Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2017.07.16 0 1 16
david667 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 15

Sziasztok! Vettem egy nem működő 90-es évekbeli autót amiben egy Tokiwa q9500ph nevű kazettás fejegység van, a csomagtartóban 10 lemezes CD tárral. Nem próbáltam még ki hogy működik-e. Ez valami ritkaság hogy az interneten abszolút semmilyen infót nem találok róla, sőt semmilyen más Tokiwa rádióról sem? Ha valaki valamilyen infót tud róla akár csak a márkáról azt szívesen veszem. Köszönöm!

Dömijani Creative Commons License 2015.02.02 0 1 14

Bár úgy látom, csak magamat szórakoztatom, mégis beteszek ide egy "új" szerzeményt. Karácsonyra leptem meg magam vele. Jól fog illeni a '80-as Fiat X1/9-esembe.

Hibátlanul működik mindene. A bemenő max. 0,8 A nem sejtet fergeteges teljesítményt. A ház nemes egyszerűséggel rozsdamentes acél. 

Az ORO - olaszul arany - nyilván valami plusz szolgáltatásra utal, jelen esetben az NSC rövidítésre, ami talán az olasz megfelelője az Info, ARI, SDK, RDS vételnek?

A kazettakidobó gomb egyben oda-visszacsévélő kapcsoló is.

Dömijani Creative Commons License 2014.08.28 0 0 13

Most láttam a piacon egy ilyet, nagy sárga INFO gombbal.

Előzmény: Yannie (8)
Dömijani Creative Commons License 2014.07.14 0 0 12

Ezt nem ismerem közelebbről, de a hordozható rádiómagnókat a Viditől igen. Brutál nehezek! Egyébként a magnómechanikán kívül nem volt velük bajom.

 

A hangdobozait a zsigában úgy védtük meg, hogy letakartuk összehajtogatott fehér vászonnal, így nem melegedett fel annyira a teteje  a napon.

Előzmény: Yannie (8)
Dömijani Creative Commons License 2014.07.14 0 0 11

Mivel erős kopottsága ellenére még mindig jól működik, úgy gondoltam megéri széppé is tenni. Egyszer majd valakinek hátha kell... Amúgy nem volt olyan nagy meló. A hajtószíj lelőhely és a nyomtatási lehetőség megtalálása, meg az egyeztetés tartott kicsit sokáig.

 

'88-ban én is vettem Bécsben egy Audiotont a Zsiguliba, aztán hozzá egy pár - általad említett - Videoton hangdobozt. Az volt az első rádió az autóinkban. Ha nem is szépen, de szólt. Nagyon torz volt, ha kicsit hangosabban hallgattam, de ez akkor nem zavart :-)

 

Később, már a saját Kadettembe vettem egy Nokitont. Az már valamivel szebben szólt, de egy idő után állandóan elhangolódott. Ma már nem lenne jelentősége, mert úgyis inkább kazettát, vagy MP3-at hallgatok. Az is megvan még az Opellal együtt...

 

Az egzotikusabbak közül, amiket soroltál, némelyikről hallottam, vagy inkább olvastam, de még nem "fogtam kézbe".

 

Valójában összesen ennyi szerkentyűm van, amit itt látsz és említettem.

 

A kupacban lévők közül a legtöbb (már) működik, majd írok azokról is, ha érdekel.

Előzmény: Yannie (7)
Dömijani Creative Commons License 2014.07.14 0 0 10

Üdv a "csapatban" - mert két ember már csapat!

Csak hobbiszinten foglalkozol a rádiókkal, vagy szakmailag is?

Nem tudom, mennyire jött át, de én gépész vagyok, meg lakatos, az elektronikához egyáltalán nem értek. Azt a hibát látom, ami látszik kívülről is: hiányzó vagy elfüstölt alkatrész, szakadt vezeték, ilyesmi.

A topik nem titkolt célja az, hogy a hozzám hasonlók találjanak hozzáértőket, akik esetleg tudnának segíteni - bármilyen formában.

Előzmény: Yannie (7)
Yannie Creative Commons License 2014.07.12 0 0 9

Elnézést, a linket elbénáztam, így van helyesen.

