Keresés

Részletes keresés

Boszorka Creative Commons License 5 napja 0 0 17853

Élveznéd barátnőm házát Rákoshegyen. Volt egy idő, mikor azt hittem elviszi a ház tetejét a leszálló malév gép. Most már jobb a helyzet, de azért csendesnek nem mondanám a helyet.

Engem, nyilván nőként, nem vagyok annyira izgalomba a gépekért, soha nem tudott izgatni. Életem első útja ibusz turistaként rémálom még most is ha eszembe jut. Utána 9 évig nem ültem repülőre. Aztán mikor felkerültem északra, rájöttem, hogy muszáj ha napot akarok látni. Nagyon féltem, de akkor már persze modern nagy géppel mentem és semmi izgalom nem volt. Mára már tök mindegy, hogy buszra vagy repülőre szállok. A busz javára szól, hogy bármikor ki lehet szállni és nem kell 10-12 órát egy helyben tipródni. Nem is beszélve attól a rettenetes tömegről, ami manapság a reptereken van. Nincs már szándékomban repülővel utazni ebben az életben. De a fiatalok csak utazzanak, bírják a gyűrődést és utazni csodálatos dolog.

Előzmény: nagypapi51 (17851)
Caipi Creative Commons License 5 napja 0 0 17852

Azt én nem tudom, de legalábbis időszakonként elég sokat, és annyira fölöttünk, hogy sokszor eszembe jut, mi van, ha ránkesik egy. Láttam szinte minden Légikatasztrófa részt. :)

nagypapi51 Creative Commons License 5 napja 0 0 17851

Igen, nálatok akkor röpködnek, ha a 13 küszöbre szállnak le.

(Ha néha kilátogatok a rákoskeresztúri temetőbe őseim sírjához, szoktam élvezni a leszálló

gépeket)

Előzmény: Caipi (17850)
Caipi Creative Commons License 5 napja 0 0 17850

A szüleim Malévos (irodai) dolgozókként ismerkedtek össze. Anyám volt még Pest feletti sétarepülésen is anno.

Fölöttünk is légifolyosó van (Zugló), az erkélyről kiválóan lehet repülőket nézegetni. Nyitott erkélyajtónál mondjuk nem öröm, meg kertes házban lakóként se értékelném, de így elvagyunk vele. Hidegben meg nagy melegben is úgyis csukva van minden. :)

Előzmény: nagypapi51 (17849)
nagypapi51 Creative Commons License 5 napja 0 0 17849

Személyes kötődésem van repülőgép vezetőkkel, gyerekkorom jelentős részét a perőci reptéren töltöttem.

Életem nagy élménye volt, amikor Algírból jövet a szomszédom hozta Párizsból a Malév járatát, miután megbeszéltük, melyik járattal jövünk haza. A felszállás kivételével végig a pilótafülkében dekkoltam, sok diát lőttem az éjszakai leszálláskor.

A másik, hogy előttem fordul ki a légi folyosó, ha a 31-es küszöbről szállnak fel a gépek, sokuk már személyes ismerősöm, akár hangja alapján is.

ON

Előzmény: Boszorka (17847)
szkati Creative Commons License 5 napja 0 0 17848

Este szálltunk fel, reggelre meg már megérkeztünk. Úgyhogy nem volt sok, de egy ilyen, sokemeletes valamivel utazni nagy élmény volt.

Boszorka Creative Commons License 5 napja 0 0 17847

Ez sem tud lázba hozni. Mikor Lényemet egyszer régen elküldtem Floridába lakást venni, akkor kisértem őt oda vissza izgatottan. Pontosan tudtam, mikor száll le és ki , majd be és fel.  Akkor még át is kellett szállni, Amerikán belül. De személytelenül már nem érdekelnek a repülők sem.

Előzmény: nagypapi51 (17843)
Boszorka Creative Commons License 5 napja 0 0 17846

Folyami hajókázást melegen tudom ajánlani. Sok mindent meg lehet nézni, anélkül, hogy naponta más szállodában kelljen aludni.

Caipi Creative Commons License 5 napja 0 0 17845

Az nem lehetett semmi!

Mivel a Queen Mary 2 a világ egyetlen működő óceánjárója (hajókategóriailag, felépítésileg) így nála jobb hajóra nem szállhatok tengeri úthoz. :) Aztán majd meglátjuk. Anno a Dimitri Sosztakovicsos 'cruise'-t jól bírtam a Földközi tengeren, de a rövid Ciprus-Egyiptom kompolást meg nagyon nem, mert veszett olajszag terjengett a hajón.

Caipi Creative Commons License 5 napja 0 0 17844

Biztos kényelmesen lehet létezni rajtuk, egy oldalon láttam ilyen beszámolót is, de amiket én néztem kíváncsiságból, azok nagyon drágák voltak. (Bp.-németek.) Akkor már részemről inkább a - nekem és sokaknak - legendás Queen Mary 2, meg a norvég fjordok, ahol még nem jártam...

