Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2 órája 0 0 2480

Brékó! 

 

50 éves nyomdatechnikát tapifon kamerával visszaadni? Na, ne! 

 

Az átnézett képeken a 4. változatot csak olyan vagonokon láttam, amelyek '49-ig magánvasútnál szolgáltak. Öreg, egyedi, két- vagy háromtengelyes. A forgó-morgó zsámolyos kocsikra az 1. és a 2. jellemző. Valamint mindkét fajtára az 5. Nem véletlenül írtam a csíkozásról. De ha Te inkább csikózol... 

 

Na, én megyek ... a tollasbálba. 

 

 

Előzmény: alkotasu (2479)
alkotasu Creative Commons License 4 órája 0 0 2479

"4. Világos táblán sötét szám."

 

Hoppá! Na, ez érdekes! Pont ilyet csináltak az akkori modellgyárak, tehát létező variáns volt. (Tudsz esetleg ilyen képet beszúrni / küldeni?)

Viszont akkor az egységesség okán én is ilyen táblát fogok csinálni a C4ü.pr13-as kocsimra. Hálám örökké üldözni fog!

Előzmény: György barát (2478)
György barát Creative Commons License 6 órája 0 0 2478

Szia!

Szakirodalmam (erről) nincs, idézni nem tudok.

Átnéztem néhány korabeli (nagyvasúti) fotót. "Csak" az alábbi variációkkal találkoztam:
1. A vagon oldallemezén világos számjegy az ablakvonalban - festve vagy más anyagból kivágva, rögzítve.
2. Mint az 1. - de parapeten.
3. Sötét táblán világos szám.
4. Világos táblán sötét szám.
5. Semmi. (Viszont '56 után bevezették az 1. osztályú ablakok fölött a sárga csíkot, és megszűnt a 3. osztály. Tehát egyértelmű a különbség.)

Aki bújt, aki nem ...

Előzmény: alkotasu (2472)
alkotasu Creative Commons License 16 órája -1 0 2477

"ha a modellgyártó tökéletes modellt gyárt, minden felirat a helyén, akkor ez az egy miért nem passzol?"

 

Melyikre gondoltál?

Előzmény: róbertke (2476)
róbertke Creative Commons License 16 órája -1 0 2476

Kedves Barátom, kezdjük az elején. 

1) Nem írtam semmit. 

2) Német fórumokon is megy a vita a kocsiosztály jelölés miatt. 

3) A két legelterjedtebb német kocsitípus szerepel a képen úgy a 60' évekből. 

4) Az alul szereplő FLM kocsi is a téma trágya volt,

hogy ha a modellgyártó tökéletes modellt gyárt, minden felirat a helyén,

akkor ez az egy miért nem passzol?

Előzmény: alkotasu (2475)
alkotasu Creative Commons License 17 órája -1 0 2475

Ezek részben DRG-sek, részben DB-sek. Én a háború utáni DR-esre vagyok kíváncsi.

Előzmény: róbertke (2474)
róbertke Creative Commons License 21 órája -1 0 2474

 

róbertke Creative Commons License 22 órája -1 0 2473
alkotasu Creative Commons License 26 órája -1 0 2472

Arról nincs leírásod / információd, hogy az '50-es évek első felében / közepén az osztályjelző tábla hogyan nézett ki a DR-nél? A korabeli modelleken (több gyártó is: PIKO, Hruska, SCHICHT) mind fehér alapra írták a fekete pályaszámot.

 

Ugyanakkor egyetlen olyan fényképet láttam ebből a korszakból, ahol nem a kocsi oldalára festették fel a számot, hanem tábla van, egy 1952-es kép egy mellékvonali vonatocskáról. Itt pont ellenkezőleg van (ahogy a DRG-nél is volt korábban), fekete alapon fehér szám:

Persze lehet, hogy 1952-ben még nem foglalkoztak egy huszadrangú, bezárás előtt álló mellékvonalon az osztályjelzés módosításával - amennyiben egyáltalán változott.

 

Namármost hogyan is néztek ki ezek a táblák mondjuk 1956 körül?

 

Milyen táblát szerkesszek az átalakítás alatt levő C4ü-pr13-as kocsimra?

 

 

Előzmény: György barát (2463)
alkotasu Creative Commons License 27 órája -1 0 2471

Nem, az megmarad úgy, ahogy azt néhai testvéremtől kaptam.

A roncsból tulajdonképpen pont az a két dolog használható, amire szükségem volt: a kasztni, és a fekete forgóváz.

Előzmény: róbertke (2470)
róbertke Creative Commons License 1 napja -1 0 2470

Akkor a BR 118 117-ből nem lesz V180 118 ?? 

Előzmény: alkotasu (2469)
alkotasu Creative Commons License 1 napja -1 0 2469

"Ki is írta ezt a bődületes csacsiságot? "

 

Én a 007-esről írtam, hogy a ferde rész is piros volt. Te meg betetted a 006-osét. És annyit jegyeztem meg, hogy a 006-os festése nem releváns a 007-esre vonatkozólag. Azért mert a 006-os szürke volt, attól a 007-es teteje lehetett volna ezüst. De a leírás szerint szürke volt.
Azt majd kitalálom még, hogy a roncsnak a jó kasztniját a 006-os, vagy a 007-es képe alapján festem le, matricázom.

Előzmény: róbertke (2468)
róbertke Creative Commons License 1 napja -1 0 2468

Ki is írta ezt a bődületes csacsiságot? 

