Azért álljunk meg egy szóra. Ha rákeresel a neten a vízalatti robbanások hatásait taglaló dolgokra, van pár kép amelyk igen elgondolkodtató:
1. a lökéshullám okozta horpadásos sérülések megelehetősen nagy kiterjedésűek, azaz ha rongált területen a lökéshullámok "meglelik" a gyenge hegesztési/illesztési pontokat, akkor a sérülések képesek "megkerülni" a keresztfalakat. Több száz kisebb vízbetörési pont...:)
2. A hajógépek, áramtermelők kiesése nagy zűr, a vezérlőegységeké dettó. ha a hajtáslánc sérűl, megint ott a baj.
3. A betörő víz által okozott oldaldőlést ki kell egyensúlyozni, még ha a hajó úszó és manőverezőképes maradt is. Mert anélkül egyszerűen nem tudja indítani/fogadni a gépeket.
4. Egy nagyméretű sérült hajó javítása megfelelő dokkot igényel és idő is kell hozzá.
Csak egy példa, mire képes egy alapos víz alatti robbantássorozat. A Tirpitz felborulása után lett világos valójában mekkor a kárt is okozott az 53000t-ás hajónak a zsebtengeralattjáró támadás ( az X-6 két töltete biztos alatta robbant), egyszerűen már nem volt képes hozni a paramétereit .