Előzmény: Yannie (8)
Yannie Creative Commons License 2014.07.12 0 0 8

Ne feledkezzünk meg a jóféle hazai készülékekről sem. Bizonyára többek számára nosztalgikus az alábbi masina:

 

 

Volt ebből egy újabb változat is, ami hasonlóan nézett ki, ám abban már országúti-rádió vételi lehetőség is volt. Hihetetlen, de újra gyártják a hozzájuk árusított, rendszerint szétolvadt hangdobozokat !:)

Yannie Creative Commons License 2014.07.12 0 0 7

Hú, nem semmi elszántság és munka van benne! Gratulálok hozzá!

Nálam is megfordult néhány az évek alatt. Legtöbbjük a kommersz távol keleti márkák képviselői voltak (Ferrari, Audioton, Elekta,stb.), ezeket árulták itt a piacon megfizethető áron. Eleinte még azok is jobban meg voltak csinálva, aztán a vége felé már hitvánnyá váltak. Igaz az utolsó szériáknak volt egy jó tulajdonsága,ugyanis a mono adókat is stereoban vették, legalábbis a led tanulsága szerint..:) Javítani viszont könnyű volt őket, általában a végfokot küldték el a rádióból kiálló mindössze 4 vezeték tetszőleges felcserélésével..

Találkoztam igényesebb készülékekkel is, mint például a hármas hozzászólásodban lévő alsó két Blaupunkt, melyek általában nyugati kocsikkal együtt jöttek be, valamint itt-ott lomosoknál is feltűntek.

Olyan márkákat ismersz mint a Tacaro, Kasuga, Gelhard? Több kilós gépek voltak tele vassal.. Emlékszel azokra a rádiókra, amiben az automata állomáskereséshez egy motor tekergette az állomáskeresőt? Na meg a mechanikus elvű memorizálásra? Mai szemmel nézve hihetetlen technikák ezek, bizonyára akkor még nem álltak rendelkezésre varicapok.

Útóljára ez az Alpine volt a kezeim közt. Szerencsére nem volt nagy hibája, most már minden funkciója szuperül működik. Ma már nem nagyon gyártanak ennyire kidolgozott készülékeket, de az igények is mások,és talán jól is van ez így. Mindenesetre ezeknek volt valami varázsuk.

Előzmény: Dömijani (5)
Dömijani Creative Commons License 2014.06.06 0 0 6

Most rábukkantam a jegyzeteimben, '82-től tűnik fel katalógusban és 2x9 W.

Előzmény: Dömijani (5)
Dömijani Creative Commons License 2014.06.06 0 0 5

Most jöjjön a Clarion története:

 

Letakarítva így nézett ki. A tetejére ráírva a hibái:

 

 

A skála mutatója előkerült valahonnan a rádió belsejéből, mikor apró darabokra szedtem. A skálazsinórt helyettesítettem erős, vékony fonállal (asszem bőrvarró). Hosszas keresgélés után találtam hajtószíjat a magnóhoz (a forrást megadhatom, ha valakit érdekel).

Az elejével is kellett valamit kezdenem. Még nem tudtam, hogyan de gondoltam, megoldom. Az előlap fekete műanyag és a legkülső síkja vízszintesen barázdált, durván csiszolt és sötétszürke metál festésű, fehér feliratokkal. Itt egy katalóguskép:

 

 

A festést megoldottam házilag. Itt még csak az előkészítés, a lecsiszolt felület látható:

 

 

Több lehetőség is felmerült a feliratok újranyomtatására:

- átlátszó fóliára szitázva és ráragasztva,

- bélyegző formában elkészítve és rányomdázva,

- közvetlen a felületre szitázva.

Végül a harmadik változat lett, de egyszerűbben. Egy kecskeméti diginyomda vállalta a grafika megszerkesztésével együtt 3 ezresért.

 

Így sikerült:

 

 

A gyári forgatógombok közül csak egy volt meg. Amik most vannak rajta, azok nem tudom már, honnan valók, de kis módosítással, farigcsálással egészen jól illenek hozzá.

 

Most hibátlanul szól, minden működik rajta. Mint látható: hangszínszabályozó, balansz, loudness, három hullámsáv, egyszerű kazettalejátszó. A teljesítményét nem tudom, nyilván elég szerény. Ez egyébként a 80'-as évek első felében jelent meg, Peugeot és Toyota saját néven gyárilag szerelte be.

