Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2019.05.21 0 1 5061

Tőle ilyet kérdezni? :DDDMár maga a gyanú... :D Látszik, hogy nem ismered. :DDD

Előzmény: K.István 82 (5060)
K.István 82 Creative Commons License 2019.05.21 0 0 5060

Szia kolléga. 

A nosztalgia szerelvényedben ha jól láttam volt egy Piko schicht alapon kocsi is köztük?

Azt szeretném kérdezni hogy az valós magyar vagon volt? 

Előzmény: alkotasu (5059)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.21 -1 0 5059

Van már ilyen adatbázis, és külön be lehet pipálni, hogy az adott találkozóra melyik kocsidat akarod hozni. Aztán megírja valaki, hogy mit hozzál.

Előzmény: RhB (5058)
RhB Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5058

1. rész - járművek

 

Ahogy Zoli is írta, tolatós teherben, azaz kocsikártyával nem lehet azonos pályaszámú kocsi. ELVILEG. :-) Legalábbis korábban...

 

Jó pár évvel ezelőtt volt egy kocsi adatbázis, ami azt a célt szolgálta, hogy mielőtt csinálsz egy kocsikártyát, vagy pláne egy saját modellt saját pályaszámmal, le tudd ellenőrizni, van-e már ilyen. A rendszer nem engedett duplikált kocsit felvinni. Ha nem volt még ilyen, felvihetted az adatbázisba. Aztán ez az adatbázis pár évvel ezelőtt már nem működött.

 

Két éve terveztek egy új adatbázist létrehozni, de mivel már nem vagyok benne a buliban, nem tudom, hogy áll ez a dolog.

 

Emellett minden találkozó előtt nyitottak egy mindenki által elérhető Excel táblát, ebbe kellett beírni, hogy ki milyen kocsikat és mozdonyokat tud hozni (vasút, típus, sorozat, pályaszám) és hogy mely napokon délelőtt-délután. A szervezők a találkozó előtt megmondták, hogy ez alapján ki mit hozzon, mire lesz szükség.

 

DE! Ehhez az kellett volna, hogy:

 

a) mindenki felvigye minden kocsiját az adatbázisba

b) mindenki beírja, mit mikor tud hozni

c) mindenki tartsa magát a megbeszélt kocsikhoz, ne legyen "partizánakció"

 

Nagyon sokan egyiket sem tették meg. Ráadásul volt olyan renitens (lásd c. pont), aki egy Epoche 3-as mellékvonali találkozóra az előtte való nap legyártott több tucat kocsikártyát és hozta a kocsikat is. Tele DB, SNCF, meg Ep.4-es, meg DB belföldi forgalmú kocsikkal, ami mind nem illett a korszakba meg a magyar vonalra. És felrakta, és nem lehetett vele mit csinálni. Én meg egy bőröndnyi megbeszélt kocsit fel se tudtam már rakni.

 

Szóval a nyilvántartás hiányos volta és a fegyelem hiánya miatt simán összejöhet több azonosság. A másik meg ha jönnek külföldiek, velük semmi egyeztetés nincs. Volt is azonos kocsim osztrákokkal, de végül nem volt "ütközés", más vonalakon jártak. És tkp, csak én vettem észre, mert ismertem a kocsit, a másik tucatnyi ember meg a szervezők ki se szúrták.

 

De attól még azt is meg kéne engedni, hogy az adatbázisban legyen több azonos kocsi, mert lehet, hogy csak egyik tud részt venni, és akkor nincs gond. Ha meg mindkettő "benevezi" a kocsit, a szervezők eldöntik, ki hozza.

 

Előzmény: Törölt nick (5050)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5057

Na igen ,megy a variálás.

Ez volt au alapítványos Nohabbal is. Mire kiadták már felkerült az eredetireegy újabb sponzor neve.

Na mind1. Ez van.

Annyira pontosan napra készen én se követem a dolgokat. Kis fantázia belefér és ennyi kell is a vasútmodellezésbe. Arra azért figyelek hogy egy DR vagon ne fusson napjaink hazai vonataiban.

Előzmény: alkotasu (5056)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.20 -1 1 5056

Sejtettem...

Ezek közül a poggyászt 2011-ben megcsináltam, a WR 252-t most csinálom. (Azaz csinálnám, ha nem a gép előtt ülnék... :-) )

 

 

(Természetesen a Da kocsi a '60-as éveknek megfelelő állapotában leledzik - még elég sok sok hibával: feliratok a főkereten nem mind jók, nagyságok sem tökéletesek, a tető színét is elszúrtam.)

