Az IC+ bisztrókocsi étlapja módosul október 1-től. Néhány termék ára olcsóbb lesz, néhány drágább, viszont a legfontosabb változás, hogy már hamburgerek sem lesznek, ami azért érdekes, mert ez mindig is "A" presztízsválasztékhoz tartozott, sőt ebben a bemutatkozó új videóban 1:12-től sütik a hamburgert: Legyél Te is bisztrókocsi kísérő! - YouTube
Ma beszélegettem az IC+ roadshow keretében a személyzettel az új ARmz kapcsán. Állítólag tesztüzemben csak 1 fős lesz a személyzet, ami azt jelenti, hogy nem hagyhatja el a pultot, ezért nem lesz az ülőhelynél kiszolgálás, minden esetben oda kell menni a pulthoz a prémiumos utasoknak is. :/
Aki kíváncsi a nyári NOHAB-os menet étkezőkocsijára, és szeretné alaposan tetőtől talpig megismerni, és érdekli az Utasellátó 66 éves történelme azt szeretettel várjuk szombaton 13 órától vasárnap hajnal 1-ig a Keleti pályaudvar kocsijavító műhelyében.
Ez nagyon örömteli dolog, hogy visszaálltak most a helyben készített kajákra.
De - amint írtam - 10-11 éve nem ehettem fagyasztott kaját? Mivel elég rég volt, nem állítom, hogy a dobozt is láttam, azonban az ízvilág(talaság) mély nyomott hagyott bennem. Hangsúlyozom: akkor.
Amúgy jelenleg csak az Utasellátónál kaíphatsz frissen helyben készült ételeket a vonaton. Az összes többi nyugat európai és más Európai járatok étkezőkocsijain előre elkészytett fagyasztott ételeket kapsz. Nagyon sok német Berlin és Dresda között csak azért utazik a vonaton, hogy az Utasellátó kocsijaiban étkezzen.
Felhívnám a figyelmedet, hogy az Utasellátónál előre elkészített fagyasztott ételek nincsennek. Valamennyi étel ott az étkezőkocsiban készül. Az étkezőkocsijaink június 1-je előtt alapos felújjításon estek át. A konyhai berendezések kerültek teljes egészében kicserélésre.
A MÁV-START 2014. június 1-jétől maga üzemelteti a nemzetközi vonatokban közlekedő étkezőkocsikat, amelyek szolgáltatásai természetesen a belföldi szakaszokon is igénybe vehetők. Június 1-jén, vasárnap hajnalban el is indult az első saját étkezőkocsis vonat Hamburgba, s a napokban Budapestről már mindegyik MÁV-START étkezőkocsi saját üzemeltetésben, megújulva indult útnak. Időszaktól függően ez napi 21-22 étkezőkocsis vonatot jelent. A szolgáltatást az elmúlt években külső vállalkozó végezte, a szerződés lejártát követően döntött úgy a vasúttársaság, hogy saját üzemeltetésbe veszi ezeket a kocsikat, és megújítja a kínálatot, valamint kedvezőbb árakat vezet be. Az étkezőkocsikkal Ausztriába, Csehországba, Romániába, Németországba, valamint újdonságként a Horvátországba és Szlovákiába közlekedő vonatokon találkozhat az utazóközönség, és június 13-tól a bolgár tengerpartra is közlekedik MÁV-START étkezőkocsi. Ráadásul július 1-jétől a Balaton déli és északi partjára tartó egyes vonatokon is újraindul újra a fedélzeti utasellátás.
Az étkezőkocsi-szolgáltatás saját üzemeltetését több hónapos munka előzte meg: a Keleti pályaudvaron raktárhelyiségek újultak meg, a 25 étkezőkocsit új eszközökkel szerelték fel. Lecserélték az étkészleteket, poharakat, asztalterítőket, a konyhák is megszépültek, sok kocsiban a régi berendezéseket új sütők, grillezők, hűtők váltották fel.
Ha ezek az új étlapok, akkor arra vagyok kíváncsi, hogy a kaja minősége milyen, miből, hogyan készítik.
Kérdezem ezt annak okán, hogy étkezőkocsiban életemben csak párszor ettem. Jó 10 éve Pécsről hazafelé egy normál étterem menü áránál kb. 40-50%-kal drágábban kaptam valami felmelegített fagyasztott ételt (ha emlékezetem nem csal, talán rántott szelet, vagy csirkemell volt sajttal és/vagy sonkával töltve, mellé rizs). Íztelen tömegkaja, majdnem azt írtam, hogy kutyakaja. Megettem, mert nem volt más, és éhes voltam. Pár éve Nyíregyháza felől jövet ebédeltem (azaz inkább vacsora volt) a vonaton. Az étlapon elég drágák voltak az ételek, viszont volt babgulyás 7-800 Ft körüli áron. Tartalmas, ízletes, és nem csak azért esett jól, mert a szemem kiugrott az éhségtől. Pár szelet friss kenyérrel kiegészítve laktató is volt.
A fenti kérdésen túlmenően én is javaslom, hogy legyen a választékban ilyen egytálétel, amit a kevésbé vastag pénztárcájú utas is megengedhet magának, és ízletes volta miatt szívesen választja máskor is ezt az étkezési módot.
Köszönöm szépen - a sörválasztékon látszott, hogy változás van. Nem csak 0,33-as sör van :)
Az illetékeseknek üzenném, ha eljut, hogy ha meggondolnák a 2. árszint bevezetését, lehet nagyobb forgalom lenne, mondjuk a Prága-Budapest szakaszokon. Nyáron talán a turisták ellensúlyozzák, de évközben meggondolandó lehet, egy alacsonyabb árképzés a JLV hasonló színvonalára - azon azért sokan szoktak enni-inni.
