50 éves nyomdatechnikát tapifon kamerával visszaadni? Na, ne!
Az átnézett képeken a 4. változatot csak olyan vagonokon láttam, amelyek '49-ig magánvasútnál szolgáltak. Öreg, egyedi, két- vagy háromtengelyes. A forgó-morgó zsámolyos kocsikra az 1. és a 2. jellemző. Valamint mindkét fajtára az 5. Nem véletlenül írtam a csíkozásról. De ha Te inkább csikózol...
Átnéztem néhány korabeli (nagyvasúti) fotót. "Csak" az alábbi variációkkal találkoztam: 1. A vagon oldallemezén világos számjegy az ablakvonalban - festve vagy más anyagból kivágva, rögzítve. 2. Mint az 1. - de parapeten. 3. Sötét táblán világos szám. 4. Világos táblán sötét szám. 5. Semmi. (Viszont '56 után bevezették az 1. osztályú ablakok fölött a sárga csíkot, és megszűnt a 3. osztály. Tehát egyértelmű a különbség.)
Arról nincs leírásod / információd, hogy az '50-es évek első felében / közepén az osztályjelző tábla hogyan nézett ki a DR-nél? A korabeli modelleken (több gyártó is: PIKO, Hruska, SCHICHT) mind fehér alapra írták a fekete pályaszámot.
Ugyanakkor egyetlen olyan fényképet láttam ebből a korszakból, ahol nem a kocsi oldalára festették fel a számot, hanem tábla van, egy 1952-es kép egy mellékvonali vonatocskáról. Itt pont ellenkezőleg van (ahogy a DRG-nél is volt korábban), fekete alapon fehér szám:
Persze lehet, hogy 1952-ben még nem foglalkoztak egy huszadrangú, bezárás előtt álló mellékvonalon az osztályjelzés módosításával - amennyiben egyáltalán változott.
Namármost hogyan is néztek ki ezek a táblák mondjuk 1956 körül?
Milyen táblát szerkesszek az átalakítás alatt levő C4ü-pr13-as kocsimra?
Én a 007-esről írtam, hogy a ferde rész is piros volt. Te meg betetted a 006-osét. És annyit jegyeztem meg, hogy a 006-os festése nem releváns a 007-esre vonatkozólag. Azért mert a 006-os szürke volt, attól a 007-es teteje lehetett volna ezüst. De a leírás szerint szürke volt. Azt majd kitalálom még, hogy a roncsnak a jó kasztniját a 006-os, vagy a 007-es képe alapján festem le, matricázom.
(Érdekes, hogy szürke, mert akkoriban - ha minden igaz - az Y kocsik tetejét is ezüstre festették. Még a CSD-nél is. Sőt, nálunk is volt egy kísérleti festésvariáns, amikor az ablakok közötti sáv sárga volt. Tehát logikus lett volna itt is az ezüst használata.)
Ez azért nem mértékadó, mert a modellen ferde részt is szürkére festették, márpedig az eredetin az is piros volt. Tehát ez a festésvariáns nem az a festésvariáns. (Emlékeztem is erre a modellre.) Ezért is tettem fel a kérdést.
Fantasztikus felvételek vannak benne. Schürzenwagen duó a háttérben, abteilwagen minden mennyiségben - laterna nélkül,C4ü-35 (36?) átalakított ablakkal (talán fekvőhelyes kocsit csináltak belőle?), illetve a CSD Ganz-Mávag motorvonata csatolva, és még eredeti fényezéssel. Az is megfigyelhető, hogyan kopott el a Rekowagenekről a 2 díszcsík: egyes kocsikon még mindkettő látszik, aztán némelyiken már csak egy van, de megjelennek a díszcsík nélküliek is.
KI
(A városi képek között is voltak érdekesek: Drezdában a majdnem porig rombolt Frauenkirche, amit mostanában állítottak helyre, illetve az egyik városban mintha egy dzsámi meg egy minaret lett volna. Melyik NDK-s városban lehetett az, és mit keresett ott 1967-ben? Akkor még nem voltak török vendégmunkások, Szulejmán hadai meg nem jutottak Németországig.)
- 1948-ban a 24 061-es gőzmozdony kapott egy 2'2'T26-os tendert, amely kétszer annyi vizet tudott tárolni, és a vezetőfülke hátsó falának köszönhetően 80 km/h maximális sebességgel hátramenetet is lehetővé tett.
- 1955-ben a gépet visszaépítették a normál üzembe.