fotó nagyító előhívó szett, mely tartalmazza: - Meopta Magnifax nagyítólámpa, 2 Meopta Belar optikával, 4,5F/105 és 4,5F/75 - 3db 20x24cm-es tálca csipeszekkel és 1 db 50x60cm-es tálca - 13x18cm-es és 30x40cm-es fotópapír tálcák - 35-ös és rollfilm előhívótankok - fotópapírok többféle méretben, kb 200db, van ami bontatlan! - vörös lámpa, csipeszek, 5 doboz üveges diakeret Ára: 20.000Ft, Helyileg Bp 12.kerületben van, megtekinteni, megvásárolni itt lehet.
Sziasztok! Segítséget kérnék tőletek. Nagyon régen fotóztam pár tekercset Zenit és Chinon vázzal. Egyszer kaptam kipróbálasra c41-el hívható alapból szépia hatású filmet. Sajnos nem emlékszem a márkájára. Tudnátok segíteni, hogy milyen film lehetett, illetve lehet-e még ilyet beszerezni valahol, vagy hasonlót. Fontos lenne, hogy c41-ben hívható és szépia legyen.
Aki nem tud otthon hívni, annak megoldom a fekete fehéreket. Ezeket nem nagyon szokták vállalni c41-re beállt üzletekben. A fekete fehér kisfilmes diahívást is megcsinálom, mert azt már senki se vállalja be. Digitalizálom, vegyszeresen papírra is nagyítom,ha kell. Nagyából önköltségi áron!
Hm. Azt hiszem, most jöttem rá, hogy nem kell az azonosításhoz ez az info. Hisz joggal tehető föl, hogy a film a legtöbb gépben balról jobbra halad, így a képek állásából a film helyzete kikövetkeztethető.
Remélem, jó helyen járok. Régi családi képeket dolgozok fel, eközben a következő problémába ütköztem. A régi negatívokon nincs számozás, ezért nem lehet megállapítani, melyik a film eleje és melyik a vége. A befűző része hiányzik. Egyetlen támpont a film szélén levő felirat. Kérdésem: van-e, volt-e erre vonatkozó szabvány vagy konvenció? Konkrét példa:
Az emulziós oldaláról fényképezve. Kérdés: a film eleje vagy a vége van a képen?
A 100-as filmet 50-re lövöm, az azt jelenti amire gondolsz. Befűzöd a 100 ASA filmet a gépbe, de a fénymérőt 50 ASA-ra állítod be. Így egy fényértéket túl fog a gép exponálni.
De amíg ilyen kérdéseid vannak, addig hagyd a gammát a fenébe, és használd a gyári értékeket az exponáláshoz, meg a híváshoz is. Szedd le a gyártó honlapjáról a tájékoztatókat, azok általában elég részletesek. Mivel a gyártók se totál idióták hogy a hülyeséget tolják, meg nem is a maguk ellenségei, olyan paramétereket adnak meg, amivel a legnagyobb valószínűséggel tudsz jó minőségű eredményt kapni. Szokásos körülmények között persze, az extremitások majd később jönnek.
Szokásos kérdés szokott lenni a milyen filmhez milyen hívót, meg a melyik a legjobb hívó. Ezek hülye kérdések. Nézz körül a piacon, és ha választottál filmet, nézd meg mit ajánl hozzá a gyártója, oszt jóvan. Vagy nézz körül, hogy milyen film-hívó párost akarsz használni és akkor már ilyeneket szerezz be. A legkevésbé akkor tudsz mellé lőni, ha mindkettő ugyanattól a gyártótól származik.
De ha csak próbálkozni akarsz, a legegyszerűbb, ha veszel C41 eljárásban hívható fekete-fehér filmet, ezt bármelyik gyorslaborban előhívják neked. Ilford XP, Kodak 400 CN BW, vagy valami ilyesmi a nevük.