Keresés

Részletes keresés

Artisan1 Creative Commons License 2022.04.10 0 0 180

Nem  tudom mennyire részletes szerelési leírást keresel.

Nekem van egy, csavar meghúzási  nyomatékok is vannak benne.

Szívesen elküldöm.    

Előzmény: ksa1963 (179)
ksa1963 Creative Commons License 2021.07.11 0 0 179

Üdvözlök mindenkit !

 

Segítséget kérek.

Suzuki kizashi kezelési kézikönyvet sikerült letölteni angol nyelvűt .

De sajnos szerelési leírást is  keresek de azt sajnos nem sikerült találnom és letölteni.

Pdf formátumban ha megvan valakinek és elküldené nekem ( megosztaná velem ), nagyon megköszönöm.

Gondolom csak angol nyelvű van belőle .

Köszönöm .

 

kkn Creative Commons License 2021.05.02 0 0 178

Akkor az európaiak bonyolultabban oldották meg. A másik DRL-es izzót jobbára európai gyártók autóihoz ajánlották.

Előzmény: zzooll (177)
zzooll Creative Commons License 2021.05.02 0 0 177

A lényeg hogy írja a h7 es izzót használja távolságinak és drlnek is. a led is két érintkezős. Ami másodlagos a kerdezó is azt kérdezi, hogy bírni fogja e a led a két állást és fog e világítani.

Előzmény: kkn (176)
kkn Creative Commons License 2021.05.02 0 0 176

Ez ilyen prérifarkasos LED-re alakította át?

Előzmény: zzooll (175)
zzooll Creative Commons License 2021.05.01 0 0 175
Előzmény: zzooll (174)
zzooll Creative Commons License 2021.05.01 0 0 174

Elég sok oldalt vlgig túrtam mindenhol kb ugyanazt árulják. Nem lennék biztos, h tudják az értéket. Az enyém legalább tudom , hogy beállítom 25 wattra akkor az azt a fényerőt tudja, vagy leviszem 15re. Legrosszabb esetben telefonnal mérek fényerőt :))

Előzmény: kkn (173)
kkn Creative Commons License 2021.05.01 0 0 173

Az a baj, hogy a gyári szerű dolgot faragással tudod elérni. Szerintem nem véletlenül találták ki a két fényerőre kalibrált izzókat. Ha olyan egyszerű lenne egy sima izzót két fényerőn működtetni, akkor emezt nem fejlesztik ki. Ráadásul ugye most légből, kísérletezéssel akarsz kialakítani valami olyasmi fényerőt, ami jó lenne nappali fénynek. Biztosan van előírás a DRL fényerejére, de nem tudod, az mennyi, a te megoldásod mennyi lesz, miközben ezt látják a szembejövők.

A ködlámpásnál meg csak megfelelő átmérőjű lámpát raksz be, és csak a lámpa nem gyári, de amúgy olyasminek néz ki. A DRL fényerejét meg kitalálták bele, nem neked kell sacc/kb közelítgetni.

Előzmény: zzooll (172)
zzooll Creative Commons License 2021.05.01 0 0 172

Igen azért írta az amcsi h ne forgasd használd a füleket ugyanazt éred el. Egyébként 8 mp alatt gyorsul százra, ezt videóban is muattták tudja.  Ezt azért nem nevezném lomhának. Igazából az én tapasztalatom az,  hogy nem érezni benne. egy másik autót másodikban vagy harmadikban elnyomod, ott jön a húú az anyja érzés, pedi gy 1,6os sehol sincs, nekem az volt 110 lovas. de ebben semmi csask megy azt veszed észre h a mutatók mennek fel elhagytad a százat, és mögötted összementek az autók. de valójában érzésre semmi különös. szerintem ezért gondolják lomhának. Holott megy épp a napokban előztem buszt másodikban indulva, és csak szinte átléped mert olyat gyorsul, de te csak utazol. :) 

Gondoltam én is valami ködös egyéb dologra, de ejobb szeretném a gyári dolgot, vafí legalábbis ahhoz minél közelebbit. Ja ma néztem pár oldalt elvileg suzuki alkatrészekkel foglalkoznak, és kizashi ki se lehet választani a listából.... Háát kicsit gáz szerintem-

Előzmény: kkn (170)
zzooll Creative Commons License 2021.05.01 0 0 171

Így értem én is, a képet néztem, lehet az nem volt jó, akkor bocs annyira nem olvastam el a leírását.