Előzmény: rferi (17838)
nagypapi51 Creative Commons License 5 napja 0 0 17843
Caipi Creative Commons License 5 napja 0 0 17842

Nem, igazából nem általában vagyok hajómániás, csak a Titanic-történet vonz, meg a Queen Mary 2. :) Utóbbi hollétéről meg amúgyis tudok, a hajón

meg mimimum a tévén mindig láthatom, hol van, de gondolom az appban is.

De azért köszönöm!

Előzmény: rferi (17837)
nagypapi51 Creative Commons License 5 napja 0 0 17841

Néhányszor átkeltem a Földközi tengeren Marseille via Algier ill. Oran

Autó beállással nem volt gond, a >20 órás út bőven elég volt a tengerből.

Folyami hajón szívesebben töltenék el egy hetet.

Előzmény: szkati (17836)
Boszorka Creative Commons License 5 napja 0 0 17839

Caipi még nem olyan régi nyugdíjas, viszont ovodás korában kezdett dolgozni. Szinte még iskolás volt mikor nyugdíjba ment.:-)

Én már ezer éve nyugdíjas vagyok, ha nem úgy alakul az életem, ahogy alakult, akkor biztos tovább dogoztam volna, mint a hivatalos korhatár.

Előzmény: trombitafújó (17835)
rferi Creative Commons License 5 napja 0 0 17838

De még a folyami hajókat is lehet nézni vele.

Például a Bíbic II éppen úton van Esztergomba majdnem hetven km/h sebességgel

A napokban egy francia hajó, elég nagy hajó a Victor Hugo izgatta a népeket a Tisza mentén, ugyanis ezek a jó franciák lejönnek a Dunán, majd felmennek Tokajig a Tiszán, hogy igyanak némi jó kis borocskákat ott! :D

Épp hogy csak befért a Kiskörei zsilipbe, nem tettem volna oda a kezemet a hajó oldala meg a zsilipfal közé

Tegnap érkeztek oda, lassan indulhatnak visszafelé.

Azért egy ilyen hajón érdekes lehet egy ilyen utazás. Lassú,mint a fene, de sok a látnivaló a folyó mentén.

Ha kényelmesen lehet a hajón létezni, akkor klassz lehet.

Előzmény: rferi (17837)
rferi Creative Commons License 5 napja 0 0 17837

ezeket ismered?

és

Mindig meg tudod nézni, hol jár a kedvenc hajód!

Előzmény: Caipi (17833)
szkati Creative Commons License 6 napja 0 0 17836

Én csak egy pár évvel ezelőtti szardiniai kompozásra emlékszem Livornóból, ami az adrenalin színtemet az egekbe nyomta. Leginkább az autónk behajózása mértani pontosság szerint, úgy, ahogy utasítottak minket, na meg a kihajózás. Aztán ha felmentem a fedélzetre naplementét nézni, akkor utána visszataláljak a kabinunkba. A hajó térképét szorongattam állandóan. Aztán a reggeli, 5 órás ébresztés( SzPéter akkor kezdett zuhanyozni), meg hogy a megfelelő liftbe szálljunk, és megtaláljuk a kocsinkat. Izgalmas volt, és örök élmény. Gondolom bármilyen, ilyen jellegű hajózás az.

Előzmény: Boszorka (17822)
trombitafújó Creative Commons License 6 napja 0 0 17835

Minden viszonyítás kérdése.  Majd 100 éves ápoltam szerint a 90 év alatti még fiatal.

Pedig rendszerint az legalább 20 éve nyugdíjas.

Előzmény: Caipi (17834)
Caipi Creative Commons License 6 napja 0 0 17834

Nem írhatod rólam szinte egyszerre azt, hogy nyugdíjas vagyok, meg hogy fiatal. :)

Amúgy mi se annyira cruise ship-re vágytunk, hanem inkább amolyan Titanic-féle nosztalgiára, és arra a QM2 tökéletes. Itt a vendégek nem sokkal vannak többen, mint a legénység kétszerese, sokan írják, hogy abszolút lehet találni mindig csendes / nyugis helyeket. Nézd meg pl. Google-en a legújabb és legnagyobb cruise ship-et, az Icon of the seas-t! Na ilyenre soha nem mennénk, ez nem is hajó...

Előzmény: Boszorka (17832)
Caipi Creative Commons License 6 napja 0 0 17833

A folyami hajózás eszméletlen drága, a Queen Mary 2 olcsóbb. :)

Bár a Rajnára visszavágyom, oda még el szeretnék jutni egyszer valahogy.

Előzmény: Boszorka (17830)
Boszorka Creative Commons License 6 napja 0 0 17832

DN még fiatal, veled együtt. Minket inkább taszítanak ezek a hatalmas hajók és a  bennük lévő tömeg. Tényleg soha egy percre se kísértett meg a tengeri hajózás gondolata. Azt hiszem sok pénzt megspóroltam ezzel, amit aztán pl. repülőre költöttem.:-)

De a QM nem tudom hanyadikat láttam egyszer Grand Canarian. Az egész város izgalomban volt már napokkal előtte. A szállodából lehetett látni, először azt hittem egy panelház áll ott, de az volt a hajó. Este valamikor indult, kezdődött a tűzijáték, ami végig kísérte a parton. Két világjáró barátnőmmel voltam, de ők se vágytak hajóra soha, pedig különben rengeteget utaztak, mert mindig volt rá pénzük.

