Sziasztok!
Az általam évek alatt összegyüjtött lopásvédelmi tapasztalatokat szeretném veletek megosztani!
Az autólopásról:
Napjainkban az új autók nagy részében, gyárilag beépítet riasztó rendelhető, pl: Ford, Bmw, Mercedes...stb. Ezek a risztók nem igazán érnek semmít a tolvajok ellen, ugyanis ezen riasztók nagy része, az autó computerében vannak integrálva. A tipusra szakosodott tolvajok, percek alatt tudják hatástalanítani a gyári computer cseréjével. Érdemes megnézni autólopás videó: http://www.youtube.com/watch?v=FFwQnrbQQ_E
http://www.youtube.com/watch?v=PtZ7jqGzCY8&feature=related
Laikusan azt gondolnánk, hogy egy utólag beépített riaszto a megoldás. Részben ez igaz is lehet, de a riasztó tudásán és a beépítés módján van a hangsujj! Nem azt mondom hogy a leg drágább riasztot vegyük meg, de ne is a leg olcsóbbat! Pár szó a riasztórol amit vásárláskor figyelembe kell vennünk: A riasztó ugrókódos, legyen rablásgátlás fukció, motortérbe szerelhető (vízálló), csak fekete kivezetékelés, a szirénája önakus és legyen benne szabotázsvédelem, ami azt jelenti , ha elvágják a vezetéket akkor is riaszt. Nagy volalakban ennyi. Tipp: A riasztót soha ne a beszerelő mühelybe vásároljuk, mert több tízezer forint is lehet a külömbség a forgalmazóhoz képest. Nézzünk szét a neten, érdemes!
Nagyon fontos a beszerelés!!!
Kis hazánkban tapasztalataink alapján kijelenthetem, hogy a beszerelőmühejek nagy része elég gyors és hanyag munkát végez. Ez nem azt jelenti, hogy a riasztó beszerelés után nem müködik rendesen. Hanem csak azt, hogy ök is pénzpől élnek, és a gyors beszerelés érdekében az egyszerűbb megoldásokat választják. Ez nagy mértékben megkönyíti a tolvajok dolgát! Hibák amit szinte minden esetben elkövetnek:
- Az imobiliser tiltását a müszerfal alatt kötik be, mejet a tolvaj játszva megtalál!
- A riasztó elhejezése a jármű utasterében van.
- A riasztó ha mégis a motortérbe kerülne, az áramellátását a müszerfal alól kapja ami pillanatok alatt megszakítható
- A sziréna nem önakus (ez olyan autóknál nagyon fontos ahol az akumlátor nem a motortérben van)
Hogyan is kellene akkor beszerelni, és mivel védjük!
A riasztót minden esetben a motortérbe szereljük , és az imobiliser tiltást is a motortérbe kössük be! A riastó tápelátását szintén a motortérbe kössük, igy a tolvaj nem tud a müszerfal alat hozzáférni. A sziréna is minden esetben a motortérben legyen. Minden vezetéket bandázsoljunk gyárihoz hasonló bandázzsal és rejtve vezessük. Ha ezzel megvagyunk, jöhet a riasztó védelme. Mivel hogy minden fontos elemünk a motortérben van, ezért a motorház nyitását kell lehetetlenné tenni a tolvaj számára! Ez egy electromechanikus motortérzárat igényel, mely teljes mértékben hozzáférhetetlenné teszi a riaszó rendszerünket a tolvaj számára! Ez a zár, beköthető tvirányitó funkcióra! Magyarországon a Pajzs technológia kinál hasonló megoldást 150.000 ft-tól , de ez jóval olcsóbban is megoldható! Ha valakit érdekel szívesen segítek a beszerzésben, és tanácsot is adok hol érdemes beszereltetni hogy ne legyen csalódás. szerszamnet@gmail.com