Előzmény: kkn (169)
kkn Creative Commons License 2021.05.01 0 0 170

Igazából anno nálunk sem húzták le. Csak mifelénk megszokták a "dinamikusabb" autókat. Az amcsik nyugisabb stílushoz szoktak, nekik nem olyan feltűnő, ha picit lomhábban jön át a dolog.

Meg hát a CVT egy más világ, az itteni manuális váltóhoz szokott emberek a csúszó kuplungra asszociálnak róla. A klasszikus automatához képest is más egy CVT. De ez is az európai dinamikusabb forgalomban jön elő. Ha nem nyomod neki, nem feltűnő. De, ha főleg a pesti forgalomban állandóan nyomod neki, előjön a robogó effektus. Márpedig a mi Bp. központú orságunkban az autós tesztek is általában pesti újságírók tollaiból kerülnek ki, akik onnan csapnak ki vidékre, de sok tapasztalatuk a fővárosi nyomjuk neki stílusban keletkezik.

Én kisebb autóban tapasztaltam meg a CVT-t, de az alapelv ugyanaz, ha nagyon nyomod neki, "csak" forog a motor. Persze megy is, de kocsiban fura a gyorsítás alatt végig magasan forgó motor.

Előzmény: zzooll (168)
kkn Creative Commons License 2021.05.01 0 0 169

Ha a Xenont kímélnéd, lehet, egy olcsó DRL led is megtenné. Persze, hozzá kell nézni, de van, amelyik elég jól bepasszol a lökös rácsaiba. De nekem a korábban linkelt ködlámpa/nappai fény kombó a legszimpibb. Nincs látható átalakítás.

Azt a H11-et 12,5/55W-ra írja. Tehát elméletben két fényerejű. A kétállást olyannak értelmezem, mint egy H4, két szállal. Nem tudom, te hogyan érted.

Előzmény: zzooll (167)
zzooll Creative Commons License 2021.05.01 0 0 168

Más téma. Mielőtt megvettem az autót sokat olvastam főleg teszteket. Gondolkodtam, vegyek e automata váltósat. Végül mivel szervíz igényesebb, meg jobb szeretem a kézi váltóst az lett. A tesztek, mennyire nehéz adni rájuk és a saját tapasztalat mennyivel fontosabb. Összefoglalva. Magyar beültem láttam tesztet írok. :) Német, vw az isten minden más kuka. :) Amerikai, ezen meglepődtem. :) Csak itt volt 30 és 50 ezer mérföldes teszt. Leírta, hogy nem lesz egy felkapott autó, hisz a suzuki ott se a nagy autóiról híres. Viszont a mazda6 passat mondeo mercedes mellé tette mint egyenértékűautót. A váltó volt meglepetés, azt gondolnánk, hogy amerikában nem tudnak kézi váltós autót vezetni csak automata és kész. Lehet pont ezért ott tudják mire való :D Azt írja automatára nagyon jó városban kétezer alatt tartja a fordulatot, hosszú távon is viszonylag kis fordulaton lehet vele utazni, és ami meglepett, az európai tezstek meg se említik. Ha előzni akarsz ne hatezren forgasd az automatával, ott vannak a fülek a kormányon használd, és mint egy kézi váltó kilő. :) És ezt így leírja. Szóval ennyit a tesztekről. :))

