Sokan vezetnek adatbázisokat az egyes ex. volánok kocsiparkjáról, de a változások minden topikban külön kerülnek beírásra. A könnyebb tájékozódás és keresés érdekében ide lehet beírni azokat, rendszám, dátum, és az illetékes közlekedési központ megjelölésével.
Igen, mert minimum 3 bolygokerek adja át az erőt az agynal. Meg a magasabb fordulatszám miatt kisebb átmérőjű feltengely elég, ami sulymegtakaritas. Ezeket írtam is az elején, más szavakkal, csak ez egy busznal nem tűnik jelentősnek a mai ésszel.
Bocs, de ezzel nem igazán győztél meg. A bolygomuben több fogaskerék van, ráadásul belső fogazasu is, azt nem egyszerűbb gyártani és ahhoz inkább kell minőség, mint egy feltengelyhez. Ezen kívül a Rába azért minőséget gyártott futóműbol, nem véletlenül tudott Amerikában is eladni.
Tudtommal az anyagminőség miatt: akkoriban jellemző volt más cégeknél is, hogy a buszok, teherautók külső bolygóműves hidat kaptak, mert akkoriban - csúnyán mondva - ezeket a "hitványabb" alkatrészeket tudták gazdaságosan előállítani és ehhez a kialakításhoz ez is megfelelt. Később mintha a "csendes" hidaknál előfordultak volna különböző elnyírások, berágódások, gondolom ezért nem is nagyon erőltették sokáig, illetve pl a BKV-s Ikarusok egy része ezért érkezett ZF hajtott híddal.
Ha már előjött a téma. Tudja valaki hogy anno miért a ketfokozatu (tehát a kerékagy bolygomuves) futomuveket rakták a 200-as Ikarusokba? Oké hogy kisebb átmérőjű a differenciálmuve, mert két lépcsőben lassít, de igazából ez szerintem egyik 200-asnal se gond, elég magas a padlojuk, meg aztán később a bolgygomu nélküliek is elfértek alatta. Másik előnye a kerékagy bolygomuves futóműnek hogy nagyobb lassító átvételt lehet csinalni vele, nagyobb nyomatékot tud átvinni, ezért ilyen van általában a terepjaro nehezteherautokban is, de egy busznal ez se igazán szempont.
ezt kiegészíteném annyival, hogy az a bizonyos új szerződés még nagyon nincs aláírva. egyelőre kampány van, aminek része, hogy "egy rakat szar a tömegközlekedés, de majd mi megmutatjuk, hogy tudunk jobbat".
A GZF-220 is nagyhidas 263-as, és külsőre szépen rendben van, az Ikarus feliratot kivéve, nemrég láttam egyik GyMS megyei faluban, nem 100%, de mintha frissen lett volna fényezve. HSW-656-ot (vagy 650, 657, bocs) szintén gyakran látom ugyanott forgalomban.
Követem az Ikarus buszos eseményeket az országban, de hogy ami Várpalotán történik az utóbbi években azt már nagy csodálattal nézem bevallom őszintén.
Rajtam kívül gondolta volna valaki, hogy már nagyobb történelmet ír, mint Győr, vagy Szolnok pár éve. ? Az sem volt piskóta, mikor a veszprémi / megyei 280-asok, C80asok özönlöttek Győrbe, valamint a DAKK-os Ikarusok Szolnokra, de hogy még 2024-ben is történik olyan, hogy 280-ast,C80-ast is átvezényelnek innen oda, az már tényleg durran a falon szerintem
Az is csoda, hogy Palotán nem él az ország 90% - ban bevett kényszerszólósítás fogalma.
Most ami Palotát képzi Ikarus flotta terén az típus szerint: 280, C80, C56, EAG abból is 280-ból automata/bőrülérses és van botos is. C56 normál homlokfalas, osztott szélvédős is. Nagyobb EAG köztük. És valójában meg egy kis telephelyről van szó, nem sok kocsival.
HPR-617 selejt lett egyedül és most HHR-810 váltotta.
Ugyanakkor győriek mondták még a KGC-012 Várpalotára vezenylését is, amely már egyéként ott is van a palotai telepen, igaz rendszám nélkül, de forgalomképes állapotban.
Valaki tudja KGC is be lesz-e még vetve a HHR-810 mellett ?