Előzmény: Törölt nick (5053)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.20 -1 0 5055

Akkor inkább Kocur. Bár a külföldi (eredetű) mozdonyokat annyira nem követem. A modellezés nálam az V. korszakkal lezárult. Sem anyagilag, sem figyelmileg nem lehet a VI korszakot már követni. Jó példa volt erre az első magyar (magánvasúti) Traxx esete. Kihozták a modellt jó sok pénzért, a vasúttársaság csődbe ment, a mozdonyt átfestették, a végén a kutyának sem kellett már a modell. Már a társaság neve is feledésbe merül lassan (Eurocom). Lassan a VI korszak értelmezhetetlenné válik, mert a társaságok, valamint a mindenféle megjelenő tulajdonságaik (színek, dizájn elemek) olyan ütemben változnak, hogy egy 10 évvel ezelőtti mozdony, meg egy mai magánvasúti kocsi nagyon tudja ütni egymást.

Előzmény: Törölt nick (5051)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5054

Fantasztikusak, le a kalappal.

Előzmény: alkotasu (5052)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5053

Ezekre a nosztalgia vagonokra gondoltam: https://www.youtube.com/watch?v=7YLBGSmZCt8&t=226s

Előzmény: alkotasu (5052)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.20 -1 0 5052

Tolatós tehervonatban nem lehet két azonos pályaszámú kocsi, mert az keveredést okozna a kocsik rendelésénél, rendezésénél.

Forda szerelvényekben nem gond, így személyvonatokban sem, amiket nem osztanak. (De én nem készítettem soha két azonos pályaszámú kocsit.)

 

Én csak a magam örömére készítek kocsikat, rendelésre nem. (Hazudnék, ha azt állítanám, hogy mindenem megvan, amit valaha is csináltam, de azért nem ez a jellemző.) Meg VI-os korszakos járművet nem készítettem soha, nem is szándékozom. Most csinálok ugyan egy WR252-es kocsit, de az is inkább V-ös korszakos lesz, mert még a jelenlegi fém betűk előtti változatra lesz kialakítva (matricázott pályaszám). De ezt is csak a nosztalicskás Bbmot-om mögé.

 

A menetrend attól függ, hány modellező jön össze a találkozón. Ha kevés az ember, de sok a vonat, akkor nincs ki vezesse. Fordított esetben meg unatkoznak a modellezők. De ebben a tekintetben nem a valóságot modellezzük.

 

A valóságot minél jobban célszerű (kell) modellezni. Pl. a győriek csinálják Bakonybánk állomást, vagy nazareth topiktárs egy modellező társsal Zircet, ők sok időt töltöttek azzal, hogy kikutassák dokumentumok, képek, rajzok alapján az állomás kinézetét egy adott időpontban. Szóval nem javaslom mozdonyszín elhelyezését oda, ahol nem volt.

 

Pl. itt van Dunaföldvár, vagy Nagyberki, ami szintén pontosan lett modellezve:

 

Előzmény: Törölt nick (5050)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5051
Előzmény: alkotasu (5049)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5050

Fantasztikus, gyönyörű munkák.

 

Lassan kezdek megvilágosodni.

Már csak pár kérdésem lenne: 

Olvastam hogy nem lehet 2egyforma pályaszámú vagon. Ezt hogy oldjtok meg? Van valami nyilvántartás?

 

Illetve ha szeretnék pár nosztalgia személyvagont a Nohabom után, akkor készítenél e nekem párat?

 

(Csak így zárójelben kérdezem; 6os korszaknál engedik hogy kicsit fel legyen turbózva a mellékvonali forgalom, vagy teljesen a valós gyér forgalom van modellezve? Gondolok itt arra ,hogy Sellye a kiszemelt állomásom, ami már ugye bezárt, de én itthon simán ráküldeném a mai gépeimet, Nohabokat stb. amik jó eséllyel soha nem is jártak arra? A találkozókon ezt mennyire veszik szigorúan?)

 

Mennyire pontosan a valóságot kell modellezni? Ha én mondjuk Sellye állomására tennék egy 1vágányos mozdonyszínt az szentségtörés?

 

Elnézést ha sokat kérdezek, de a nyers enciklopédiából nem derül ki minden.

