Ramius Creative Commons License 2010.11.06 0 0 6566

A hordozók szerkezete a méret és a kialakítás alapján vastagabb építési anyagot kíván. A tömeg és a méret és a kialakítás sajátosságai miatt a belső szekezetnek ezért tagoltabbnak kell lennie. (Különben csavarodna és hullámozna.)

Mivel az építéshez vastagabb anyagot használnak, és a belső szerkezet tagolt, így ugyanaz a találat kisebb kiterjedésben okoz kárt. A beslő tagoltság előnye, hogy a héjazaton esett találat hatása kisebb hajóűrt érint, a belső hosszirányú kollíziós falak révén. Ne a hangárfedélzetből indulj ki, ahol - kis túlzással - keresztbe lehet repülni a hajón!! Az alsóbb szintek cellás tagoltsága adja meg a hajótest merevségét (ezért nem hullámzik és nem is csavarodik), és ez egyben remek védelem a lékesedés ellen is.

 

Egy hétköznapi példa: gyümölcslevet csomagolnak kétliteres, meg kétdecis tetrapackba is. Namost, ha veszel 10 darab kétdecist összefóliázva, vagy egy darab kétliterest, akkor ugye mindkét esetben 2 liter a térfogat. Ha a szatyrodat leejted a parkolóban pakolás közben, mi is történik? Feltételezvén persze, hogy közel azonos magasságból esik ugyanoda... Ha a kétliteres kiszakad, akkor este nem iszol gyümölcslét. Na és ha az összefóliázott tíz darab esik le? Egy-kettő kipukkan, egy-kettő meggyűrődik, a többin viszont semmi jelét se látod a lepottyanásnak.

 

Ugyanígy "működik" a tagolt belső szerkezet. Nem csak keresztben, hanem hosszirányban is vannak vízzáró falak, illetve az egyes fedélzetek is vízzáróak. A föggőleges aknák, alagutak és lépcsők is zárhatóak.

 

 

Ugyanakkor a hajótest hatalmas felhajtóerő tartalékkal rendelkezik. A pontos értéket ugyan nem ismerem, de a szabadoldal magassága olyan 7-8 méter körül van. Nézd csak meg ezt a két képet:

http://thevirtuousrepublic.com/blog/wp-content/uploads/2008/04/080407-n-9565d-068.jpg

 

http://www.defenselink.mil/transformation/images/photos/2005-01/Hi-Res/041215-N-0219T-002.jpg

 

A hangárfedélzetig teljesen zárt a hajótest. Azaz több tízezer tonna a felhajtóerő-tartalék. (Mivel a pontos adatokat nem ismerem, nem akarok túlzásba esni, de szerintem jóval több, mint a vízkiszorítás!!)

 

Azaz, lékesedés esetén az egész hajótestet szét kell cincálnod ahhoz, hogy elsüllyedjen.

 

Természetesen az üzemképesség, pláne a harcképesség relative kisebb rombolással is elveszhet.

 

Minden hajó elsüllyedhet, minden hajó elsüllyeszthető.

 

Ez tény.

 

Azonban az elüllyesztéshez szükséges "fáradozás" mértéke alaposan megnövekszik, ha egy hordozót akarsz leküldeni Kusztóhoz.

 

 

Ja, és még egy apróság, a csöves témához. Egyértelmű, hogy sokkal gyorsabb lesz a süllyedés, hiszen egy lövedék nem felületet rombol, mint egy torpedó, hanem pontszerűen masírozik be a hajtótesbe. Azaz a cellás felépítés nem segít, hiszen akár 2-3-4 vízmentes falat is átüthet. Azaz, a sok apró lyukacska hatására a hajó szépen telefolyik. A fenti példával élve, ha sörétes puskával lősz, jó eséllyel egyetlen lövés is elegendő lehet az összes szaft elvesztéséhez.

 

De hát itten mostan arról kezdtünk beszélni, hogy a tengeralattjárók torpedóval.

 

 

Alma-alma...

 

 

Előzmény: Kuruc71 (6565)