Szerintem ez így tök vicces... csak azt nem értem, hogy miért probléma... amióta ugye nem állnak határőrök a sorompóknál, a közutakon is csak úgy bejön, átmegy és kimegy egy autó, anélkül, hogy bárki, bárhol, bármely célból regisztrálná azt...
Nem is olyan régen történt meg, hogy Graz felõl bejött egy nem éppen kis repülõ, egy Boeing 747, átrepülte az országot és kiment Románia felé. Charter-járat volt, transzpondere valamiért nem ment, irányítást elfelejtett kérni, nem is nagyon kellett neki, így akkor vették észre, hogy itt volt, mikor a románok közölték, hogy átveszik...
Ha lett volna Délen légtérellenõrzés, akkor legalább rászólhattak volna,, hogy "Öreg, ki vagy és mit keresel itt?"...
A Zengő az a normál variáció? Amit a szakik a legjobbnak mondanak ugye? Na azt a topikot eddig nem találtam meg.
Megnéztem a gugli képeket. Ez a három hegy lényegében egy hegy. Legalább tíz kilométerre Pécstől. Ám a "rálátás" miatt fontos lenne a Zengő. Hát akkor? Miért nem az?
Hogyan próbálták a virágot? Ősszel kell kivenni, és jószerencsével következő ősszel visszaültetni? Magja is lehet. Kárt meg csak az építkezés idején okoznak benne. Igazából a növények szaporíthatók. Tehát, ha vesznek ki magot, vagy gyökeres részt, az építkezés végén meg parkosítás címen visszaületnek és magot vetnek, akkor kész, passz. Kertészek elég sok módszert ismernek erre a dologra.
A Hármashegyre figyeltem fel, hogy ez egy új variáció, amely minden eddiginél értelmetlenebb, de valamiért most ez a trend. Ezért keveredtem ide. A többit pedig az előttem szólók beírásai alapján...
Sima állampolgár vagyok, akit közvetlenül nem érintenek a hegyi ügyek. De érint, ha a radar segíti a balesetmentes repülést. Ha valami általam nem ismert okból ez jó a NATO-nak is, az is érint, s így nem vagyok más, mint a legalább tízmillió érdekelt egyike.
Ez nem így van. kb 2,5 km-en kell egy szilárd burkolatú utat készíteni, ami elbírja a teherautókat. Amiről te beszélsz, az a nyomvonal azon része, ahol most még a zergejárta jelenlegi út sem létezik.
Rosszul emlékszel. Az út java része megvan, csak egy rövid szakaszt kell újonnan építeni. (Asszem 300 métert.) Emiatt áll a bál, hiszen a tetején már ott volt a bázis korábban is.
Ferihegyen épp mostanság szívnak egy beton radartoronnyal, amit valami okostojás kitalált, mondván, hogy idõtállóbb, mint a hagyományos építésû. Ez persze lehet, de minden rezgést átvesz és persze átadja az antennának is...
'Kell még hozzá egy sufni, amibe beépül, meg gondolom, valami antennaféle. Meg kábel, meg vízcsatorna. Áram? '
Atyus! Neked tényleg fogalmad sincs erről az egészről. Vagy nagyon fiatal vagy, vagy nem érintett meg az utóbbi öt év történése. Csak tudnám, most mire rezzentél fel így hirtelen?
A sufni egy baromi nagy torony betonból. Igen kell víz, villany, sőt valamilyen szennyvízmegoldás is. Na és út, olyan 2,5 km, ha jól emlékszem. Az 'antennaféle ' része annak a kócerájnak, hogy hasonlóképpen szakszerű legyek, amit már legyártottak.
Ez már nem a néhai magnetronos rendszer. A jelgenerátor, a vevő "eleje" és az antenna egy szerkezeti egységet alkot, magán az antennán van a 4096 elemi jelforrás és a vevő-keverő. Az egésznek a teljesítményfelvétele 2 kW körül van, tehát mint két vasaló... Az impulzusteljesítmény az orosz rendszereknél megszokott 1-2 MW-tal szemben csupán 48 kW. A létesítmény villamosenergia-igénye akkora, mint egy kisebb családi házé. Látszik tehát, hogy maga a berendezés a drága, a köré szükséges infrastruktúra már nem (leszámítva persze a távközlési kapcsolatot, de az bárhol is kell és ha réskitöltők vannak, akkor annyiszor, ahányan vannak).