Előzmény: alkotasu (5048)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.20 -1 1 5049

"jön egy Kacor"

 

Kacor? Én gyerekkoromban csak Kacor királyról hallottam mesét, de az egy macska volt... :-)

 

 

 

"a mellékvonali teherszállítás nem olyan változatos mint régen"

 

Nem olyan? Leginkább nincs, ahol mégis, ott is minimális.

Namármost képzelj el egy MMT-t (Magyar Mellékvonali Találkozó) VI. korszakban... Pár Bzmot rohangászhatna.

Gondolom, hogy nem véletlenül lett IV. végére, V. elejére célozva az idei MMT. Az még működőképes volt ilyen tekintetben.

Előzmény: Törölt nick (5046)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.20 -1 2 5048

A III-as korszakból valóban kevés gyári jármű hozzáférhető a piacon, de könnyen lehet csinálni ilyen kocsikat Fuggerth alapon, vagy egyes német kocsik átalakításával.

 

Pár példa:

https://vonatmagazin.blog.hu/2018/09/12/da_993

https://vonatmagazin.blog.hu/2017/12/22/udvbaksereg

https://vonatmagazin.blog.hu/2017/11/12/kis_gyoriek_avagy_kisgyorik

https://vonatmagazin.blog.hu/2017/06/05/vonatpotlas

https://vonatmagazin.blog.hu/2017/04/17/egy_vagyalom_modellezese

https://vonatmagazin.blog.hu/2017/03/10/teherek_terhek

https://vonatmagazin.blog.hu/2017/02/13/tema_es_variaciok_705

https://vonatmagazin.blog.hu/2016/12/01/nemet_alapbol_magyar_tartanykocsi_avagy_hogyan_keszitsuk_el_az_1917-ben_kistarcsan_epult_vagon_model

 

Mozdony azért van, meg szintén átalakítható is: M61, M62, M30, illetve Limit Bobó, Mazsola, 324, 424.

 

Ha minden igaz, akkor karácsony előtt megjelenik a Bbmot III-as korszakos változata.

 

Szóval van modul is elegendő, meg jármű is, amikor III-as korszak megy. Sőt! A győri klubnak nem semmi H0e-s moduljai is vannak, ezt ki lehet egészíteni még pár modellezőtárs hasonló darabjával, és akkor komoly kisvasúti forgalom is szimulálható.

 

IV-es korszakból azért több jármű van gyári: vékonycsíkos Y, az összes Fuggerth jó ide is, sőt, vannak '70-es évek közepének megfelelőre festett zöld By, Ap kocsik is. VMC kiadta a "fekete" Bhv kocsikat. Bajszos, vörös csillagos Nohabok, Szergejek, Csörgők vannak minden mennyiségben.

 

Pár kép a tavaly nyári győri találkozóról, ami gyakorlatilag III-as korszak volt:

 

 

 

Ezek meg a tavalyi TEMOFESZT-en készültek, ahol naponként változott, hogy III-as, vagy IV-es korszak legyen:

 

 

 

Szóval ne csak vásárolt járművekben gondolkodj, hanem egyediekben is! Van, aki modult csinál, van, aki a mozdonyokhoz ért, van, aki kocsikat barkácsol, van, aki az elektronikához (is) ért... Szóval ez egy nagy közös játék, ahol mindenki azt adja, amihez ért. Ha pedig megcsinálod Sellyét, és elhozod, az nagyon klassz dolog lesz! A magam részéről pl. modulom egy darab sincs, én a járműveimet szoktam hozni, általában III-as korszakosakat, de idén tavasszal IV-esek jöttek jól.

És az a jó, ha tudjuk egymás dolgait, hülyeségeit tolerálni. És kell is.

Előzmény: Törölt nick (5045)
RhB Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5047

Epoche 3-ban tényleg nincs annyi, de azért több tucatnyi teherkocsi összejön egy találkozóra. Ne csak magyarra gondolj, van ott DR, CSD, PKP is, mivel ugye az áruforgalom döntően a szocialista országokkal volt. A nagy hiány itt a személyvonatokban lenne, ha nem lenne egy alkotasu kolléga. :D

 

Epoche 4-ben aztán már rengeteg mozdonyt, kocsit össze lehet szedni.

 

És azt is vedd hozzá, hogy sokan festenek, feliratoznak át járműveket.

Előzmény: Törölt nick (5045)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5046

És jön egy Kacor is.

 

Mondjuk az tény hogy a mellékvonali teherszállítás nem olyan változatos mint régen. 

Előzmény: Törölt nick (5045)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5045

3as 4es korszakban alig kapható hazai modell. Van pár tehervagon és egy Nohab.

