Keresés

Részletes keresés

htibor Creative Commons License 16 órája 0 0 996
Előzmény: Laktusz (995)
Laktusz Creative Commons License 17 órája 0 0 995

Sziasztok! Tudja valaki, hogy Hevesen ki csinálja a helyi járatot, illetve milyen busszal?

 

Laktusz Creative Commons License 2024.05.08 0 0 994

Írtam, elvileg átment neked.

Laktusz Creative Commons License 2024.05.08 0 0 993

Persze

Aron_son Creative Commons License 2024.05.08 0 0 992

Köszönöm szépen! E-mailed nem publikus, írsz egyet nekem?

Előzmény: Laktusz (990)
Laktusz Creative Commons License 2024.05.07 0 2 991

Kunszentmárton helyi járatán RIB-615 fut, Berettyóújfaluban meg talán PLD-988.

 

Laktusz Creative Commons License 2024.05.07 0 2 990

SOH-274 Tiszaföldvár, SOH-275 és 276 Homokon áll a telepen, SOH-277 Törökszentmiklós, SOH-278 Tiszaföldvár, Törökszentmiklós és Kunszentmártoni tartalék

Aron_son Creative Commons License 2024.05.07 0 1 989

Az Alfa Localók napjainkban is futnak mindhárom helyen?

Előzmény: Laktusz (963)
Aron_son Creative Commons License 2024.05.06 0 2 988

Ercsi helyi frissítés: https://www.busworldblog.com/post/ercsi_helyi

 

A dedikált busz egy Econell 12-es (MMT-632).

.BPO-346. Creative Commons License 2024.05.04 0 0 987

Sajnos nem... talán valaki más tud mesélni.

Előzmény: obb 1014 fans (986)
obb 1014 fans Creative Commons License 2024.05.04 0 0 986

Két Setra S415NF előéletéről lehet tudni valamit?

Előzmény: .BPO-346. (982)
219 CLH-690 Creative Commons License 2024.05.04 0 2 985

Feltöltöttem egy rövid egyveleget a fehérvári 120e-sekről: https://www.youtube.com/watch?v=MAWxLnZ71V8 Érdeklődőket örömmel várok.

.BPO-346. Creative Commons License 2024.05.03 0 1 984

RIB-617 2020. májusától szerintem kb 2023 második feléig.
RIB-613 2020. májusától 2024.03.- ig.

Előzmény: Aron_son (983)
Aron_son Creative Commons License 2024.05.03 0 0 983

Köszi, korrigálom.

Mettől meddig nagyjából?

Előzmény: .BPO-346. (981)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.05.01 0 0 982

Meg, igen. Vonatok érkezésénél szép számmal vannak utasok a megállóban. 
A menetrend egy kicsit hektikus, 4 járat van, ebből az 1, 2, 3- mas járatok járják keszit és a 4-es összeköti Dunakeszi-alsót Káposztásmegyer, Megyeri úttal. 

Non-stop pörög 4 kocsi mind a 4 járaton általában.

Jelenlegi aktív állomány:
RIB-620 Mercedes Citaro
SGY-922 Mercedes Citaro
SGY-953 Mercedes Citaro (Auchan körjárat)
TCN-977 Mercedes Sprinter 515 CDI (4-es járatot viszi)
AA EF-723 Mercedes Citaro
AA EF-724 Mercedes O 530 LE
AE BB-464 Setra S415 NF
AE BB-465 Setra S415 NF

Előzmény: trizs77 (975)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.05.01 0 1 981

RIB-613 és RIB-617 nem kapott említést, pedig "éveken át" itt voltak.

Előzmény: Aron_son (974)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2024.05.01 0 0 980

Úgy tudom azt a kocsit eleve valami Borsod Volán-VG Zrt. vegyes konstrukcióban szerezték be.

Előzmény: LSU 106 (979)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 979

Én úgy tudom, hogy a Volánbusztól bérelt FLR-860-nal(Rákos-Iveco) és VG-s sofőrrel.

Előzmény: NickUser (978)
NickUser Creative Commons License 2024.05.01 0 1 978

Mezőkövesden a mai naptól új menetrend érhető el: https://www.mezokovesdi-vgzrt.hu/menetrend/

PDF fájl letöltési lnkje: https://www.mezokovesdi-vgzrt.hu/wp-content/uploads/1.sz_.-melleklet-SZERZODESES-MENETREND-2024.05.01-tol.pdf

 

Amely járatoknál az van írva, hogy a VG Nonprofit Zrt. közlekedteti, akkor azoknál nem a Volánbusz járművei vannak alkalmazva, hanem saját?

trizs77 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 977

köszi

 

most, hogy mondod amikor mentem a gödi réteseshez láttam is az egyik ilyen járatot.

