITEL)
Vegre megkaptam a valaszt hogy problemam megoldva (nekik lehet hogy igen, de nekem nem)
Most engem érdekel csak egy :
hogy lehet felmondani a szerződést a szolgáltatásert amellyel nem vagyok elégedett ?
Itt irok mer erre nem tudnok valasz adni.


Itt van egy ujdonsag, hatha segit valakinek.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének rendelete az előfizetők védelmében

Az NMHH elnökének 6/2011. (x.6) számú rendelete az elektronikus hírközlési előfizetői szerződéseket szabályozza.
A rendelet több garanciális elemet tartalmaz az előfizetői és felhasználói jogok védelmében.
Ilyen elem például, hogy 2011. december 1. után a szolgáltatók automatikusan nem, csak az előfizetők kifejezett kérésére aktiválhatnak internet-hozzáférést.

Az elektronikus hírközlés területén alkalmazott előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló rendelet  módosítását a közösségi szabályozás,
a 2004 óta eltelt időszakban kialakult hatósági jogalkalmazói, valamint szolgáltatói üzleti gyakorlat változásai indokolták.

Az új szabályozás jelentős többletgaranciákat tartalmaz az előfizetői és felhasználói jogok fokozottabb védelme érdekében.
A rendelet pontosítja a szolgáltatók általi egyoldalú szerződés-módosítások lehetőségeit. A szerződés teljesítésével,
és ezen belül a szolgáltatás minőségével kapcsolatos követelmények megsértése esetén bővülnek az előfizetőket megillető jogosultságok,
és ezentúl a kis- és középvállalkozások  számára is lehetővé válik, hogy az előfizetőket megillető védelemben részesüljenek.

A rendelet tételesen előírja a szolgáltatók által elkészítendő általános szerződési feltételek formai követelményeit (oldalszám, tartalomjegyzék),
kötelező fejezetcímeit és azok sorrendjét, így biztosítva az áttekinthetőség követelményét. Ennek révén az előfizetők (felhasználók)
könnyebben tudják összehasonlítani az egyes szolgáltatók által előírt szerződési feltételeket,
illetve saját szolgáltatójuk általános szerződési feltételei között is könnyebben eligazodhatnak.
A rendelet az előfizetők védelmében újraszabályozza a szerződés megkötésének és annak megszűnésének követelményeit,
pontosítja a szerződés teljesítéséért való felelősség kérdéseit, a szolgáltatás korlátozásának és a szüneteltetésének eseteit,
illetve a szerződés módosításának feltételeit is. 2011. december 1. után a szolgáltatók már csak az előfizetők kifejezetten erre
irányuló kérésére aktiválhatnak internet-hozzáférést, amivel a jövőben elkerülhetők a meglepetésszerűen érkező nagy összegű számlák.

Az új szabályozás az egyedi előfizetői szerződésekkel kapcsolatban is számos új, garanciális elemet tartalmaz.
Bővült például azoknak az eseteknek a köre, amikor a szolgáltató szerződésszegés esetén kötbért köteles fizetni,
pontosításra kerültek a szolgáltatás minőségével összefüggő szerződéses rendelkezések, és átláthatóbbá váltak az előfizető által gyakorolható elállás és felmondás szabályai.

Az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 6/2011. (X.6.) NMHH-rendelet elérhető az NMHH honlapján a „Jogalkotás” menüpont alatt.