Bakancs4 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 279

Hát ma megmértem az áttételeket is . Megnéztem , hogy egyes fokozatokban hányat kell fordulnia a főtengelynek ahhoz , hogy a kerék egyet forduljon .  Ezek jötttek ki :

  1. 54
  2. 30
  3. 20
  4. 14

Hátramenet : + 35 % lassítás . A kerék kerülete  133 cm . Ezek összevetésével az alábbi eléggé pörgős értékek jöttek ki :

 

1000     1,5      2,7     4       5,7

2000      3,0     5,4     8     11,4

3000      4,5     8,1    12    17,1

4000      6,0    10,8   16    22,8

5000      7,5    13,5   20    28,5

6000      9,0    16,2   24    34,2

7000     10,5   18,9   28    39,9

8000     12,0   20,6   32    45,6

9000     13,5   23,3   36    51,3

10000  15,0    27,0   40    57,0

 

Meglepő számomra , hogy 3. fokozatban 20 km/óránál már 5000-et , 4-ben 45-nél 8000-et forog . Jól számoltam ? El vagyok szokva az ilyesmitől , fél évtizede jószerivel csak öreg dízelekkel közlekedek , azok nem forognak ennyit . A 218 ccm-es ApeCar ennek kb. a felét pörgi , 30-nál 3 ezret , 40-nél 4 ezret  , 50-nél 5 ezret . Szóval elszoktam az 50 köbcentisektől .