Német DR DB sok van.

 

6os korszakos hazaiból viszont már van 3Nohabom 1Púpos 1Csörgő 1Ludmilla és jópár vagonom.

Előzmény: alkotasu (5044)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5044

Ad 3. Vannak találkozók V-VI. korszakban is nálunk, de az alap valóban a III-IV, mert akkor még volt normális darabáru fuvarozás. Ma ez meglehetősen ritka, hogy fel tudjál adni egy vagonnyi disznót Kutyabürgőzdön. Manapság feladnak egy vonatnyi autót, vagy egy szerelvénnyi konténert elküldenek valahová. Esetleg pár vagonnyi fát még feladhatsz a Bükk aljában. Szóval nem sok olyan vonat közlekedik, amikkel tolatgatnak az állomáson. Nincs is raktári vágány, rakodó is alig. Majdnem úgy közlekednek, mint a gyorsvonatok, csak könnyebben állítják őket félre. Ugyanakkor a FREMO egyik alappillére az ÁFU. Anélkül kicsit sótlan a játék. A járművek is változatosabbak voltak, nem 6-7 féle mozdonya volt egy vasúttársaságnak, hanem 36-37 féle (most írtam 2 számot hasból).

 

 

Egyébként: az OK, hogy a kedvenced a VI. korszak, de az nem föltétlen kell, hogy jelentsen valamit. Ugyanis én III-as korszakban utazom, de attól elmegyek akkor is, ha V. korszak van. Cserébe javaslom az új korszakok kedvelőinek is, hogy vegyenek részt a III-as korszakos rendezvényeken.

Előzmény: Törölt nick (5037)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5043

semmi

Előzmény: RhB (5042)
RhB Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5042

És semmi amcsi modul? :D

Előzmény: Törölt nick (5041)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5041

Modul még nincs csak sínből vásároltam be egy jó adagot.

 

 

Előzmény: RhB (5040)
RhB Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5040

1) Mit jelent az, hogy használsz? Van már FREMO kompatibilis modulod? Ha nincs, akkor a Tillig Elite-tel csináld. A részletekről majd a nagyobb guruk.

 

Ha van, akkor ennek használatáról a FREMO csapatban jobban benne lévők tudnak válaszolni. Most is vannak régebbi modulok, amiket pár évvel ezelőtt még használtak, azaz a találkozókon benne voltak a modul rendszerben. Viszont én kb. 2-3 éve kiestem a pixisből (= nem vagyok FREMO tag, így most már nem hívnak), így nem tudom, mi az aktuális álláspont.

 

2) A FREMO találkozókon csak kengyeles kuplungot lehet használni! Ettől eltérő csak zárt szerelvényen belül lehet (mindegy, hogy Roco, Fleischmann kurz, fix kapcsoló stb.), de a szerelvény végén kengyelesnek kell lenni. Azokon a kocsikon, amiket pl. kisorozhatnak, a vonatot megbontják (pl. közvetlen kocsi, vagy egy része másik vonattal megy tovább), vagy átrendeznek a vonat másik végére (pl. pakli, posta), mindkét végén kengyelesnek kell lenni. A mozdonyokon úgyszintén.

 

3) a 6-os korszakkal aránylag kevesen foglalkoznak, leginkább Epoche 3 és 4 az elterjedt a FREMO tagok között. Van még elég sok Epoche 5, de 6-os kevesebb.

 

A találkozók tematikusak, tehát egy-egy alkalommal kiválasztanak egy korszakot, és akkor csak az megy. (Korábban az egyes napokhoz volt korszak rendelve, csak macerás volt a komplett "átszerelés".) Van Epoche 5/6-os találkozó is. Ha nem a te korszakod, legföljebb nem viszel járművet*, csak vonatot vezetsz vagy állomást irányítasz.

 

Viszont Sellye nem annyira 6-os korszakos. :-)

 

*Ugye tudod, hogy minden járműhöz kell kocsi- ill. mozdonykártya?

 

Előzmény: Törölt nick (5037)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5039

Elnézést rosszúl írtam

Tillig elite 2.1

Peco code75 1.9

Előzmény: Törölt nick (5037)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 0 0 5038

Köszönöm. 

 

Igen tudom hogy  a FREMOhoz kell belépnem, csak gondoltam nem árt ha egy hazai klubnak is a tagja vagyok.

 

Akkor el is dőlt a kérdés, Sellye lesz.

