Kedves Nikon és nem Nikon felhasználók! Itt lehet sörösüveget törni egymás fején, ha valaki nem ért egyet a másik véleményével fotózás ügyében. Értelmes megbeszéldének indul, kérem, értelmes emberek értelmes hozzászólásaival emeljék a Korcsma színvonalát... Sértődni lehet, de nem érdemes.
Kérem a tisztelt italozókat, hozzászólásban megjelenő, később látható képet csak indokolt esetben illesszetek be nagy méretben.
A Korcsmalakóknak fenntartott galéria itt érhető el.
Ide tölthetőek fel, nézhetőek meg a tagok képei.
Másfél év után hogy kijön valamelyik x-t(szám) váz, kihozzák az x-t(szám)0-t. X-t1 - x-t10…… x-t5 - x-t50. A plusz nullás változat kisebb es nem időjárás szigetelt. Kényelmetlenebb használni mert kevesebb dedikált gombja van. Többet kell kotorászni a menüben. Viszont pár dolgot updateljek benne. Kicsit jobb video, kicsit gyorsabb képfeldolgozás. Ezt a politikát követik minden alkalommal.
Nekem tetszene egy kisebb váz. Ugyanakkor az x-T2-vel mar megcsinálták azt a vázat, ami után már nem kell cserélgetni a Fuji aps-c vázat. Az eleget tud.
A 2000-es évek ikonikus zenekara, a pop-rock műfaját a népzenével zseniálisan ötvöző NOX 2022-ben egy gigantikus teltházas showműsorral tért vissza. Most pedig karrierjük egy újabb mérföldkőhöz érkezett, ugyanis 2024. július 27-én egyetlen budapesti koncertjüket adják a Park színpadán!
Nem az enyém. Talán az FB-on jött velem szembe, megtetszett és lementettem. A manipulált jobb széle nem igazán sikerült, de azt javítottam valamelyest, de az meg 6 Mb lett.
Gondoltam demonstrációnak így is jó lesz.
Ez meg saját. Ebbe meg csak annyit nyúltam bele, hogy a függőleges tengely mentén tükröztem. Ezt meg az emberi agy képfeldolgozása miatt éreztem úgy, hogy szükséges. (merthogy én abszolút jobb kezes vagyok)
Ok, már leesett. Ezt a kis technikai részletet meg köszi! Bizony az utófeldolgozás a nagyobb odafigyelést igénylő munka. Az expó gombot nyomogatni az egy dolog. De mi lesz a végeredmény? Na az a nem mindegy.
Jóóó! Így már értem. Én természetesen rutinból használom, ha már van ilyen lehetőség, de ezen így még nem gondolkodtam el.
Azt gondoltam, hogy a gépből kieső kép két széle valami miatt (objektív hiba, váz probléma, vagy valami) nem elég éles, esetleg valamilyen problémás. De hogy kerül a gépbe a PS?!? Nekem ez nem állt össze a fejembe.
Nagyon finom kép Te csináltad? Bár ez a sok vízcsepp elég mesterkéltnek tűnik. Ilyen háttérnyújtást, bővítést én is sokszor csinálok, de ilyen durva nyújtás már meglátszik, inkább már a helyszínen forgolódok egy kicsit a géppel, hogy legyen ,,háttérbővítési" anyagom.
Ja egyébként az ilyen épületkihúzásos munkánál figyelek arra, hogy ne csak az épület tetejét húzzam szét, hanem a kép alját is toljam össze, mert különben az épület arányai megváltoznak, az épület horizontális irányban megnyújtott lesz.
Ha viszont a kép tetejét nyújtom, az alját pedig zsugorítom, akkor látószögvesztés történik.
Első pillanatban én sem értettem, de végül is igaz.
Arról van szó, ha felvételkor mondjuk durván lefelé buktattad a gépedet, akkor egy épület képe trapéz lesz. Az épület felül keskenyebb, alul szélesebb. A mikor a Photoshoppal ezt téglalappá varázsolod, akkor az épület felső részét megnyújtod, megszélesíted. Ekkor jön létre az, hogy a Photoshop a nyújtás és felméretezés során interpolál. Persze nem a kép felétől, hanem ezen példa esetében alul marad a méret, a teteje felé haladva a nyújtás egyre fokozottabb lesz. Azonban mivel ez a ,,kihúzás" általában 10-20% alatt marad, a képromlás szinte észrevehetetlen mértékű.
Például ma már egy festmény reprodukciónál a téglalappal nem babrál az ember kockánként 15 percet, mint régen a diafilm esetében, hanem nagyjából beállítja, csámpásan kattint egyet és majd a képfeldolgozásnál pixel pontosan megigazítja.
"A nagy látószögű objektíveknél a probléma, hogy a kép egyik fele veszít a részletekből, amit a PS interpolarassal pótol."
Nem pontosan értem.
Így?
Eredeti PS-el módosított
A PS-el belenyúlás szándékos volt, hogy jó legyen háttérképnek.
A PS magától semmit nem csinál a képpel - szerintem. Ha nem tetszik valami miatt, akkor manipulálhatom a képet. Szinte bármit megcsinálhatok vele. A többi belenyúlásra meg ott vannak a jobbnál jobb programok.
Ha meg egy kép alapból szar, azt a jó Isten sem hozza helyre.
Nekem az a tapasztalatom, hogy jókor, jó helyen kell lenni a megfelelő technikával, ha meg hazamegyek, akkor lehet értékelni, és/vagy javítani a fotón.
Ha a helyszínen semmi nem jön össze, akkor meg kuka. És most nem az előre megtervezett, beállított, mindenféle huncut világítástechnikával, derítéssel készült fotókról beszélek.
,,A nagy látószögű objektíveknél a probléma, hogy a kép egyik fele veszít a részletekből, amit a PS interpolarassal pótol."
Én ilyet nem tapasztaltam. Természetesen amikor a Photoshop torzításait kihúzod, akkor a kép egy részét ,,interpolálod". Elvileg ez valóban észrevehető lenne, de egy igazán éles kép simán kibír 20-30% életlenedést. Érdekes sohasem vetten észre, pedig kukkolom a pixeleket. Valószínűleg ennek az az oka, hogy az eladott képeknél a 36 megapixeles kiindulási érték eleve túl nagy, ha ez lecsökken mondjuk 25 megapixelre nem feltűnő. Még szerencse, hogy az aktjaimat nem korrigálom a ,,szerkesztés -alakítás-torzítás" menüponttal.