Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 1 napja 0 0 5869

Az oslói elektromos buszok kudarca kapcsán, azért itt egy érdekes bemutató. Mert igazi tesztnek nem merem nevezni, az utasokkal teli, teljes téli időszakot jelentene számomra.

 

https://youtu.be/PI5Rd75RBuo?si=2OYLKm17y12GbnB0

mc figyelo Creative Commons License 5 napja 0 0 5868

Friss tölteni-való hidrogénnel, illetve elektromos árammal (de nem megawattnyi teljesítménnyel):

 

https://magyarbusz.info/2024/05/08/negy-hidrogenhajtasu-es-tizenegy-akkumulatoros-villanybusz-erkezhet-hazankba-a-humda-tamogatasaval/

Dante001 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 5867
Dante001 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 5866
219 CLH-690 Creative Commons License 2024.05.04 -1 1 5865

Feltöltöttem egy kis videót a fehérvári 120e-sekről: https://www.youtube.com/watch?v=MAWxLnZ71V8 Érdeklődőket örömmel várok.

mc figyelo Creative Commons License 2024.05.03 0 0 5864

 

https://www.electrive.com/2024/05/02/azerbaijan-wants-to-buy-3000-electric-buses/

 

A volt szovjet köztársaság és olajtermelő nagyhatalom Azerbajdzsán 3 000 dízel buszt cserél elektromosra. (sajnos a főcímet és  fotót nem tudtam beilleszteni.)

 

Érthetően erős a verseny a gyártók körében, ám a helyi termelő egységet a karabahi régióban építő(?) Ikarus esélyei vélhetőleg szerények

 

 

A BYD ugyanakkor követi az úttörő székesfehérvári mintát: évi 500 kocsi termelési kapacitással szintén gyáralapítást jelentett be Azerbajdzsánban.

 

A hírnek még egy magyar vonatkozása van: az electrive.com portál a hírt a Volánbusz mezében feszítő BYD szóló e-buszokkal illusztrálta. :-)

Peraltada Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 5863

Nem lep meg, nem lesz EU-pénz. A kaposvári és a kecskeméti tender is lecsó lesz szerintem.

Előzmény: kristoof (5862)
kristoof Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 5862

A Volánbusz hamarosan, megint visszavonja a 15+5 darabos elektromos busz beszerzésére kiírt tendert.

kristoof Creative Commons License 2024.05.03 0 0 5861

Ott is kiszámolták. Úgy is olcsóbb lett a troli.

Előzmény: trizs77 (5860)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 5860

Kiszámolhatnák ott is ahol eddig még nem volt troli vonal.

Előzmény: kristoof (5859)
kristoof Creative Commons License 2024.05.02 0 1 5859

Már pedig Brnoban és Tallinnban is kiszámolták, hogy már tíz év alatt előnybe kerül a trolibusz az üzemltetési költségek tekintetében, amennyiben nulláról építünk trolivonalakat. 

Előzmény: kovács2jenő (5858)
kovács2jenő Creative Commons License 2024.05.01 0 1 5858

. Ideje lenne számba venni a trolibuszokat is, ugyanis az akkumulátoros buszoknak jelenleg több a hátránya, mint az előnye, ráadásul hazánkban jelentős tapasztalat áll rendelkezésre a trolik üzemeltetésével kapcsolatban. 

 

Nézve a miskolci példát, szerencsére ezt a cikket is egy üzemeltetésben jártas szagember hozta össze.

Igazából egyáltalán nem drága kiépíteni a városképet abszolút feljavitó vezeték hálózatot, annak üzemeltetése ráadásul abszolút rentábilis. Ja nem.

Ahol van, ott abszolút érthető hogy fejlesztik, de Budapesten kívül más magyar városban ahol nincs újat kiépíteni? Haaat?

Előzmény: kovács2jenő (5857)
kovács2jenő Creative Commons License 2024.05.01 0 0 5857
Dante001 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 5856

https://villanyautosok.hu/2024/04/25/tul-az-egymillio-kilometeren-a-miskolci-villanybuszok/

 

"A buszok átlagos fogyasztása 0,987 kWh/km, ami a téli hónapokban 1,14 kWh/km-re emelkedik, nyáron pedig 0,89 kWh/km-re csökken, ősszel és tavasszal gyakorlatilag az éves átlagot fogyasztják a buszok."