 

Előzmény: Peraltada (976)
Peraltada Creative Commons License 2024.04.29 0 0 976

Dunakeszin csak a dunakeszi-gödi Tesco járatai közlekedtek minibuszokkal - általában Ikarus 546, illetve Renault Master - a Barátság úti lakótelep és a Tesco között, illetve az ingyenes Auchan-járat is Sprinterrel indult. Utóbbit kb. egy-másfél hónap után le kellett cserélni normál szólóra és az útvonala is "városnézős" lett.

A gödi helyi járat a midis, azon voltak 405-ösök is. Nem tudom hogy a MAN midik még üzemelnek-e ott.

Csúcsidőben bizony kellenek a normál szólók, de napközben sokszor az írásban is látható Sprinter közlekedik, illetve hétvégén csak a Sprinter jár. Ez a minibusz is a dunakeszi-alsói járat miatt volt szükséges, mivel az Káposztásmegyerre is átjár és csak a minibusz fér át az aluljárón.

Előzmény: trizs77 (975)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 975

Ennyire megnőtt ott a helyi utasszám.

Nem régen még sprinter méretű midi buszok jártak abban a városban helyi járaton.

Meg talán még egy 405 is ?

 

Most meg már sztenderd szóló busz kell?

 

Vagy csak nincs elég városi midi használt busz kínálat a mobile.de-n ?

 

 

Előzmény: Aron_son (974)
Aron_son Creative Commons License 2024.04.29 0 3 974

Dunakeszi helyi frissítés.

 

https://www.busworldblog.com/post/dunakeszi_helyi

 

  

Peraltada Creative Commons License 2024.04.27 0 1 973

Így van. Az is szerződéses járatot csinált korábban mint a Setrák.

Előzmény: LSU 106 (971)
Peraltada Creative Commons License 2024.04.27 0 0 972

Hogy tudtam hogy előbb-utóbb az a Citarojuk is lekerül szerződéses járatról és jön ide :)

Mondjuk LE kivitele miatt sokan nem fognak neki örülni.

Előzmény: .BPO-346. (970)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 971

 2023 eleje óta van a Sportbusznál, előtte a Potsdam Mittelmark GmbH-nál volt.

Előzmény: .BPO-346. (970)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.04.26 0 1 970

Dunakeszi ma:
RIB-620; SGY-822; AE BB-464 és AA EF-724!!!! Ez honnan jött?

LSU 106 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 969

Bicske helyijárata felkerült az utas.hu-ra:

https://utas.hu/route/kti_45-BI_1_1

MSandor23 Creative Commons License 2024.03.31 0 6 968

Ma 65 éve, 1959. március 31-én indult Dunaharasztiban az első településen belüli helyi autóbusz-járat!

 

Emlékezésképpen íme a helyijárat rövid története:

 

1958-ban elindult a Dunaharaszti–Taksony autóbusz-járat (mint a két település közös helyijárata), de a nagyközség lakossága azonban hiányolta a település többi részébe közlekedő járatot, így a lakosság 1958-ban aláírásgyűjtésbe kezdett az autóbusz-járat elindításáért. A több, mint 300 aláíró a kérvényt beküldte a MÁV-hoz, pár hónapra rá a MÁV engedélyezte az autóbusz-járat elindítását. A MÁV az autóbuszok kiadásáról gondoskodott, de a buszmegállókat a lakosoknak kellett társadalmi munkával megépítenie. Végül 1959. március 31-én érkezett meg az első, 40 férőhelyes Ikarus 30-as autóbusz, ennek örömére még aznap elindult az autóbusz-járat a BHÉV állomás és a Knézich utca között. Nem sokkal később az utasszám annyira megnövekedett, hogy egy busz már nem volt elég a helyijárat üzemeltetésére, ezért pár héttel később megérkezett a második, Ikarus 55-ös típusú autóbusz, amely már több utast volt képes szállítani. 

 

A helyi tömegközlekedésben 1975-ben kezdődött meg a járművek korszerűsítése. Az 1970-es évek közepétől folyamatosan váltották le az új, Ikarus 200-as szériás járművek a régi kisebb befogadóképességű Ikarus 30-as és Ikarus 55-ös autóbuszokat. 1976-ban nagy módosítások történtek a helyi közlekedésben. Az egyik a HÉV állomás mellett egy autóbusz-állomás kiépítése, fedett esőbeállóval. A járatok menetrendjét sűrítették, a Dunaharaszti-Taksony vonalon napi 62, a Dunaharaszti helyijáraton napi 60 járatpár közlekedett. 1976-ban a HÉV állomásnál lévő buszmegállót átalakították, felújították. 1977-ben egy helyi autóbusz jegy 2 Forintba, egy havi bérlet 40 Forintba került. Ekkor a 9236. számú járatnak, a taksonyi vonalat pedig a 2361. számú járatnak nevezte a Volánbusz.