A berendezés került ennyibe? Kell még hozzá egy sufni, amibe beépül, meg gondolom, valami antennaféle. Meg kábel, meg vízcsatorna. Áram? Áram. Azok mennyiben lesznek?
Nem lopták el. Van nálam néhány fotó, amin egy, korábban a Zengő topicban is előforduló radaros srác épp vigyorogva kikapcsolja a teszt-site-on a tesztelt, kész berendezést (amit atóta jó nagy pénzekért raktároznak...). Sajnos, nem tehetem fel, mert olyan részletek is látszanak, amik nem nyilvánosak. A berendezés tehát készen van, ki van fizetve és fizetjük a kötbért is az elhúzódó telepítés miatt.
236 db, nem 15-20 ezer. Mindegy, ahogy látom itten csak a feltételezésem, hogy lenyúlta a szoc kormányzat a 24 milliárdot, az novum. Persze ezt nem tudom. Azt látom, hogy egy-két fontos katona előzetesben van, de az vszínűleg más ügy miatt.
Azt gondolom, ha a szakik szerint a Zengő a zideális, akkor azt oda kell. A virágot meg télleg ki lehet ásni, aztán vissza lehet telepíteni. Ezt komolyan mondom. :)
Az ebédes jármű pedig nem okozhat nagy környezetszennyezést. Mi nem jó ezekben az állításaimban?
A fene tudja, úgy tudom Obamaáék jegelték a projektet. Az oroszoktól volt némi tapogatózás, hogy beszállnának egy rakétavédelmi rendszerbe Legutóbb felmerült Románia és Bulgária is, mondjuk ezeken helyszíneken nem lógna ki annyira lóláb, mert ugye ez hivatalos indoklás szerint nem az orosz fenyegetés miatt kell, hanem a közel-keleti miatt.
Nézd, azokkal most nem lehet mit kezdeni, azok - jelen formában SZVSZ sajnos - létező realitások. Kezdeni azzal lehet, amiről szó van éppen...
Ha jól értelmezem Hende hadügyér óvatos nyilatkozatait itt-ott, a Hármas miatt én nem aggódnék komolyabban, szvsz megkezdődött a Zengő újbóli finom elültetése a köztudatba. Én ezt csak helyeselni tudom, a Hármashegy amúgy is egy vicc, az egyetlen, a Zengő mellett technikailag még vállalható alternatívát "a zemberek nem akarják". Persze az is meglehet, hogy még évekig folytatódik ez a nevetséges huzavona a helyszínek körül...
Bármi, ami nyugat fele tart, és itten megy át... Azt nehezen hiszem, hogy semmi, mert arra nem adna a NATO ennyi dellát, a semmiért nem szokás sok pénzt áldozni...
Amelyik repellő keletről nyugat felé tart az mire hozzánk ér minimum egy Nato ország légterén áthalad, szóval nem a nyugat felé tartó eszközök felderítéséről van szó. A della történetének nézz után Valki László "A radartelepítéssel kapcsolatos nemzetközi jogi kérdések" című írásában
Ez az Obama kormányzat által jegelt jenki rakétavédelmi rendszer része lett volna, semmi köze a légtérellenőrzéshez. (Amúgy ezzel a rakétavédelmi rendszerrel szemben nekem is fenntartásaim vannak) A slavkovi (austerlitzi) pedig nagyon helyesen azóta felépült, és ott ahová eredetileg is szánták.
Na, ezt tényleg elqrtam lányos zavaromban:), összekevertem 2 radart. Ez még megépült azóta - dacára a tiltakozásoknak - ez nem fog:
A cseh-amerikai tárgyalások a radarállomástól, amely Prágától mintegy 60 kilométerre délnyugatra a Brdy katonai körzetben épülne fel, májusban kezdődtek. Végleges döntés az ügyben jövő tavasszal várható. Felmérések szerint a cseh lakosság mintegy 60 százaléka a radarállomás létrehozása ellen van