A Jeseniust nezve, ezek meg a regiek, nemet penztarcara szabva. Amig nem eri el a JLV arszinvonalat a Praga-Bp EC-ken, nem fogom oket meglatogatni sajnos. (Ezt akar Happy Hours-al is meg lehet oldani, ahogy a csehek csinaljak).
Már csak pár nap és nyílik a Magyar Műszaki és közlekedési Múzeumban a tavaly 65. születésnapját betöltött Utasellátóról szóló történelmi kiállítás. A kiállítás keretén belül a WRRo 000-ás pályaszámú étkezőkocsi megmaradt részei is debütálni fognak.
Ismerje meg ön is a 2013 november 19-én 65. születésnapját betöltött MÁV-START Zrt. Utasellátó Központjának történelmét. A kiállítás augusztus 20-21-ig látogatható 2014 június 3-tol.
Nyitva tartás: május 1.- szeptember 30.
kedd-péntek
10.00-17.00
szombat-vasárnap-ünnepnap
10.00-18.00
hétfő
zárva
Figyelem! Az alábbi napokon eltérő a múzeum nyitva tartása:
június 8. pünkösd vasárnap
10.00-18.00
június 9. pünkösd hétfő
10.00-18.00
augusztus 20. szerda állami ünnep (ingyenes belépés!)
10.00-18.00
Felhívjuk figyelmüket, hogy a jegypénztár a múzeumi látogatási idő vége előtt fél órával bezár, így jegyet váltani már nem lehetséges.
Teljes árú jegy: 1600 Ft
Kedvezményes jegy: 800 Ft
Kedvezményes jegy váltására jogosultak:
6-26 év közöttiek
62-70 év közöttiek
Legalább két 18 év alatti gyereket kísérő legfeljebb két közeli hozzátartozó
Budapest kártyával: 1300 Ft
Csoportos jegy - felnőtt: (10 főtől) egy főre 600 Ft
Csoportos diákjegy: (10 főtől) egy főre 300 Ft
Éves bérlet: (A váltástól számított 1 évig érvényes) 6000 Ft
Tárlatvezetés (magyar nyelvű) (maximum 25 fő) 5000 Ft/csoport. Tárlatvezetés (idegen nyelvű) 6000 Ft/csoport A mellékhelyiség használata múzeumi belépő nélkül: 100 Ft
Fotózni, videózni magán célra csak vaku és állvány nélkül lehet, a jegyárak tartalmazzák a fotózás lehetőségét is.
Publikációs célra történő fotózáshoz, valamint vaku és állvány használatához főigazgatói engedély szükséges ( foigazgato@mmkm.hu)
Díjtalan belépésre jogosultak:
A kedvezmény jogosultságát minden esetben igazolni szükséges!
6. életévét be nem töltött kiskorúak, a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény 4. § a) pontja szerinti fogyatékos személyek (a jogosultak körének ismertetése), a fogyatékos személyt kísérő legfeljebb 1 fő, a miniszter által kiadott szakmai belépővel rendelkezők, legalább 400 fős taglétszámmal rendelkező, országos hatáskörű közgyűjteményi szakmai szervezet tagjai (Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület, Magyar Könyvtárosok Egyesülete, Magyar Levéltárosok Egyesülete), közoktatásban dolgozó pedagógusok (az adott évre érvényesített pedagógus igazolvánnyal), a 70. életévét betöltött személyek. A hónap utolsó vasárnapja díjtalan a 26. év alattiaknak és a 18. év alatti személyeket kísérő legfeljebb 2 közeli hozzátartozónak. Nemzeti ünnepek alkalmával (március 15., augusztus 20., október 23.) a múzeum mindenki számára ingyenesen látogatható.
Továbbá a 194/2000.(XI.24.) Korm.r. 2.§(6.)bek. alapján ingyesen látogatható:
ICOM kártyával, MÁV arcképes vasutas igazolvánnyal, újságírói igazolvánnyal rendelkezők(publikációs célra történő fotózás esetén engedély szükséges!
Cím: 1146 Budapest, Városligeti körút 11
Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum központi telefonszáma: (+36-1) 273-38-40
Vasúti kocsi plüss ülésében a Vasúttörténeti Alapítvány tud segíteni. Nem működő (pontosabban: megváltozott funkciójú) vasúti éttermet láthatsz több helyen is. A Nyugati pályaudvar gyorsétterme jelentős módosítással, de őrzi az eredeti elrendezést (és a berendezés egy részét). Szegeden a volt étterem most váróterem, de helyreállították a plafon festését és a mennyezetet díszítő festményt.
Az ELTÉn tanulok filmkészítést, és diploma filmemen dolgozom, és ezt is, megmagyarázhatatlan okokból a vasút környékére képzelem. Konkrétan egy olyan restit keresek, ami még megőrzött valamit a régi időkből. Minél öregebb, autentikusabb annál jobb. Ez külsőt is és belsőt is jelent, még csak egy helyen sem kell lennie a szép külsejű és szép belterű restinek. Nem ismertek ilyet/ilyeneket? (nem kell működnie)
A másik kérdésem kissé fura [elnézést, ha OFF]: vasúti üléseket szeretnék használni műterembe. Eredetileg a piros plüss üléseket álmodtam meg, de bármilyen vasúti ülést szívesen megnézném. Plusz ha netalán lenne csomagtartó vagy lámpa, az már maga lenne a tökély. Esetleg nem tudna nekem ebben valaki segíteni? Hol érdemes kezdeni a keresést/kérdezősködést?
Nagyon szépen köszöni: egy vasútkedvelő diplomafilmes