 

A következő átszervezésre 1986-ban került sor, ekkor a helyi autóbusz-járatok menetrendjét a HÉV menetrendjéhez igazították. 1986. december 24-én Szenteste vezették be az ünnepi menetrendet a vonalakon. 1991. február 1-jétől a helyi közlekedésre vonatkozó díjakat az összes Volánbuszos helyijárathoz hasonlóan megemelték, így egy menetjegy 14 Forintba került.

 

1991. februárjában a Dunaharaszti önkormányzat pályázatot írt ki a helyi tömegközlekedés ellátására amelynek határideje 1991. február 25.-e volt. 1991. február 25-től a Dunaharaszti helyi autóbusz-járatokat Pest megyében harmadikként magánvállalat működtette. Ekkortól jelennek meg a kékre festett Ikarus buszok, amely a későbbi Ventona-Trans Kft. flottaszíne lesz. Ekkortól elindul az Alsónémedibe és Dabasra közlekedő helyközi járat, (2006-tól 1001-es busz). A Dunaharaszti - Taksony járatot viszont a Volánbusz megtartotta, és rövidesen meghosszabbította Budapestig az útvonalát, ez a mai 655-ös busz elődje.

1996-ban a céget Nexus Kft.-ről átnevezték Nexus-Alfa Kft.-re, 2004-ben a vállalatot kéttéosztották, az egyik fele Ventona Kft. néven a helyközi járatokat, a másik fele Haraszti-Busz Közle­kedési Kft. néven a helyi tömegközlekedést működtette.

2003. január 1-jétől autóbusz-járatokat módosították, illetve új járatot hoztak létre, ami a Csatornapartig közlekedett. Az akkori rendszerben kezdték el alkalmazni a számjelzést.

 

2006-ban a LIDL áruház mellett kiépítettek egy buszfordulót, ahová bizonyos járatok végállomását áthelyezték.

2006. június 1.-tól a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megbízásából a WEEKENDBUS Zrt. üzemelteti a Dunaharaszti-Alsónémedi-Dabas és a Csömör-Budapest menetrend szerinti helyközi autóbuszvonal járatait. 2007. június 1-től a Weekendbus Zrt. üzemeltette a dunaharaszti helyijáratokat, melyeket 2001-es számmal jeleztek.

 

2007. június 1-től a Weekendbus Közlekedési Zrt. kezelte a városi közlekedést. A Némedi úton közlekedő buszjáratok a dunaharaszti TESCO 2009-es megnyitása előtt a Knézich Károly utcáig, valamelyik járat az ALDI-LIDL fordulóig közlekedett, majd 2009. január 16-ától TESCO áruház bejáratáig meghosszabbították a buszjáratot. A Knézich utcai egykori végállomáson autóbusz-forduló található. 2011. szeptember 1-jétől a helyi autóbusz-vonalakat átszámozták, a korábbi menetrendet módosították, 2-es jelzéssel autóbusz-járat indult MÁV-alsó és a TESCO áruház között.

 

2013. január 1-jétől a Ventona-Trans Kft. látja el Dunaharaszti város helyi közlekedését. Változások a Weekendbus menetrendjeihez képest, hogy a TESCO áruházig közlekedő járatok nem az 51-es útra kanyarodva, hátulról közelítik meg az áruházat, hanem a Némedi úton, az 51-es főúton keresztül haladva. Továbbá a 3-as busz nem a Temető utca és Somogyvári utca felől érintik a Bezerédi lakóparkot, hanem a Haraszthy Ferenc utca felől. 2022. október 3-tól a 4-es buszt meghosszabbították, naponta két alkalommal a busz a Paradicsomszigetre is közlekedik, munkanapokon. 2023. június 1-től a városi tömegközlekedést ingyenessé tették. 2023-ban a Ventona-Trans elindította a járműcsere programját, hogy a régi, rossz állapotban lévő járműveket korszerű járművekre cseréljék. A cég két darab 38 férőhelyes Iveco-Feniksbus FBI83 típusú midibuszt vásárolt, melyek 2023. november 13-án álltak forgalomba. Az új midibuszok a régi 19–25 férőhelyes Renault mikrobuszokat váltották ki.

 

Forrás: Saját "kutatás", elérhető Wikipédia: https://hu.wikipedia.org/wiki/Dunaharaszti_t%C3%B6megk%C3%B6zleked%C3%A9se

Kép forrása: Kisl József - 1996, Wikipédia.

LSU 106 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 967

Igen. A Topiktárs a flotta többi tagjára írta, azok mikrobuszok.

Előzmény: trizs77 (966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!