Előzmény: alkotasu (5036)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.20 -1 0 5037

Végigolvastam a magyar FREMO Enciklopédiát.
Lenne is pár kérdésem:
1; Jelenleg Roco line 2.1es ágyazat nélküli sínrendszert használok, 15fokos kitérőkkel. Ahogy olvastam ez nem nahyon ajánlott. Elég ha átállok a 10fokosakra, vagy le kell cserélnem az ehészet Tillig Elite 1.9 code75-re és 12fokos polarizált kizérőkre?

2; Kuplungokból én a Roco kurz kuplingokst használom. Cserélnem kell Fleishmamn kengyelesre?

3; 6os korszakban utazom. Ez mennyire elterjedt?

Válaszokat előre is köszönöm.

alkotasu Creative Commons License 2019.05.19 0 0 5036

Ez egy jó ötlet! Mind a fremózás, mind az állomás. Sellye megépített modelljéről nem tudok, pedig már pár hazai találkozón túl vagyok. Egyébként nem is klubnak kell, hogy a tagja légy, hanem a FREMO-nak. Azt meg a neten tudod intézni. Esetleg egy klubnál tudnak segíteni egyes dolgokban, pl. közös tagdíj utalás.

Előzmény: Törölt nick (5035)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.19 0 0 5035

Sziasztok!

 

Foglalkoztat a gondolat ,hogy belekezdek ebbe a FREMO modulszabványos modellezésbe, H0 méretben.

 

Egyenlőre nem vagyok tagja egy klubnak sem. 

Még keresem azt a kis állomást, amit lemodellezhetnék (Hazait. Sellye állomást megépítette már valaki? Nem csak a papír épületekre gondolok, hanem a teljes állomásra.)

 

Minden segítséget és ötletet szivesen fogadok.

pkristof65 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 5034

Sziasztok!

 

Újabb képek kerültek a galériába.

 

Továbbá a lap tetején található egy "E-mail figyelmeztető" link, ahol ha gondoljátok email cím megadása után tudok értesítést küldeni azoknak akik igénylik, ha újabb képek kerülnek fel. Természetesen bármikor le lehet iratkozni.

Előzmény: pkristof65 (5033)
pkristof65 Creative Commons License 2019.01.02 0 1 5033

KöszönJÜK Mindenkinek a a biztató szavakat! Valóban a TOK-on a hangsúly, tényleg közösségteremtő ereje van a közös munkának. Még akkor is ha az időbeosztás miatt nem sikerül mindig együtt dolgozni, meg az ihletet sem lehet megrendelni. Nagyon sokat jelent, hogy egymást inspiráljuk, különböző oldalról látjuk a dolgokat. Alighanem a modellező kluboknak is ez a szerepe. Ami nagyon fontos: a TÜRELEM. A nagybetű ezúttal nem kiabálást jelent, hanem a fontosságot. Arra nagyon figyelünk, hogy senki és semmi ne sürgessen ebben, ne legyen semmiféle időkényszer, még az sem, hogy szívesen játszanánk már rajta.

 

A légi fotókat egy kétszemélyes Cessna 152 fedélzetéről készítette a fiam oldalajtó nélkül. Azt nem mondom, hogy drónnal nem lehetséges, de ebben az esetben bonyolultabb, drágább és hosszadalmasabb lett volna. Az egész megvolt másfél óra alatt (Budaörsről felszállva)  és Diósjenőn kívül még 3 másik helyszínt is körbefotózott. Jó pár évre el vagyunk látva anyaggal! Ezt a módszert csak ajánlani tudom, az alacsony áthúzások közben nagyon szépen látszódnak azok a terepdomborzatok, amiket a földről nem vagy nem lehet úgy látni. Ha ilyen jellegű segítség kell akárkinek nyugodtan keressetek meg, a pilóta kifejezetten élvezte a "bevetést". Összességében fele annyiba került mintha drónnal csináltuk volna.

Előzmény: diginewl (5032)
diginewl Creative Commons License 2019.01.01 0 2 5032

Üdv!

Csak és kizárólag gratulálni tudok kétszeresen is! Rengeteg munkáTOK van benne!!!!

A TOK-on a lényeg!!!

"elkészítjük a nagyobbik fiammal együtt"

Valahol itt lenne a vasútmodellezés legnagyobb összekovácsoló lehetősége!

Örülök, hogy együtt dolgoztok!

Maradjon meg ez a jó szokásotok! Nagyon szépen dolgoztok.

BUÉK! 2019

 

Előzmény: pkristof65 (5028)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!