Peti00077 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 5315

Lehet luxus kicserélni 10e. km nél a gyertyát. De én inkább adok neki egy kis luxust. Nekem hosszú távon megtérül ez a luxus. Meg nem kell szívnom vele.

A trafó nem csak a rossz gyertyától tud tönkremenni. Hanem ha oxidáció keletkezik a gyertyakábel pipáinál. Mind a gyertya résznél és a trafó résznél. Ilyenkor nem tud megfelelő áramot átadni a trafó a gyertyáknak. Én ezt is  szoktam kontaktisztítóval kezelni. A gondoskodás meghálálja magát. Még egy kocsim se hagyott az út szélén soha. Lehet luxusnak látszanak ezek a dolgok. De sok bosszúságtól kimélnek meg engem és a pénztárcámat. A focushoz nem drágák az alkatrészek. Gázzal járva meg sok pénzt takarítok meg.

10e. km olajcsere (5w30 ford full szintetikus olajjal, levegő, olaj szűrökkel és 4db gyári ford gyertyákkal 12500Ft szerintem ez a költség nem veri a földhöz az embert.

 

Sajnos nem veszi el a benzin befecskendező a benyát.

25e. volt abban a gyertyában mikor a trafó tönkrement.

4km mentem 3 hengerrel. A 4km megtétele után tönkrement a katalizátorom és a lambdaszondám. Elég problémás volt a csere is mikorra találtam egy focus katalizátort.

A szerelők 100e. től 300e. ig mondtak rá összeget.

Nekem a csere belekerült 74e. saját kezűleg oldottam meg a cserét. Vettem hozzá bontóban katalizátort. Már elmentem vele 45e. km minden gond nélkül. Utángyártott katalizátort nem vettem meg mert a focus szabályozott katalizátoros. Tehát van egy lambadszonda a katalizátor után is. Tehát ha nem jó a katalizátor értéke akkor a lambdaszonda szarul fog jelet adni a motornak. Szabályozatlan esetben egy utánygártott katalizátor is megteszi. Szabályozatlannak azt értem mikor csak a katalizátor előtt van lambdaszonda.

 

Előzmény: vwopel (5314)