 

zzooll Creative Commons License 2021.05.01 0 0 167

Teljesen egyetértek veled egyébként. Én is így kezdtem keresni, h kétállású izzó. Sehol nem utal rá, a menetfényre utal "ha van". az égőre is ezt tenné ha lenne. Az amerikai és a Német közt van némi eltérés, még az olajban is. :) Egyébként  h11 amit linkeltél az egy állású. Az a baj nincs rá szabvány, és az újabbaknál meg már a karácsonyfa a divat. Ez pedig egy tíz éves dolog. Sajnos a modult se találom, h meg lehetne venni. Ezért döntöttem a házi megoldás mellett. Az égő fényét egy egyszerű ellenállással lehet csökkenteni, csak kell valaki aki megmondja, h mekkora kell. :) Magát a bekötést megoldom csak egy relé kell a motortérben van üres hely a biztosítéktáblában, kb három vezeték és kész. Gyakorlatilag bele se köthetnek hacsak a működésébe, mivel nem kötöm rá a kézifékre, és a fényérzékelőre se. Egyébként nem fontos, nekem is csak a xenon miatt jutott eszembe, h azt kíméljem. Másként eddig se volt most is felesleges lenne.

Előzmény: kkn (166)
kkn Creative Commons License 2021.05.01 0 0 166

Bár ködlámpának írja. Máshol lehet, oda használják?

kkn Creative Commons License 2021.04.30 0 0 165

Európai OEM katalógusok H7 távfényt adnak meg. Más katalógusokból pont a távfény izzója hiányzik a listából.

De high beam bulb-ra keresve pl. ilyen H11 kétfényerejű izzót dob ki a net Kizashira. Ezt kellene beoperálnod a H7 helyére, hogy meglegyen a DRL és távfény funkció. Nem tudom, hogy állna meg a H7 helyén, gyanús, hogy az USA modellek foncsora más, hogy ezt fogadja.

 

https://shop.advanceautoparts.com/p/sylvania-h11-basic-halogen-bulb-pack-of-2-h11bp2/11402172-P?utm_medium=ymme&vehicleIdSearch=802951&isAllVehicle=false

kkn Creative Commons License 2021.04.30 0 0 164

Azt nem tudom, a Suzuki milyen szabványút használ, hisz sima lámpákban is sokfélét használnak a gyártók. De szerintem a DRL-es távfény izzó nem les azonos a sima távfénnyel. Ha csak a fényszóróra kiadott teljesítmény-változtatással lehetne váltogatni a két funkció között, minek bonyolítanák másholödrágább másféle izzókkal? De tényleg utána kell járni.

kkn Creative Commons License 2021.04.30 0 0 163

Pl. ez egy nappali fényként is funkcionáló izzó. Ezért 55/15W. De megvan y maga szabványneve, és a foglalata is saját.

 

https://www.fekmester.hu/cikkszam/8GJ+168+119-001+%406/

kkn Creative Commons License 2021.04.30 0 0 162

Nappali fényként haloványabb. Távfényként erős. Legalábbis USA piacos halogénlámpás Mercin így működött, amit láttam.

Előzmény: zzooll (161)
zzooll Creative Commons License 2021.04.30 0 0 161

Természetesen nem lehet. Azért írja hogy halványabb mint a tompított fény. Akkor kereskedelemben is lehetne kapni égőt, plusz a kézikönyvben is szerepelne. A kézikönyv csak egy fajta égőt ír, és nem is utal rá mint a drl-re hogy ha van. Van egy vezérlő modul a műszerfal alatt. 

https://www.kizashiclub.com/forum/viewtopic.php?t=3012

Ez az angol fórum itt jól mutatja igaz itt kiiktatja. 

Előzmény: kkn (160)
kkn Creative Commons License 2021.04.30 0 0 160

A fényszóró önmagában nem lehet nappali fény. Hiszen még nappal is zavaró a távfény. Az ilyen izzók kétállásúak, nappali fényként gyengébben világítanak az elvakítás elkerülése végett. Talán a Golf VI-ban is ilyet láttam, de az nem olyan volt, mint egy sima halogén. Fura műanyag csati volt a talpa, úgy rémlik. Lehet, hogy keverem, de utána kell nézni, mert a távfénnyel nem vakíthatod el nappali fény gyanánt a szembejövőket. Kívülről láttam ilyeneket fényerőváltás közben, csak nem tudom, maga az izzó milyen típus.