Dömijani Creative Commons License 2014.06.06 0 0 4

Van egy '68-as autóm felújítás alatt. Az e-bayt böngészve akadtam egy korabeli Mannheimre elég jó áron. Aztán kiderült, hogy az URH-n nem fog semmit. Igaz, az eladó vállalta, hogy megjavíttatja utólag, de állítólag nem sikerült. Ez az 1-es számú:

 

 

Ez a műanyag előlap nem tetszett, mert nem volt igazán korhű, inkább pár évvel későbbi és más autóhoz való stílus. Ezért szintén az e-bay-n találtam egy hasonló rádiót szép fényes előlappal és a spanyol eladóval megegyeztem, hogy csak azt adja ide. Igaz a tapasztalatlanság miatt elég sokba került a banki átutalás. (Azóta már tudom, hogy PayPal-lal kell intézni az ilyesmit.)

 

Mikor kiderült, hogy nem javítható a rádió, ismét keresgéltem és nagy mázlimra egy dán fickó árult ilyet alkatrésznek. Az ára eltörpült a postaköltség mellett. Megérkezett a 2-es számú és egy igen érdekes sztori kerekedett belőle. (rajta volt még két kis piros állomáshely jelző is)

 

 

Mikor korábban a rádiót (az 1-est és néhány másikat) a garázsban pakolgattam egy dobozba, leesett egy kis valami a földre. Az, hogy megtaláltam, már önmagában mázli. Egy kis "spulni", rézdrót tekercs volt és fogalmam sem volt, honnan eshetett ki. Mindenesetre elraktam - kellhet még valamire. Amikor a 2-est elkezdtem nézegetni, próbálgatni, szintén nem fogott semmilyen adót, viszont szintén leesett belőle valami apró cucc. Megtaláltam és egy szakasztott ugyanolyan spulni volt, mint az előző. (Mint egy rossz horrorfilmben.) Előkaptam az 1-est és kiderült, hogy mindkettőből ugyanonnan hiányzik egy L462-es számú alkatrész, ahová pont illenének (sejtettem, hogy az L valami tekercset jelent). Nem egykönnyen, de visszaforrasztottam mindkettőbe és a 2-es meg is javult. Nem túl erősen, de szól. A 2-es rádió az 1-es számlapjával, a jelzőkkel és a rozsdamentes előlappal ma így néz ki:

 

 

No, ez így most korhű!

 

Majd ide fog kerülni:

 

 

Oldalt ott vannak az eredeti Blaupunkt hangszórók:

 

Dömijani Creative Commons License 2014.06.06 0 0 3

Kedvcsinálóul.

 

Nálam így kezdődött:

 

A felső Alpine és Clarion MÉH-telepről, bontásra szánt autókból lett kimentve, kilós áron. Alatta a két Blaupunkt az öcsémtől van, céges autókból lecserélt holmik. A következőt egy kollégától vettem 5ezerért (még nem biztos, hogy megérte). Az alsó kettőre már nem emlékszem, honnan van.

Dömijani Creative Commons License 2014.06.06 0 0 2
Előzmény: Dömijani (1)
Dömijani Creative Commons License 2014.06.06 0 0 1

Biztosan van, még sosem kerestem. De itt van két weboldal, ahol érdekes dolgokat lehet látni:

 

http://www.radiomuseum.org/

 

http://antique-autoradio-madness.org/

Előzmény: kovac55istvan (0)
kovac55istvan Creative Commons License 2014.06.05 0 0 0

Aut0radiok muzeuma, van ilyen egyaltalan ? ha igen akkor hol ?

Előzmény: Dömijani (-)
Dömijani Creative Commons License 2014.06.05 0 0 topiknyitó

Úgy hiszem, a régi autók (motorok) hangulatához, a régi technika bemutatásához, a teljes összképhez a korhű és korhűen működő rádiók, magnók, hangszórók is hozzá tartoznak.

Nekem is van néhány nem túl régi szerkentyűm, amik egyszer talán új gazdára lelnek és közben és is keresek a vasaimhoz hozzájuk ilőeket.

Túrom a netet adatokat, támpontokat, segítséget keresgélve, de nem könnyen találok. Talán itt összejövünk néhányan, akiket érdekel a téma.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!