A magyar vasút rendkívül fontos szerepet játszott a magyar történelem során, gazdaságilag jelentős ágazat volt sokáig és a legfontosabb közlekedési eszköz.
Ekkor már nem nagyon épültek új vonalak - néhány kivétel volt mint a Solt-Dunaföldvár vonal, a Győr - Hegyeshalom vonal kapott második vágányt, stb - először a román megszállók okozta károkat hozták helyre, korszerűsítették a meglevő vonalakat, ekkor lett villamosítva a Budapest - Hegyeshalom vonal, a románok által ellopott mozdonyok, kocsik helyett újakat gyártottak vagy vásároltak külföldön.
Mint írtam humoros emberek a vasutasok. Az első magyar villamos motorvonatot Hernyónak nevezték, elővárosi forgalomban közlekedett. 1988 és 1990 közt 20 készült el, aztán jött a rendszerváltás és elfogyott a pénz.
A bécsi fővonal 160 km/h-s szakaszán rendszeresen közlekednek kísérleti jelleggel nagysebességű, különleges próbavonatok, amelyek külön írásos engedély alapján 10%-kal túlléphetik a pályára engedélyezett sebességet.
Menetrend szerinti forgalomban jelenleg 160 km/h a csúcs, sajnos erre is csak a bécsi vonal Tata - Hegyeshalom szakaszán van lehetőség.
Az első valódi nagysebességű, 200 km/h-s kiépítésű vonalunk sajnos még várat magára...:-*
1937-ben elkészült egy áramvonalas magyar gőzmozdony, a Szellem, egyszer elérte a 167 km/óra sebességet, lehet hogy ezt azóta sem érte el más vonat nálunk.