Szia
Azt elismerem hogy kissé előreszaladtam, de a tengóval kapcsolatban már emlegettek különféle utakat.
És itt a bökkenő. Itthon elvégezhető pld a "hajózási kísérlet" ( ezt NKH engedélyezi), és itt kezdődik az első lépcső: bekérik a tengó tervrajzát, dokumentációját. Most pontosan nem tudom alkalmaznak-e ilyenkor külső szakértőket mert tengó, de el tudom képzelni. Ha már itt lelnek hibákat, zűr van...
És itt kezdődik a nagy játszma. OK, megkerüli a hajózási engedélyt ( kedvtelési célból folytatott hajózás), valahol elvégzi a merülési próbákat is ( itthon kissé nehéz,még sós víz sincs), és hajrá. Csakhogy vannak országok amelyekben kötelező a yacht regisztrálása, ott hűha mi jöhet.:), van ahol nem-de ez nem Európa esete ( 98 óta vannak szabályok, méghozzá szigorúak)
És jön amit az előző hozzászólásomban írtam. Nincs regisztrálva, biztosítva, ergo a vízbefúlás előtt bekövetkezhet az a kellemetlenség hogy ha valahol a világban megsérül a tengó( pld. ütközés egy hajóval, bójával, stb) na ott is fog maradni.