Előzmény: Caipi (17828)
Boszorka Creative Commons License 6 napja 0 0 17831

Nyugdíjas vagy, van időd felkészülni. :-)))

Azért remélem fognak érni mégis kellemes meglepetések, valamilyen formában.

Előzmény: Caipi (17827)
Boszorka Creative Commons License 6 napja 0 0 17830

Engem, minket soha nem vonzott. Lényem mint elektromérnök sokat dolgozott hajókon. Ő se vágyik már hajóra. Szóval maradtunk a szerény, de igen változatos folyami hajózásnál, ahová bármikor elmennék ismét, bár a könnyen elérhető folyókon már mind voltunk. Duna, Rajna, Mosel megvolt, leginkább a Rajnát szerettem. Az ember minden nap máshol van, a hajó éjszaka megy, reggel  kiköt és már lehet is menni valamit nézni. Fiatalok szerencsére ezeket az utakat nem prferálják, békés nyugodt társaság volt mindig a hajón.

Előzmény: füegy (17825)
füegy Creative Commons License 6 napja 0 0 17829

Milyen jó, hogy ilyen áldozatkész vagy ! 🤗

Előzmény: Caipi (17828)
Caipi Creative Commons License 6 napja 0 0 17828

Biztos írtam, hogy hogyan alakult ki nálunk....

Ugye a Queen Mary 2-t 3x is láttuk Hamburgban ill. Cuxhavennél, (egyszer este, tűzijátékos / italozós / tömeges esemény keretében,) és mindig volt bennem egy kis sóvárgás, hogy de jó lenne, mondjuk főleg New Yorkkal kapcsolatban, mert akkor még nem voltam ott.

És mikor tavaly Miamiban eszeveszett dugóban araszolva bebuszoztunk a kikötőbe, mert az idegenvezető megígérte egy onnan és akkor a közös utunk után cruise-ra induló utastársnak, hogy odaviszik, és ott állt egy halom nagyobbnál nagyobb cruise hajó, DN azt mondta, hogy úgy elmenne egy ilyennel valahova... És nekem több se kellett. :)

Előzmény: füegy (17825)
Caipi Creative Commons License 6 napja 0 0 17827

Azért nem komplikált, mert a szervizdíj meg minden fedélzeti költés a hajókártyáról megy, és az összeget a legvégén kell csak kiegyenlíteni. De a költések / terhelések nyomon követhetőek naponta a telefonos alkalmazásukban.

Nem, csak 8 éjszakára megyünk, egy kedden kora du. szállunk fel, és következő szerdán reggel szállunk le. De én is látok olyanokat az ezzel kapcsolatos csoportokban, akik hetekig / hónapokig maradnak, a Queen Mary 2 eleve pár napja jött meg egy világkörüli útból, ami ha jól emlékszem januárban kezdődött. Mindig láttam ugye a beíróktól hogy éppen hol jár, 3 QM 2 csoportnak vagyok a tagja a Facebook-on. Jó lehet nekik, de hát ezekkel mi anyagilag nagyon, nagyon, nagyon nem egy ligában játszunk. :)

És ja, biztos tévelygünk egy ideig, de ahogy látod, azért elég felkészült vagyok mindenből. :) Kismillió YouTube videót is láttunk már.

Előzmény: Boszorka (17822)
füegy Creative Commons License 6 napja 0 0 17826

😂 !!!

Előzmény: Caipi (17824)
füegy Creative Commons License 6 napja 0 0 17825

Egy ilyenen elutazgatnék, ha valaki befizetne, de annyira nem vonz, hogy áldozzak rá.

Viszont biztos, hogy nagyon nagy kaland lesz. 🙂

Előzmény: Boszorka (17819)
Caipi Creative Commons License 6 napja 0 0 17824

Megúszni?

Soha nem vasalok! :)

Előzmény: füegy (17821)
Caipi Creative Commons License 6 napja 0 0 17823

Bocs, ezt előbb nem vettem észre...

Első nap lesz biztonsági oktatás mindenkinek, de azt hiszem elég már csak a kabinban tévén élőben nézni és aztán leokézni. :)

A cruise, aminek ránézésre szintén a kereszthez van köze, meg a német Kreuzfahrt, 'keresztutazás' azoknak a hajóutaknak a neve, amik alatt

keresztbe-kasul :) mennek a vizen, és itt-ott megállnak egy időre turistáskodás céljából. Az ezt végző hajók meg a cruise hajók, shipek. Nincs megfelelő magyar szó a cruise-ra, azért írtam így.

(Viszont éppen ezért a nagy Queen Mary 2 rajongók azonnal rápirítanak arra, akik a transzatlanti átkelést cruise-nak meri nevezni, az szerintük egy voyage! :D

Az is utazást jelent, de ha megnézi az ember a definícióját, akkor különösen olyat, amit távoli földre végeznek vizen vagy levegőben.

Ehhez képest a CUNARD is emlegeti cruise-nak az oldalán a Southampton-New Yorkot is.)

Előzmény: füegy (17816)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!