Néhány zavaró apróság. :-)
1.:
a.: Kétsávos az aszfaltút meg az adórendszer. A zsilip kétkamrás.
b.: Továbbá, egy kamrában elegendő 1 kaput kiiktatni.
Akár a felső kettő, akár az alsó két szárnyból az egyik kiesik, akkor azzal ott vége a bulinak...
c.: Érdekelne, hogy honnan vetted azt, hogy vasbeton lenne a kapu anyaga?? Szegecselt acél szerkezet.
2. Milyen "segédkapukról" beszélsz?!
A károkozás eredményéről csak annyit: a bősi zsilip északi kamrája alsó kapuja északi szárnyának belső felső sarka alig néhány esztendővel az átadást követően "lefittyedt". Tekintettel a zsilip felépítésére, a kapu teteje a duzzasztási szint alatt kb. 5 méterrel van. (Fölötte a híd beton szerkezete zár, azaz a hajók egy "alagúton" haladnak át.)
Alig fél év kellett, hogy legyártsanak, a helyszínre szállítsanak, és beépítsenek egy új kaput!!!
Mindezt ötven évvel a háború után, Európa kellős közepén...
Hacsak nincs a parton a zsilip mellett tartalék, erősen kétlem, hogy abban az időben ott mondjuk napok alatt tudtak volna pótolni egy kaput...
Egy-egy torpedó találata vagy egy-egy bomba találata hosszú hónapokra megbénította volna a zsilipelést.
Az már más kérdés, hogy egy megfelelően pontos találat abban az időben felért egy lottóötössel...