Kocso84 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 13374

Hát nemtudom, nálunk valahogy semmi sem akar működni. Lehet, hogy velünk van a baj?! Pár ország jópár városában volt szerencsém combino villamossal utazni, és mindegyik ajtaja hasonlóképpen működik, a fotocellák ugynaott vannak bennük (mégse láttam annyi szerencsétlenkedést, mint itthon, (ezekből nagyon remek youtube videókat lehetne összevágni), azonban van pár fontos különbség abban is, ahogy "bevezették", és abban is ahogyan használják őket. Egyfelől biztos vagyok benne, hogy minden városban az üzembehelyezésük óta önműködően visszazáródtak az ajtók egyedi üzemben (tudom-tudom, nyugatabbra a népeknek már volt pár évtizedük megszokni az önműködő ajtókat, nem vagyok türelmetlen, csak nem szeretem az emberi hülyeséget), és nem volt előtte egy jó hosszú időszak, amikor az egyedinek semmi értelme nem volt, mert szinte lehetetlen volt vele haladni (nekem még volt szerencsém a legelső ajtószoftverünkkel dolgozni), másfelől, ami előtt értetlenül állok az az indítás jelző "tekintélyének" (ha még van neki) tiprása, mert nem értem, miért kell egy magától záródó ajtónak indításjelzést adni, ha a záródása utána  szerelvény még jóideig állva maradhat, sőt az ajtó újra kinyitható (ennél a megoldásnál jóval hatásosabb szerintem, amit a felújított T5C5K-kon és a TW 6000-en alkalmazunk), így az utas aztán nem tudja az indításjelzőt hallva, hogy az ajtó magától csukódik-e be, vagy sem; ellenben amikor én veszem el a nyitásengedélyt, a csukott ajtóknál csönd van, és a nagy csönd közepette egyszercsak a villamos elindul indulásjelés nélkül.

 

 

Előzmény: Peti817172M (13360)