"Ez azért nem mértékadó, mert a modellen ferde részt is szürkére festették, márpedig az eredetin az is piros volt." 

 

DR V180 006 fekete-fehér képe és a PIKO "N" méretarányú modelljének színes fotójáról volt szó.

Márpedig a Piko - a kor technológiáját figyelembe véve - tökéletesen festette le az "N" méretarányú DR V180 006 modelljét. 

 

 A fekete-fehér képet 2024.03.11.-én ide már kiraktam, amit az egyik Fórumtárs szépen meg is köszönt. 

Előzmény: alkotasu (2464)
alkotasu Creative Commons License 1 napja -2 0 2467

Ez igaz, de ez a 006-os, nem a 007-es.

Előzmény: róbertke (2466)
róbertke Creative Commons License 2 napja -1 1 2466

Eredeti gép és a róla mintázott modell. 

alkotasu Creative Commons License 2 napja -1 0 2465

Köszi!

(Érdekes, hogy szürke, mert akkoriban - ha minden igaz - az Y kocsik tetejét is ezüstre festették. Még a CSD-nél is. Sőt, nálunk is volt egy kísérleti festésvariáns, amikor az ablakok közötti sáv sárga volt. Tehát logikus lett volna itt is az ezüst használata.)

Előzmény: György barát (2463)
alkotasu Creative Commons License 2 napja -2 0 2464

Ez azért nem mértékadó, mert a modellen ferde részt is szürkére festették, márpedig az eredetin az is piros volt. Tehát ez a festésvariáns nem az a festésvariáns. (Emlékeztem is erre a modellre.) Ezért is tettem fel a kérdést.

György barát Creative Commons License 2 napja 0 0 2463

Minden általam ismert leírás szerint: szürke. 

 

A családban csak egy ezüst tetejű "fekete bárányról" tudok. Az pedig a V 180 201, de csak a próbaidőben. A DR szabványra kenette mielőtt átvette. 

 

Előzmény: alkotasu (2460)
alkotasu Creative Commons License 2 napja -1 0 2460

Urak!

Ugye a mozdony teteje inkább ezüst lehetett, mint szürke?

róbertke Creative Commons License 2024.05.05 -1 0 2459

""Előnye: kevesebb holt súly, kisebb fogyasztás: kiváló rövidtávú elővárosi személyvonatokhoz. :-))) ""

 

Ennél sokkal jobb lett a BR64 -es, ahol a szerkocsit már teljesen elhagyták :-))) 

Előzmény: alkotasu (2457)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.04 -1 0 2458

Ennek a palinak is csak a mozdonyok léteztek. Mintha azoknak nem is kellene semmit sem húzniuk...

(Pont a közelebbi, személyvonatos/gyorsvonatos képeket vágta le [hagyta ki]).   :-(

Előzmény: rm40 (2456)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.04 -1 0 2457

Régi Gützold/PIKO alapon is megcsinálható... :-)

 

 

 

Aztán a maradékból meg egy ilyet:

Előnye: kevesebb holt súly, kisebb fogyasztás: kiváló rövidtávú elővárosi személyvonatokhoz. :-)))

 

Előzmény: M63,012 (2450)
rm40 Creative Commons License 2024.05.03 -2 0 2456
róbertke Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 2455

Dresdner Lokfotokasten

 

 alkotasu figyeld csak a mozdony előtt a síneket! Erről beszélgettünk múltkor, a vezetősínről. 

róbertke Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 2454
alkotasu Creative Commons License 2024.05.01 -2 1 2453

Köszi szépen!

Fantasztikus felvételek vannak benne. Schürzenwagen duó a háttérben, abteilwagen minden mennyiségben - laterna nélkül,C4ü-35 (36?) átalakított ablakkal (talán fekvőhelyes kocsit csináltak belőle?), illetve a CSD Ganz-Mávag motorvonata csatolva, és még eredeti fényezéssel. Az is megfigyelhető, hogyan kopott el a Rekowagenekről a 2 díszcsík: egyes kocsikon még mindkettő látszik, aztán némelyiken már csak egy van, de megjelennek a díszcsík nélküliek is.

 

KI

(A városi képek között is voltak érdekesek: Drezdában a majdnem porig rombolt Frauenkirche, amit mostanában állítottak helyre, illetve az egyik városban mintha egy dzsámi meg egy minaret lett volna. Melyik NDK-s városban lehetett az, és mit keresett ott 1967-ben? Akkor még nem voltak török vendégmunkások, Szulejmán hadai meg nem jutottak Németországig.)

BE

Előzmény: rm40 (2452)
rm40 Creative Commons License 2024.05.01 -1 2 2452
Előzmény: rm40 (2451)
rm40 Creative Commons License 2024.05.01 -1 1 2451
M63,012 Creative Commons License 2024.05.01 -1 2 2450

Csak hogy a fekete-fehér mellett színesben is látszódjon (egyébként ez DB gép volt a háború után). 😉

Trix modell:

 

Előzmény: róbertke (2449)
róbertke Creative Commons License 2024.05.01 -1 0 2449

- 1948-ban a 24 061-es gőzmozdony kapott egy 2'2'T26-os tendert, amely kétszer annyi vizet tudott tárolni, és a vezetőfülke hátsó falának köszönhetően 80 km/h maximális sebességgel hátramenetet is lehetővé tett. 

- 1955-ben a gépet visszaépítették a normál üzembe.  

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!