Előzmény: zzooll (159)
zzooll Creative Commons License 2021.04.30 0 0 159

Csak sikerült. Ha megnézed a videót ami linkeltél azon is az látszik hogy a fényszóró világít. Megnéztem a sajátomat, és az csak akkor világít ha a tompított is mellette. Tehát ha az ember nem húzza folyamatosan a "fénykürtöt" akkor az a nappali.

Előzmény: zzooll (158)
zzooll Creative Commons License 2021.04.30 0 0 158

Daytime Running Light (D.R.L.) Indi￾cator Light (if equipped)
60B245
With the D.R.L. system, the headlights
light, but are dimmer than the low beam,
when the following three conditions are all
met. Whenever the D.R.L. system is oper￾ating, the D.R.L. indicator light remains on.
Conditions for D.R.L. system operation
1) The engine is running.
2) The parking brake is released.
3) The headlights are of

Előzmény: zzooll (157)
zzooll Creative Commons License 2021.04.30 0 0 157

Már elég rendesen végig túrtam pont amiatt hogy angol még német nem jött le egyből a gyári drl. Mindjárt beteszem az erre vonatkozó részt. Sajnos a kézikönyv se részletezi a dolgot. Semmit nem kell bántani a távfény mivel sima h7 izzó ezért akár halványabban is világíthat nem lesz baja. Ez a rajz teljesen jó igaz nincs rajta Adél bekötése de valószínűleg az vezérli a távfény kapcsolást és a nappali fényt is mivel direkt áramot kap azaz álló autónál is áram alatt van.

Előzmény: kkn (156)
kkn Creative Commons License 2021.04.30 0 0 156

Meg egy megfelelő izzó. De mindnek más a foglalata. A DRL-es szerintem más, mint a sima távfény, így a foncsort is babrálni kellene.

 

Még túrj ezekben a leírásokban, meg a neten. A szervizkönyvekben még részletesebb leírások vannak a kapcsolásokról, ez csak egy sémarajz.

Előzmény: zzooll (155)
zzooll Creative Commons License 2021.04.30 0 0 155

Ez az amit írtam csak így nem találtam. Az e254 drl a fényszóró elé van bekötve kérdés milyen ellenállás kell hozzá mert akkor házilag is megoldható.

Előzmény: kkn (153)
kkn Creative Commons License 2021.04.29 0 0 154
kkn Creative Commons License 2021.04.29 0 0 153

Ilyet láttam

 

zzooll Creative Commons License 2021.04.29 0 0 152

Elnézést hogy csak most reagálok. Közben átböngésztem a saját kezelési útmutatót ami ugye német, és letöltöttem az amerikai verziót. Ahogy kivettem a táv fényszóró a nappali csak halványabban világít. Amiről tudni hogy nappali fény nem világít se a helyzetjelző se a tompított. Amikor fényszóró állásban van akkor mind három együtt világít. Találtam leírást a drl modulról is holnap vagy a hétvégén megnézem benne van e. Amit nem láttam se biztosíték se relé a kézikönyvben vagy csak én nem jól kerestem.

Előzmény: kkn (151)
kkn Creative Commons License 2021.04.08 0 0 151

Másik videó szerint a helyzetjelző rendesen világít tompított mellett, nem az index.

 

Viszont képeken hol úgy tűnik, önmagában a felső távfény világít, máskor meg a helyzetjelző néz ki nappalinak. Szóval nincs külön DRL-je, hanem egy kátállású izzóval van megoldva.

Egyszerűbb lenne egy ledes  DRL-es ködlámpát venni, és egy sima utólagos DRL elektronikával azt használni menetfénynek. Látványosabb, mint egy halogén kétállású izzót befarikálni a vezetékeivel.

 

Ez csak példa. Amúgy az ilyeneket is kiszórják vizsgán, ha rájönnek, nem gyári, mert amúgy talán műbizonylatot várnak el. Hiába van benne jóváhagyási jel, de a világítás átalakításának veszik.

 

https://www.netenpiac.hu/autos-ledes-kodlampa-es-menetfeny-1643?gclid=CjwKCAjw07qDBhBxEiwA6pPbHtb_HnafSKxkIrnC5hDSyKrWYRCD6R2GJnlzIODJyy1mrKXg3OnGBRoCjSgQAvD_BwE

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!