Dante001 Creative Commons License 2024.04.24 0 0 5855
IkarusEAG Creative Commons License 2024.04.20 0 1 5854

Az első bekezdésben be volt linkelve...

Előzmény: mc figyelo (5853)
mc figyelo Creative Commons License 2024.04.17 -2 0 5853

Az EU Tanácsa elfogadta az újonnan forgalomba állítandó közúti járművek Euro VII károsanyag kibocsátásának, az elektromos járművek akkumulátorainak és a járművek élettartamának garantált élettartamára vonatkozó átfogó jogszabályt:

 

https://magyarbusz.info/2024/04/14/az-eu-rabolintott-az-euro-vii-karosanyag-kibocsatasi-normara-vonatkozo-rendeletre/

 

A magyar busz szakportálnak sikerült úgy beszámolni erről, hogy egyetlen műszaki konkrétumot, jellemző határértéket sem közölt, mutatóba sem.

 

Bizonyára sokáig ad még leütési lehetőséget az új szabályozás, remélhetőleg az autóbuszokra vonatkozó főbb előírásokat is egyszer megismerhetjük. 

Dante001 Creative Commons License 2024.04.14 0 0 5852
kovács2jenő Creative Commons License 2024.04.13 0 0 5851

Az alvázban

Előzmény: E N V I R O 500 (5849)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 5850

Tudom, de a cikk a második generációs blade akkuról szól, ami nyáron érkezik. A buszokba még az első generációs van.

Előzmény: E N V I R O 500 (5849)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 5849

Az új BYD buszokban már nincs a tetőn akku. Ezek vannak, elpakolják őket a kaszniban.

Előzmény: Dante001 (5848)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 5848

Nyáron jön a BYD Blade 2.0 akku, gondolom a buszokat is érinteni fogja:

 

https://www.vezess.hu/hirek/2024/04/11/ez-az-akkumulator-pusztithatja-ki-a-benzines-autokat/

Dante001 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 5847
Előzmény: Dante001 (5846)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 5846

Csudi jól fogyasztanak az új Envirok:

 

"0.54kWh/km for the Enviro100EV and 0.67kWh/km for the Enviro400EV"

 

Ugyanez a központi motor lesz az Electronellek alatt is.

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=734224832245232&set=a.483625397305178

 

 

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.09 0 0 5845

Berlinbe nem érzékeltük azt h ez egy sikersztori, avval együtt h német vendéglàtóink diszkrétek voltak…

Előzmény: Itoérambolafoci (5844)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2024.04.08 0 0 5844

"Túl sok lovat akartak megülni egyszerre?"

- - -

A cikkben leírt horribilis tavalyi veszteség alapján nekem úgy tűnik, hogy nem a lovak száma, hanem már pusztán a lóra ülés is gondot okoz nekik.

Előzmény: Dante001 (5842)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2024.04.08 0 0 5843

A termék nemzeti hovatartozására már régóta van egzakt meghatározás.

 

Egy busz akkor nevezhető magyarnak, ha a magyarországi hozzáadott érték legalább 50%.

Ez a nyugati főegységekből magyar karosszériával készülő dízel buszoknál simán össze szokott jönni.

 

A Trizs által említett matricával viszont csak akkor, ha az egy pénzért árusított kaparós sorsjegy, amivel vissza lehet nyerni a busz árát.

Dante001 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 5842
trizs77 Creative Commons License 2024.04.02 -2 0 5841

Szerintem nincs is értelmes igény arra (egy-két buta fanatikust leszámitva), hogy valamilyen busz, 100%-ban egy adott ország terméke legyen, az utolsó 10-es anya rugós alátétig.

 

Inkáb csak akkor megy a morgás amikor téves nemzethy buzgólkodásból vesznek/hoznak/visznek egy buszt jó messziről majd az adott országban ragasztanak egy 10 négyzetcentiméteres matricát és az illető ország firkászai 30-40 nemzethy cikket írnak azonnal az új buszukról.

 

 

 

 

kristoof Creative Commons License 2024.04.02 0 0 5840

...nincs 100% német, olasz, magyar...

 

Ez kábé úgy a 70-es évek óta így van.

Előzmény: Aron_son (5838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!