Ramius Creative Commons License 2011.06.20 0 0 6709

Néhány zavaró apróság. :-)

 

1.:

a.:  Kétsávos az aszfaltút meg az adórendszer. A zsilip kétkamrás.

 

b.: Továbbá, egy kamrában elegendő 1 kaput kiiktatni.

Akár a felső kettő, akár az alsó két szárnyból az egyik kiesik, akkor azzal ott vége a bulinak...

 

c.: Érdekelne, hogy honnan vetted azt, hogy vasbeton lenne a kapu anyaga?? Szegecselt acél szerkezet.

 

2. Milyen "segédkapukról" beszélsz?!

 

 

A károkozás eredményéről csak annyit: a bősi zsilip északi kamrája alsó kapuja északi szárnyának belső felső sarka alig néhány esztendővel az átadást követően "lefittyedt". Tekintettel a zsilip felépítésére, a kapu teteje a duzzasztási szint alatt kb. 5 méterrel van. (Fölötte a híd beton szerkezete zár, azaz a hajók egy "alagúton" haladnak át.)

Alig fél év kellett, hogy legyártsanak, a helyszínre szállítsanak, és beépítsenek egy új kaput!!!

 

Mindezt ötven évvel a háború után, Európa kellős közepén...

 

Hacsak nincs a parton a zsilip mellett tartalék, erősen kétlem, hogy abban az időben ott mondjuk napok alatt tudtak volna pótolni egy kaput...

 

 

Egy-egy torpedó találata vagy egy-egy bomba találata hosszú hónapokra megbénította volna a zsilipelést.

 

Az már más kérdés, hogy egy megfelelően pontos találat abban az időben felért egy lottóötössel...

 

 

Előzmény: Plieur (6707)