Keresés

Részletes keresés

geletajani Creative Commons License 2022.03.14 -1 0 53

Üdv! Győr MNYV kezdőpontja érdekelne, hogy melyik objektum volt, honnan indul a szelvényezés Graz Ung. Westbahnhofig (ma Ostbf.) Nem Győr MÁV (Wien—Raaberbahn), nem Győrszentiváni elág a 0+00, ez tuti. Úgy rémlik, eredetileg a grazi összekötő külön volt szelvényezve.

Central 01 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 52

 

A MNyV által épített,2012.novemberében elbontott csákánydoroszlói áruforgalmi raktárépület.

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 51

 

A társaság részvénye.

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 50

 

Ják-Balogunyom

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 49

 

Alsórönök

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 48

 

Csákánydoroszló

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 47

 

Graz Keleti pu.(Egykor Graz Nyugati pu.)

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 46

 

Graz Keleti pu.(Egykor Graz Nyugati pu.)

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 45

 

Graz Keleti pu.(Egykor Graz Nyugati pu.)

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 44

 

 

Messendorf

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 43

 

Laßnitzhöhe

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 42

 

Studenzen-Fladnitz

Central 01 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 41

 

Gyanafalva(Jennersdorf)

Central 01 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 40

 

Fehring állomás 1910-ben.

Central 01 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 39

A MNyV legnagyobb állomása és egyben egyetlen önálló saját csomópontja,elágazási állomása Kiss-Czell volt,mely egyben a magyarországi vonalak tengelyközpontjába is esett.Székesfehérváron,Győrben és Szombathelyen a MNyV-nak nem volt saját állomása,ezeken az állomásokon szerződéses alapon a csatlakozó vasutak korábban megépült állomásait használta.

 

 

Forrás:Fehér Tamás,Jászfi János,Mándli László

A nyugat dunántúli vasúti járműjavítás 125 éve

Central 01 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 38

A MNYv-nak Székesfehérvártól az ország határáig megépült fővonala 234,835 km hosszúságú,míg a Kiss-Czelltől-Győrig terjedő szárnyvonala 69,891 km hosszúságú volt.

Ehhez jött még az osztrák vonalszakasz országhatár-Graz nyugati p.u.(jelenleg Graz keleti p.u.) közti 64,36 km-es hossza,továbbá a Graz nyugati p.u.-Graz déli p.u.(jelenleg Graz főpályaudvar)közti 3,803km-es hosszúságú összekötö vágány.

 

 

Forrás:Fehér Tamás,Jászfi János,Mándli László

A nyugat dunántúli vasúti járműjavítás 125 éve

Central 01 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 37

Az engedélyokmány azonban az építkezésekkel kapcsolatban eléggé megkötötte az engedélyesek kezét,amikor a 3.§-ban egyebek mellett rögzítette,hogy:

a pálya építése és felszerelése az engedélyesek által készítendő,s a kormányhoz átvizsgálás és jóváhagyás végett felterjesztendő általános és részletes tervezetek alapján fog eszközöltetni.

Ezeken felül az építkezéseknél különösen a kormány kívánalmai,nemkülönben a fennálló általános építkezési és rendőri szabályok szerint kell eljárni.

 

 

Forrás:Fehér Tamás,Jászfi János,Mándli László

A nyugat dunántúli vasúti járműjavítás 125 éve

Central 01 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 36

A MNyv fővonala Ausztriába is átnyúlt.Az országhatártól Grazig terjedő vonal-szakasz kiépítésére és üzletére azonban az engedélyt az osztrák kormány adta meg.

A magyar engedélyokmány 5.§d.) állomások címszó alatti pontjának harmadik bekezdésében a következőket írták elő:

a szombathelyi állomás a vontatási szolgálat czéljainak megfelelő nagyobb berendezésekkel,úgyszintén a forgalmi eszközök kijavítási műhelyeivel ellátandó.

A fenti előírás teremtette meg a törvényi alapját annak,hogy a MNyV Szombathelyen forgalmi eszközeinek javítására műhelyt létesítsen.

 

 

Forrás:Fehér Tamás,Jászfi János,Mándli László

A nyugat dunántúli vasúti járműjavítás 122 éve

Central 01 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 35

A Magyar Nyugoti Vasút engedélyokmányát  az 1869.évi V. törvénycikkel fogadta el az országgyűlés.

Az engedélyokmány alapján az engedélyesek  a következő mozdonyvasutak építésére és üzletére kaptak engedélyt.

a) egy Székes-Fehérvárról-Veszprémen,Kiss-Czellen,Sárváron,Szombat-helyen,Körmenden,Szt.-Gotthárdon át,Gráczal valló összeköttetés czéljából az ország határszéléig terjedő fővonalra.

b)egy ,Kiss-Czelltől-Pápán át Győri vezető szárnyvonalra.

 

 

Forrás:Fehér Tamás,Jászfi János,Mándli László

A nyugat dunántúli vasúti járműjavítás 122 éve

Central 01 Creative Commons License 2012.06.15 0 0 34

Tudomásom szerint nem egyidős.Vagy később épült,vagy az eredeti felvételi épület átalakításával jött létre.A pontos történetét nem ismerem.Pedig valahol biztosan meg lehetne nézni.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (33)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.06.15 0 0 33

Szép épületek!Magyarországon sajnos ritkaság a vasúton az ilyen díszes motívumokkal rendelkező épület.Azért szerencsére akad néhány.Ezek az épületek egyidősek a vasútvonallal?

Előzmény: Central 01 (32)
Central 01 Creative Commons License 2012.06.15 0 0 32

Central 01 Creative Commons License 2012.06.15 0 0 31

Central 01 Creative Commons License 2012.06.15 0 0 30

Central 01 Creative Commons License 2012.06.15 0 0 29

 

Pár új egyházasrádóci kép.

Balázs177 Creative Commons License 2012.06.03 0 0 28

 

Graz ostbahnhof egy régi képeslapon.

Balázs177 Creative Commons License 2012.06.03 0 0 27

 

Fehring állomás régi képeslapokon.

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 26

Vinár állomásról keresek régi képeket,sajnos a neten szinte semmit nem találok róla!Ha valakinek esetleg van vinári képe és megosztaná,szívesen venném!

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 25

Székesfehérvár Veszprém

 

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 24

The Railway Line Székesfehérvár - Veszprém (Nr. 20)

 

http://www.youtube.com/watch?v=sh8SK-3mJ3Y

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!