Kocso84 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 13344

OFF Körúti járművezetőként az a véleményem, hogy akinek az a max 3 perc hiányzik a vonat eléréséhez az meg is érdemli, de mindneki úgy osztja be az idejét, ahogy akarja... . Mindenesetre kezd elegem lenni a népi szerencsejátékból, aminek én az "Életemet a villamosért" nevet adtam, a játék lényege az, hogy ha a körúton délután csúcsidőben meglátjuk az UTOLSÓ 6-os villamost, akkor fittyet hányva a KRESZ alapvető szabályaira, eltaposva mindenkit, járókeretet, banyatankot, babakocsit a szélben logotatva keresztül piroson, 4 sávon, tökön paszulyon nagyátlóban, át a trolibusz előtt, megrohamozzuk, mit sem törődve a mögötte látótávolságban lévő következő villamossal, amit mindezek nélkül kényelmesen elérhetnénk, nem veszélyeztetve saját és mások testi épségét (megértem én, hogy kell az adrenalin, nade ennyire?). Nah, az ilyen embereknek nálam általában nincs szerencséje, ha mód van rá (és igen, ha ez azzal jár, h g...ci békávésnak titulál a tisztelt forumozó közönség, akkor vállalom, de ha én közlekednék így a 60 tonnányi műanyag hernyóval,mint az előbb leírt renitens járókelők , akkor kiérdemelhetném a tömeggyilkos nevet is akár...). ON

 

Másfelől viszont egyértelműen le van írva, hogy "Az indításjelző megszólalása után a le- és felszállás balesetveszélyes, ezért tilos", ahogyan ezt az általad leírt példa is igazolja. Az a helyzet, hogy ezt a villamos emberek tervezték embereknek, olyanoknak, akik ha meglátnak két csukódó ajtószárnyat, nem az első pavlovi cselekedetük benyúlni közéjük és szétfeszíteni, hanem a rajtuk (vagy mellettük) lévő PISZOK NAGY zöld gombot megnyomni, hogy az ajtó kinyíljon. Egy kézfej közrezárásától még az ajtó simán zárt végállásba kerülhet, és ha ez egy hátrább lévő, netán utolsó ajtónál van, egy tömöttebb, netán még ívesebb megállóban is (ezügyben kedvencem a Jászai Mari tér, ahol a villamos mellett hömpölygő tömeg néha erősen akadályozza a hátsó ajtók figyelemmel kísérését), akkor könnyen megeshet, hogy a kocsi vezetője nem veszi észre, hogy valamit/valakit az ajtó becsukott, csak akkor tűnik fel, amikor indulás után vissza néz a tükörbe (ahogyan nekem anni nagyon megtanították).

 

Ezügyben azt tudom javasolni a jövőre nézve, hogy a záródó ajtót ne kézel/lábbal próbáljuk meg kinyitni, hanem a gombbal, és ha úgy se nyílik vissza, akkor nézzünk el hátra, valószínűleg már majdnem karnyujtásra a következő járgány.

Előzmény: B767-2 (13343)