freeman28 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 37

Sziasztok!

Az általam évek alatt összegyüjtött lopásvédelmi tapasztalatokat szeretném veletek megosztani!

Az autólopásról:

Napjainkban az új autók nagy részében,  gyárilag beépítet riasztó rendelhető, pl: Ford, Bmw, Mercedes...stb.  Ezek a risztók nem igazán érnek semmít a tolvajok ellen, ugyanis ezen riasztók nagy része,  az autó computerében vannak integrálva.  A tipusra szakosodott tolvajok, percek alatt tudják hatástalanítani a gyári computer cseréjével.  Érdemes megnézni autólopás videó: http://www.youtube.com/watch?v=FFwQnrbQQ_E

 

                                                                                                                                                                                                                                                  http://www.youtube.com/watch?v=PtZ7jqGzCY8&feature=related

 

Laikusan azt gondolnánk, hogy egy utólag beépített riaszto a megoldás. Részben ez igaz is lehet, de a riasztó tudásán és a beépítés módján van a hangsujj!  Nem azt mondom hogy a leg drágább riasztot vegyük meg,  de ne is a leg olcsóbbat!  Pár szó a riasztórol amit vásárláskor  figyelembe kell vennünk: A riasztó  ugrókódos, legyen rablásgátlás fukció, motortérbe szerelhető (vízálló),  csak fekete kivezetékelés, a szirénája önakus  és legyen benne szabotázsvédelem, ami azt jelenti , ha elvágják a vezetéket akkor is riaszt. Nagy volalakban ennyi. Tipp:  A riasztót soha ne a beszerelő mühelybe vásároljuk,  mert több tízezer forint is lehet a külömbség  a forgalmazóhoz képest.  Nézzünk szét a neten, érdemes!  

Nagyon fontos a beszerelés!!!

Kis hazánkban tapasztalataink alapján kijelenthetem, hogy a beszerelőmühejek nagy része elég  gyors és hanyag munkát végez. Ez nem azt jelenti,  hogy a riasztó beszerelés után nem müködik rendesen. Hanem csak azt, hogy ök is pénzpől élnek, és a gyors beszerelés érdekében az egyszerűbb megoldásokat választják.  Ez  nagy mértékben megkönyíti a tolvajok dolgát!  Hibák amit szinte minden esetben elkövetnek:

  1. Az imobiliser tiltását a müszerfal alatt kötik be, mejet a tolvaj játszva megtalál!
  2. A riasztó elhejezése a jármű utasterében van.
  3. A riasztó ha mégis a motortérbe kerülne, az áramellátását a müszerfal alól kapja ami pillanatok alatt megszakítható
  4. A sziréna nem önakus (ez olyan autóknál nagyon fontos ahol az akumlátor nem a motortérben van)

Hogyan is kellene akkor beszerelni, és mivel védjük!

A riasztót minden esetben a motortérbe szereljük , és az imobiliser tiltást is a motortérbe kössük be! A riastó tápelátását szintén a motortérbe kössük,  igy a tolvaj nem tud a müszerfal alat hozzáférni.   A sziréna is minden esetben a motortérben legyen. Minden vezetéket bandázsoljunk gyárihoz hasonló bandázzsal és rejtve vezessük. Ha ezzel megvagyunk,  jöhet a riasztó védelme. Mivel hogy minden fontos elemünk a motortérben van, ezért a motorház nyitását kell lehetetlenné tenni a tolvaj számára!  Ez egy electromechanikus motortérzárat igényel, mely teljes mértékben hozzáférhetetlenné teszi a riaszó rendszerünket a tolvaj számára! Ez a zár,  beköthető tvirányitó funkcióra!   Magyarországon a Pajzs technológia kinál hasonló megoldást  150.000 ft-tól  , de ez jóval olcsóbban is megoldható! Ha valakit érdekel szívesen segítek a beszerzésben,  és  tanácsot is adok hol érdemes beszereltetni hogy ne legyen csalódás.   szerszamnet@gmail.com